Blog Yazılarımız

Editörlerimiz tarafında sizlerin bilgi alması için hazırlanmış yazılarımızı inceleme unutmayın.
Emlak İlan Başlığınızı Nasıl Yazmalısınız?

Emlak İlan Başlığınızı Nasıl Yazmalısınız?

Profesyonel bir emlakçıysanız ve işinizi ciddiye alıyorsanız emlak firmanızın reklamını yapmak için çeşitli yolları deniyor olmalısınız. Emlak İlan Başlığınızı Nasıl Yazmalısınız? konusuna değinmeden önce emlakçılar için ne tür reklam çalışmaları yaptığımızdan bahsetmek istedik.

  • Emlakçılara özel profesyonel bir web sitesi tasarlamak.
  • İlanları büyük emlak sitelerinde de yayınlamak ve sitenize entegre etmek. (Milliyetemlak, sahibinden.com gibi)
  • Gazete, ev dergisi ve diğer basılı reklamlar oluşturarak sizin için vermek.
  • Bazı durumlarda yerel televizyon ve radyoda reklam vermek.
  • Gösterişli broşürler oluşturmak ve bunları hedef pazarınızdaki insanlara postalamak.
 

Web tasarım ve pazarlama konusunda ne kadar ciddi olduğumuzu görmenizi istedik, reklam üretme aşamasında metinler, resimler ve özellikle başlıklar önemli bir yere sahiptir. Bunları en etkili şekilde kullandığımızdan emin olmalıyız. Emlak İlan Başlığınızı Nasıl Yazmalısınız? yazımızı size rehber olması için yazmaya karar verdik. İlan üretirken biz nasıl başlıklara dikkat ediyorsak sizin de bazı noktalara dikkat etmeniz gerekir. Çünkü emlak satmak veya kiralamak yani pazarlama işi sizin üzerinizde biliyoruz.

Profesyonel yazarlar, özellikle de reklam içeriği yazan profesyonel yazarlar önce kariyerlerine başladıklarında etkin başlıklar ve başlık metinleri üzerine dersler alırlar. Klasik posta yönteminde ya da bir internet dizisinde başarılı bir pazarlama parçasının büyük bir parçasıdır.

Ne yazık ki, pek çok gayrimenkul uzmanı listeleme reklamları için aynı eski yorgun ve klasik başlıkları kullanıyor. Çok fazla yatak odası / banyodan başkası atılmıyor ya da eski “xxxxx Alanında Fiyatlı Değerli Ev” ile başlıyorlar. En yaratacı olan ise “Acil Satılık” “Sahibinden Satılık” gibi başlıklar koyarak dikkat çekmeye çalışıyor. Ancak insanlar artık bunlara kanmıyor.  Satış için çok sayıda konut bulunduğunda, görünüşte dikkat çeken konularda çok benzer başlıklı reklamlar olabilir. Bütün emlakçılar bu başlıkları kullanıyor, onlardan nasıl farklı olacaksınız?

 

İnsanlar ayrıca, belirli yanıtları üreten kelimelere gelince, çok iyi belgelenmiş bazı özellikler gösterirler. Ev almak veya satmakla ilgilenen insanların ilanınızı gerçekten okumalarını istiyorsanız bu istenen tepkiyi başlıkla ortaya çıkarmalısınız.

Başlık Analizi Aracını bu iş için kullanabilirsiniz. Buraya tıklayarak araca ulaşabilirsiniz. Bu ücretsiz araç, Duygusal Pazarlama Değeri (EMV) skorunu belirlemek için başlığınızı analiz eder. Bildiğiniz gibi, müşterilerinize derin ve duygusal bir şekilde ulaşmanız başarılı bir metin yazarlığının anahtarıdır ve başlığınız şüphesiz potansiyel müşterilere ulaşmak için kullandığınız en önemli kopya parçasıdır.

Araç İngilizce ancak Google Translate ile rahatlıkla çevirerek kullanabilirsiniz.

Kullanmayı düşündüğünüz başlığa yazarsınız ve site, okuyucular üzerinde duygusal etkileri olan kelimeleri kullanmanın ne kadar etkili olduğuna dair bir puan verir.

Puan, metnin EMV veya Duygusal Pazarlama Değeri olarak adlandırdıklarını belirten yüzdendir. Siteye göre, iyi profesyonel metin yazarları %50 ile %75 arasında en yetenekli puanlarla, sürekli olarak %30 ile %40 arasındaki puanlar kullanıyor. Size işimizde bu seviyeye gelmenin çok zor olduğunu söyleyebiliriz. Bununla birlikte, başlıklarınızın çoğunu %25 ila %35 arasında tutmanız yeterli olacaktır. Bu ücretsiz aracı deneyin ve gayrimenkullerle ilgili manşetlere ilişkin bazı örnek puanları inceleyin:

  • “Çalıştırın ve Çalıştırın” – 0.00%
  • “Osmanlı Dönemi’nde Güzel Ev” – Empatik & Duygusal kelimeleri için %40
  • “Yolun Üstünde Yaşayın” – Empatik için %14.29
  • “Büyük Ev – Köşe Yeri” – Empatik için %20.00
  • “Bu Evi Kaçırmayın” – 0.00%
  • “Çocuk Güvenliği ve Gizlilik” – Fikir için %50

Sosyal siteler o kadar popüler hale geldi ki, kısa ve dikkat çekici kitaplar daha da önemlidir. Dikkat çeken bir başlık hazırlamak için harcanan ekstra zaman, çevrimiçi pazarlamacılığınızı, satın alabileceğiniz diğer pozlardan daha fazla paylaşabilir.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.

Emlak İlan Başlığınızı Nasıl Yazmalısınız? yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

About Author

Medanis Destek