Emlak İşletmeniz Hakkında Olumlu Yorumlar Almak İçin Taktikler
“Emlak işletmem için olumlu yorum almak zorundayım?” diye düşünüyor olabilirsiniz. Basit ve kısa bir cevap: Evet, bunu yapmak günümüzde zorunlu. Emlak İşletmeniz Hakkında Olumlu Yorumlar Almak İçin Taktikler ile emlak işiniz için web sitenizde ve sosyal medyada yayınlayabileceğiniz olumlu yorumları nasıl kolayca alabileceğinizi öğrenebilirsiniz.
Eskiden bir müşteri emlakçı ararken çevresindeki insanlara sorardı. Tanıdıkları ve güvendikleri bir emlakçı varsa onunla çalışmayı tercih ederdi. Ancak günümüzde çoğu insan internet üzerinden ev ve emlakçı arayışına giriyor. Yaptıkları ilk şey web sitenize bakarak sizin bir profesyonel olup olmadığınıza karar vermek oluyor. Bu yüzden en önemli ilk şey emlak web sitenizin profesyonel görünmesi. Yaptıkları ikinci şey ise eski müşterilerinizin yorumlarını görmek istemeleri oluyor. Onlara güven vermelisiniz ve bunu müşterilerinizin sizin hakkınızda söyledikleri olumlu cümlelerle yapabilirsiniz.
Peki daha fazla olumlu müşteri yorumunu nasıl alabilirsiniz?
Emlak İşletmeniz Hakkında Olumlu Yorumlar Almak İçin Taktikler
Müşterilerinizle birlikte olun
- Yorum isteyin. Çok az insan kimse söylemeden emlak firmanızla ilgili kendi düşüncelerini ve yorumlarını yazacaktır. Eğer daha önce hiç yorum almadıysanız kendinize bir hedef belirleyin örneğin başlangıç için 5 olumlu değerlendirme almayı hedefleyin.
- Birinci günden itibaren yapılan değerlendirmelerden bahsetmeye başlayın. Yeni bir müşteri ile çalışmaya başladığınızda yorum yaparlarsa mutlu olacağınızdan bahsedin. İş bittikten sonra arayarak iş ve emlak firmanız hakkında yorum yapmalarını istemeyin. İnsanlara yorum isteğinde bulunduğunuzu bildirin, ardından bir müşteriyi veya potansiyel bir müşteriyle tanıştığınızda onları bir araya getirin.
- Bir ipucu bırakın. Eğer direkt yorum isteyemiyorsanız gün içinde size teşekkür ettikleri ve hoşlarına gittikleri bir şey mutlaka olacaktır. İşte size harika bir fırsat. Bunu yorumlarınızda da belirtirseniz çok mutlu olacağınızı söyleyebilirsiniz.
- Kapanana kadar beklemeyin. İdeal olarak, gidişatın değerlendirmelerinden bahsediyorsunuzdur. Yine de, bir sürü emlakçı, müşterilerin en mutlu olduğu zamanı yakalayarak olumlu yorum istediklerini söylüyor. Doğru, ama en yoğun olduklarında da. Kapanış stresli bir zamandır. Müşteri henüz bir inceleme göndermediyse, kapanıştan birkaç hafta sonra tekrar sormak için bekleyin – ancak bundan fazla olmaz. Damla e-posta kampanyasının işe yarayabileceği yer burası.
- Kişisel görüşme yapın. Kişisel telefon görüşmesini görmezden gelmek daha da zordur. Evet, biraz daha fazla çaba gerektirir, ancak incelemeyi yapmasanız bile geçmiş bir müşteriyle iletişim kurmuşsunuzdur – bu kötü bir fikir değil.
Yorumları düzenli bir alışkanlık haline getirme
- Günlük işlerinizin bir parçası olarak yorumlar yapın. İncelemeleri başarıya ulaştıran emlakçılar, onları iş pazarlamasının ayrılmaz bir parçası olduğunu bilir. Değerlendirmelerden (ve bunları yazma sürecinden) her müşteriye bahsederler. Yorumlar gerçekten çok önemli. Bir müşteri en az 4-5 tane emlak firması belirler ve aralarında karar verirken yorumlara göre karar verir.
- “Sormayı” sürece dahil edin. Bir emlakçının ne kadar sıklıkla “Ah, yalnızca yorum istemeyi unuttum” dediğini duyunca şaşırmıyoruz. Unutmayın. Sürecinin bir parçası haline getirin. Takvim hatırlatıcısı olarak girin ve alıcı ve satıcı kontrol listelerine ekleyin. Müşterilere verdiğiniz materyalin içine bile ekleyebilirsiniz: “Bir kredi kartı hesabı açmayın. Tüm belgeleri okuyun. Bana beş yıldızlı bir yorum bırakın! “
- Yorum fırsatı için yalnızca kapalı işlemlere güvenmeyin. Çoğu emlakçı, incelemelerde bulunmaları gereken tek kişinin kendisiyle bir işlem gerçekleştiren müşteriler olduğunu düşünüyor görünmektedir. Öyle değil. Emlakçı değerlendirmeleri alabileceğiniz kesinleşmiş bir işlemi içermeyen çeşitli müşteri ilişkileri türleri vardır. İşi bitmemiş bir müşteriden de yorum alabilirsiniz.
- Damla e-posta kampanyası kullanın. İnsanlar bir daha gözden geçirme yapmak için birden fazla hatırlatmaya ihtiyaç duyar. İnsanları bu iş için dinlemeye devam etmek zor. Bir damla e-posta sistemi kullanıyorsanız, bir “istek incelemesi” kampanyası oluşturun ve onlardan ayrılmayanların yorumlarını talep eden aylık e-posta gönderin. Kullanmıyorsanız sosyal medyadan ya da SMS yoluyla yorum bırakmalarını isteyebilirsiniz.
- Standart inceleme davetiyesinde dili kişiselleştirin. Çoğu inceleme sistemi, inceleme taleplerinde kalıp dil kullanmaktadır. Silin ve bunun yerine kişisel bir mesaj yazın. Müşterilere, yaptıklarınızı ve emlak işiniz için ne kadar önemli değerlendirmelerin bulunduğunu hatırlatın .
Yorum Bırakmayı kolaylaştırın
- Gayrimenkul emlakçısı incelemelerinin işletmenizdeki önemini açıklayın. Evet, bir yorum istemek çok “ben” meselesidir. Ama bazen yapmanız gereken budur. Dürüst bir incelemeyi niye tercih edeceğinizi açıklamak, insanların önemini anlamalarına yardımcı olur. “İncelemeler işimin ayrılmaz bir parçasıdır. İncelemelerimi gördün ve beni işe almaya karar vermen için yardım ettiler. Bana başkalarının da aynısını dürüst bir eleştiri bırakarak yapmasına yardımcı olursan, çok teşekkür ederim. ” gibi.
- Teklif örnekleri. Birçok kişi için, boş bir ekrana bakmak ve kelimeleri bulmaya çalışmak son derece zordur. Müşterileriniz için mümkün olduğunca kolaylaştırın. İncelemenin gözden geçirenlerin sesini değil sizinkini yansıtmasını isterseniz – başka bir deyişle onlar için inceleme yazmayın – daha önce yazılmış emlakçı değerlendirmelerinden çok sayıda örnek sağlayabilir ve hatta müşterilerin yapabileceği birkaç cümleyi de ekleyebilirsiniz kopyala ve değiştir. Ayrıca, yalnızca beş yıldızlı değerlendirmeler almak için çabalamayın: herhangi bir potansiyel müşterinin güvenirliliği sorgulamasını istemezsiniz. Müşterilerinize sizinle yaptığınız hizmetten memnuniyetiniz hakkında dürüst ve adil fikirlerini istediğinizi bildirin ve beşten az yıldızlı vermek size kalmış.
- İncelemeler yazmamış olanlar için geçmiş müşterilerin veritabanını kullanın. 3 yıl önde evini sattığınız müşteriyi hatırlıyor musunuz? “Piyasada birilerini tanıyorsanız, tavsiyede bulunmaktan memnun olacağım” uyarısını unutun ve daha sonra inceleme için samimi bir istekle onlara ulaşın . “Merhaba, Özlem ve Onur! Uzun zamandır konuşmadık! Umarım iyisinizdir. Gayrimenkul sektöründe – müşteri yorumları – konusunda yeni bir çalışma başlattım ve benim için bir tane yazmayı düşünüyorsanız gerçekten minnettarım. “
- Bir video e-postası gönder. Bir e-postayı, kişiselleştirilmiş olsa bile görmezden gelmek kolaydır. İncelemeyi isteyen kısa bir videoda gülümseyen yüzünüzü görmezden gelmek çok daha zor olacaktır.
- Facebook işletme sayfanızda bir “hafta gözden geçirme” yazın. İnsanlar tanınmaları ve “isimlerinde ışıklar” gördüklerini görmek ister, dolayısıyla eleştiri defterinde yer alan kişiyi etiketleyin. Yapması kolaydır ve başkalarını sizin için bir inceleme yazmak için hatırlatmaya yardımcı olabilir.
- İncelemeyi tamamlamak için bir ödül önerin. Bazılarınızın şu anda ne düşündüğünü biliyoruz, ancak bu bir eleştiri “satın almıyorsunuz”. Bu sadece sizin için yaptıkları yorumlara küçük bir hediye. Örneğin üzerinde emlak firmanızın da bilgilerinin olduğu küçük bir kırtasiye seti. Böylece hem marka kimliğinizi yansımış olursunuz hem de yorum yapan müşterilere bu seti hediye ettiğinizi belirtirsiniz. Çocuğu olan müşterilere boya kalemi seti gibi uygun fiyatlı hediyeler önerebilirsiniz.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
Emlak İşletmeniz Hakkında Olumlu Yorumlar Almak İçin Taktikler için 444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.
Emlak İşletmeniz Hakkında Olumlu Yorumlar Almak İçin Taktikler yazımıza yorum bırakabilirsiniz.