Blog Yazılarımız

Editörlerimiz tarafında sizlerin bilgi alması için hazırlanmış yazılarımızı inceleme unutmayın.
Emlak Web Sitenizin Tasarımıyla Kullanıcı Deneyimini Geliştirin

Emlak Web Sitenizin Tasarımıyla Kullanıcı Deneyimini Geliştirin

2018 yılına girmek üzereyiz ve insanlar milyonlarca web sitesi arasından en iyilerini seçme konusunda tecrübe sahibi oldular. Emlak web siteleri için de aynı şey söz konusu. Binlerce emlak web sitesi var ve rakiplerinizin arasından sıyrılmak için emlak web site tasarımınızda dikkat etmeniz gereken temel noktalar mevcut. Emlak Web Sitenizin Tasarımıyla Kullanıcı Deneyimini Geliştirin ve daha fazla potansiyel müşteri elde edin.

Kullanıcı deneyimi web sitenize gelen ziyaretçilerin kolay ve sorun yaşamadan web sitenizi kullanabilmesi demektir. Bu sadece emlak sitelerinde değil bütün web sitelerinde bulunması gereken bir özelliktir. Web sitenizin güzel görünmesi kadar iyi bir kullanıcı deneyimi de sunması gerekir.

Araştırmalar, paragraflar arasındaki boşluğun ve bir sayfanın kenar boşluklarındaki boş alanın kullanıcıların anlama oranlarını %20 oranında artırabileceğini göstermiştir. Ayrıca, metin çevreleyen unsurlara odaklanmalarını kolaylaştırır. Dahası, web sitenize taze ve modern bir görünüm kazandırmasıdır.

Sadece beyaz alanın yer kapladığını unutmayın. Katlamanın üstünde (veya ekranın aşağı kaymadan önce görünen kısmı) fazla miktarda bilgi sıkıştırmaya çalıştıklarını fark ederseniz, içeriğin fazla olması gereken alan aşırı beyaz alanı kaplıyor olabilir.

Doğru dengeyi bulun – önemli içeriği sayfanın en üstüne yerleştirin ve metin veya görüntüye dikkat çekmek için beyaz boşluklarla çevreleyin.

Emlak Web Sitenizde İşleri Hızlandırın

Yavaş sayfa yüklemesi, çoğu zaman hareketsiz ve hızlı bir şekilde arama sonuçlarına ihtiyaç duyan web sitelerine erişen kullanıcıları rahatsız ediyor. Web sitenizin yüklenmesi çok uzun sürerse, birçoğu web sitenizden çıkacaktır. Bir yükleme süresinde iki saniyelik bir gecikme bile yüzde 87 oranında vazgeçme oranına neden olur.

Web sayfalarınızın hızlı veya yavaş yüklendiğini nasıl bilebilirsiniz? Puanınızı kontrol etmeyi deneyebilirsiniz. Google’ın birincisi, size sayfa hızınız hakkında bilgi veren ücretsiz bir araç içerir.

Harekete geçirici bir harekete geçirici mesaj kullanın

Kullanıcılar hangi içeriğe dikkat etmeleri gerektiğini anlamak için görsel ipuçlarını takip eder. Web sitesi için Harekete Geçirici düğmeler oluştururken, her bir rengin farklı bir mesajı uyandırdığını aklınızda bulundurun, dolayısıyla bunları akıllıca kullanın. Kullanıcılara aktarmak istediğiniz tonunu düşünün ve ona en uygun renk seçin.

Kullanıcıları, cesur, eylem odaklı ve zamana duyarlı kelimeler kullanarak temas kurmaya veya satın alma işlemine davetiye edin, ister istemez yapmaya teşvik edin.

Bizimle iletişime geçin, ev satmak için beni arayın gibi farklı harekete geçirici mesajlar ekleyebilirsiniz.

Bağlantı farklılaşmasını vurgulayın

Kullanıcıların web sayfasında yer alan bağlantıları tıklamasını istersiniz, böylece tanımlanmalarını kolaylaştırabilirsiniz. Araştırmalar, ortalama web kullanıcısının mavi ve altı çizili metni bağlantı olarak algıladığını ve bunları tıklamayı bildiğini gösteriyor. Bu yüzden web sitenize bir bağlantı eklerken bunlara dikkat edin.

Webi kullanırken kullanıcı beklentilerinden ve kurulan davranışlarından yararlanarak başarıya ulaşacaksınız. Altı çizili metin ve farklı renkli metin gibi basit görsel ipuçları ilgisini çekecektir.

Madde işaretlerini kullanın

Madde işaretleri, kullanıcılara ihtiyaç duydukları bilgiyi kısa sürede bulmalarına yardımcı olur. Bu sayede dolaşımda bulunmaksızın önemli noktaları belirtebilirsiniz. Üstelik, madde işareti ile birlikte gelen organizasyon ve netlik önermelerinizi kullanıcılar için daha cazip hale getirecektir.

İkonları ve diğer geleneksel olmayan mermileri kullanarak mermilerle de yaratıcı olabilirsiniz. Puanlarınızı simgeleyen simgeler mermilerin etrafındaki beyaz alan, her bir bölüme doğru şekilde odaklanmalarını sağlarken toplama işlemi sırasında kullanıcılara daha da yardımcı olur.

Görüntüleri akıllıca kullanın

Gelişmiş kullanıcılar, bir kilometre uzaklıktaki stok fotoğraflarını görebilir ve stok görüntüsüne benzeyen kişisel olmayan, genel görünümlü görüntüleri kullanarak güvenini kaybedebilir. Bu, kullanılan stok fotoğrafları yüksek kalitede olsa bile geçerlidir.

Otantik olarak çıkmış fotoğrafların kullanılması, güven ve güven yaratma olasılığı daha yüksektir. Bir vaka çalışması, dönüşümleri artırabileceğini bile göstermiştir. Bu tür fotoğraflar, markanızı ve hizmetlerinizi maksimum etkiye ulaştırmanıza izin verir.

Ayrıca, görüntüleri kullanma konusunda stratejik olmalısınız. İçeriği zenginleştirmek ve kullanıcıların metin bloklarından görsel bir mola vermek için ilgili sayfaları web sayfanıza yerleştirin.

Başlıklarınızın ustalıkla tasarlanmış ve yazılmış olduğundan emin olun

Arama Motorları genelde diğer içerik türleri üzerinde başlıklara daha fazla önem verir. En iyi başlığı seçin ve web sitenizi daha aranabilir kılmak için öne çıkmasını sağlayın. Başlıklarınız ayrıca kullanıcıları sitede yönlendirmeli ve taramalarını kolaylaştırmalıdır. Doğru okurları çekmek için alakalı anahtar kelimeleri içeriyor.

Tutarlı kalın

Bir sayfadan diğerine yapılan köklü değişiklikler rahatsız edici olabilir ve kullanıcılar kayıp veya kafa karışıklığı yaratabilir. Fontlarına, aralıklarına, renklerine, düğme stillerine, görüntü kalitesine, illüstrasyon stillerine ve benzerlerine bazı tutarlılıkların olması gerekiyor ve sadece aynı web sitesinde oldukları fikrini vermek için. Bu öğeler tasarımınıza aynı sayfada veya farklı sayfalar arasında tutarlılık getirmek için bir temaya uymalıdır.

Emlak web sitenizde 404 kontrolü yapın

Kullanıcılar, sitenize göz atarken genellikle 404 hata sayfasıyla karşılaşırsa, ihtiyaç duydukları içeriği aramak için başka yerlere gidebilirler. Yavaş yükleme sürelerinde olduğu gibi, 404 hataları son derece sinir bozucu olabilir ve kullanıcıların sitenizdeki yolculuğunu aksatabilir.

Web sitenizin 404 sayfasına olup olmadığını öğrenmek için Google Web Yöneticisi araçlarını kurup tarama hatalarını kontrol edin. Ayrıca, kullanıcılar 404 sayfaya ulaşırsa onlara bir önceki sayfaya dönme seçeneği verebilirsiniz.

MOBİL DÜŞÜNÜN

Web siteniz, kullanıcıların eriştiği ekran türüne bakılmaksızın mobil cihazlara uygun olmalı ve gezinmek kolay olmalıdır. Google ayrıca, mobil cihazlar için optimize edilmemiş web sitelerine ceza vermeye başladı ve yanıt vermeyi daha da gerekli hale getirdi. Sitenizin mobil uyumlu olup olmadığını belirlemek için kullanabileceğiniz ücretsiz araçlar bulunur.

Bu adımları atmanız, web sitenizi daha kullanıcı dostu yapmanıza yardımcı olacaktır. Site ziyaretçilerine hak ettikleri deneyimi verin ve trafiğinizi ve dönüşümlerinizi izleyebilirsiniz.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
Emlak Web Sitenizin Tasarımıyla Kullanıcı Deneyimini Geliştirin konusunda daha fazla bilgi için 444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.

Emlak Web Sitenizin Tasarımıyla Kullanıcı Deneyimini Geliştirin yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

About Author

Medanis Destek