Logo Web Tasar覺m

Emlakçılar Bütçe Planlamasını Nasıl Yapmalı?


paylaş
Emlakçılar Bütçe Planlamasını Nasıl Yapmalı?

Her sektörde başarılı olmanın temelinde dikkatli planlama ve bütçeleme vardır. Kişisel ve işletme masraflarınızı ayrı ayrı bilmek ve pazarlama faaliyetleriniz ile istediğiniz geliri elde etmeyi planlamak son derece önemli bir bütçeleme faaliyetidir. Planınızı düzenli olarak gözden geçirin ve gerekirse değişiklik yapın, ardından bunu takip edin. Peki Emlakçılar Bütçe Planlamasını Nasıl Yapmalı? Bütçe planlamasında hangi araçları kullanabilirsiniz?

Yapılan araştırmalara göre işe yeni başlayan emlakçıların %75'i ilk yıl başarısız oluyor.

Bunun sonuncunda bazıları işi bırakıyor bazıları ise emlakçılığın yanında yapabileceği ek bir işe yöneliyor.

Peki, neden emlakçıların çoğu özellikle ilk yıllarda yüksek oranda başarısız oluyorlar? Çeşitli sebepler var ve bunlar genellikle aşağıdakilerin birleşimidir:

  • Temel satış veya iş becerilerine sahip değildirler.
  • Başarı için güçlü bir güce sahip değiller, daha kolay olacağını düşünüyorlardı.
  • İlk yıllarının nasıl geçeceği hakkında insanlardan yeterince bilgi almadılar.
  • Etkili pazarlamanın az bilgisi, özellikle bütçe konusunda.
  • Başlamak için yeterli para yok.
  • Pazarlamaya ve olası akışa ilişkin gelir fikri yok.
  • Giderler ve pazarlama için çalışma bütçesi yok.

Bu yazıda bakmak istediğimiz son iki madde olacak. Ortalama yeni bir emlakçı gerekli evraklarını hazırlıyor ve işletmesini açıyor. Bu işin gerçeği, bir komisyoncunun yeni bir acente alarak yatırım yapması için çok az parası olması veya hiç parası bulunmamasıdır.

Genellikle küçük bir ofis açılır ve bir bilgisayar, telefon ve ufak bir masa ile bu işe başlanır.

 

Ne bir iş planı ne de bir bütçe planı yapılmaz bu da emlakçıları başarısızlığa götüren en temel faktördür.

Emlak sektöründe kariyer yapmak istiyorsanız yazımızı okuyun ve bu planları kendinize göre düzenleyerek mutlaka uygulayın.

Zorluk derecesi: Ortalama

Gerekli Zaman: İki saat

Nasıl?: 

  1. Bağımsız emlakçı olarak, yaşam biçiminizi korumak için önce kişisel harcamalarınızı bilmeniz gerekir. Bu giderleri hesaba dökerek ve hatta gerekirse mevsimlere indirgeyerek, gerekli geliri elde etmek için işinizde neyi yapmanız gerektiğini daha iyi belirleyebileceksiniz.Kişisel harcama hesaplamaları için bilgi ve bir elektronik tablo oluşturun bunun için Excel kullanabilirsiniz.Hiçbir şeyi unutmamaya çalışın ve emlak işinde ödenecek tüm kişisel harcamalarınızı tablonun içine alın.
     

    Başka bir deyişle, bir başkasının geliri, yaşayan giderlerinizin %30'unu karşılayabiliyorsa, her bir kalem tutarının yalnızca %70'ini girin. Her masraf için aylık veya yıllık sütunlara bir sayı girebilirsiniz.

  2. Kişisel olarak gelir elde etmek için neye ihtiyacımız olduğunu bir kez bildiğimizde, emlak işinde bir bütçe hesaplanabilir. Bu, pazarlama harcamalarını ve bunun beklenen sonuçlarını ve mevsimsel bozulmayı dikkate alır. Burada çeşitli pazarlama faaliyetlerimiz tarafından üretilecek gelir beklentilerimizle gerçekçi olmamız gerekiyor. Bir yaklaşım, adı verilen satış hunisi, çünkü pazarlama türüne göre gelen potansiyel müşteriler için bir dönüşüm hunisinin altındaki geliri tahmin ediyoruz.Yine mümkün olduğunca ayrıntılı davranın. Tutarları aylık veya yıllık sütunlara girin. Pazarlama giderlerini mümkün olduğunca tahmin edin. Masrafları gözden kaçırırsanız, bu ileride sizi sıkıntıya sokabilir. Araç giderleri, ofis malzemeleri, muhtemelen reklam, kartvizit vb. her gideri düşünün.

    Bu günlerde, bir web sitesinin oluşturulması ve sürdürülmesi maliyetini artırmanız iyi olur. Bu, kendiniz ne kadar istekli olduğunuza ve yeteneklerinize bağlı olarak geniş çeşitlilik gösterebilir. Barındırılan ve içerikle önceden doldurulmuş bir anahtar teslimi site istiyorsanız, bunun için profesyonel bir web sitesi yaptırabilirsiniz.

    Web sitesinizin olması ziyaretçilerin geleceği anlamına gelmez. Web siteniz için Google AdWords gibi TBM yani tıklama başına maliyet gerektiren reklam, Facebook gibi sosyal platformlarda reklamlar vermeniz gerekir. Tabi aylık belli bir reklam bütçesi belirlemeli ve bunu tablonuza eklemelisiniz.

 
  1. Daha yapılandırılmış ve denetlenen bir yaklaşım isteyenler için CreateAPlan® Aracı İşletme Planlama Sistemini  kullanabilir.

İpuçları:

  1. Gelir beklentilerinizde muhafazakar olun ve harcamaları göz ardı etmemeye özen gösterin.

Neye ihtiyacın var:

  • Microsoft Excel

Sonuçlar İçin Panik Yapmayın:

Sayfa, aylık toplam masraflarınızı tahmini mevsimlik gelirden çıkararak yaklaşık aylık nakit akışını hesaplayacaktır. Umarız çoğunlukla olumlu miktarlar, özellikle de nihai yıllık toplam nakit akışı miktarı görürsünüz. Olumsuzsa, giderleri azaltmanız veya işlem sayısını, ortalama işlem tutarını veya bölünmüş yüzdesinizi (olasılığı) artırabileceğinizi rahatça düşünmenin bir yolunu bulmanız gerekir.

Sonuçtan memnun değilseniz bile, tahmininiz olduğu için mutlu olun:

En büyük şirketlerin bile zaman içinde maliyetleri ve gelirleri doğru bir şekilde belirlemeye çalışan bütçeleri vardır. Aynı bilgi türünü ve bir planı almadan başarılı olmasını bekleyemezsiniz.

Aylık gerçek masraflarınız ve geliriniz için e-tablonun bir kopyasını oluşturun. Fazla harcama yapmadığınızdan veya düşük performans göstermediğinizden emin olmak için ne yaptığınızı izleyin. Her ayın sonunda gerçek masraflarınızı girin. Yıllık işlem sayısını daha iyi veya daha kötü performans için ayarlayın. Sürekli mali disiplinin yerini tutamaz.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.

Emlakçılar Bütçe Planlamasını Nasıl Yapmalı? yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

Etiketler: emlak web tasarım

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar