Logo Web Tasar覺m

Emlak Firmanız İçin Pazarlama Bütçesi Nasıl Oluşturulur?


paylaş
Emlak Firmanız İçin Pazarlama Bütçesi Nasıl Oluşturulur?

Emlak işletmenize yeni müşteriler bulmak için dijital dünyanın nimetlerinden yararlanmalısınız. İnternet üzerinden arama motorlarına, sosyal platformlara reklam verebilirsiniz. Bunun dışında ayrıca el ilanı bastırmak gibi klasik reklam giderleriniz de olacaktır. Emlakçı olarak pazarlamaya ne kadar bütçe ayırmalısınız? Emlak Firmanız İçin Pazarlama Bütçesi Nasıl Oluşturulur?

Bütçeniz tabi ki gelirinize, işletmeniz büyüklüğüne göre farklılık gösterecektir. Ancak genel bir cevap vermek gerekirse komisyon gelirinizin % 10'unu pazarlama için ayırmanız gerekir. Ayda 500 TL pazarlamaya ayırabilirsiniz diyemeyiz çünkü her ay çok iyi kazanıyor olabilirsiniz. O zaman 1000 TL belki daha fazlasını pazarlamaya harcayabilirsiniz ya da bazı dönemler daha az kazanabilirsiniz ayda 100 TL ayırmanız gerekir. O yüzden kesin bir fiyat söylemek yerine %10 pazarlama için en uygun bütçedir.

İşletmenizi yeni kurduysanız tabi ki ilk komisyonunuzu almayı beklemeyin. Pazarlama bir işletmeyi ayakta tutan temel unsurdur. İnsanlar işletmenizin açıldığını bilmeden size ulaşamaz. Yeni bir işletmeniz varsa emlak ofisiniz için nasıl işin başında para ayırıyorsunuz pazarlama için de belli bir bütçeyi ayırmalısınız.

Para yönetiminde disiplinli iseniz ve zaten çok borcunuz yoksa, borç bu amaçla makul bir araçtır. Pazarlama için belli bir kredi kartı limit miktarı tahsis edilebilir ve bu tutar ilk yıl boyunca bütçelenebilir. Komisyonlar gelirken borcunuzu ödeyebilirsiniz bu iyi, ancak pazarlama harcama planını komisyonların dışında tutmalısınız.

En Hızlı Sonuç İçin Pazarlama Planı yapın

 

Emlakçı evde çift tebrik

 

Emlakçıların klasik pazarlamada ihtiyacı olan ilk şey kartvizittir. Kartvizit yaptırmadan önce logo tasarımınızı yaptırdığınızdan emin olun. Logonuzu web sitenizde, kartvizitlerinizde, sosyal medya profillerinizde kullanmanız gerekir. Bu yüzden ister klasik isterse dijital pazarlama olsun bir logonuz olmalı. Az bir bütçeniz varsa yapmanız gereken ilk şey logo yaptırmaktır.

Elinizdeki bütçeyi hangi reklam türlerine ne zaman harcamalısınız? . İşte bazı fikirler:

1. Basılı yayın reklamcılığı. Resim reklamcılık, fotoğraf ve sloganınızı, büyük müşteri hizmetlerinizi tanıtan gazete ve dergilerde veya radyo spotlarına dahil etmeyi kapsar. Bu uzun vadede iyi pazarlama, ancak uzun süre tutarlı bir şekilde çalışılıncaya kadar genellikle sonuçlar üretmez. Yeni emlakçıların hayatta kalmaları için ilk yıllarında buna ihtiyacı yok.

2. Belli bir alana odaklanmak istiyorsanız örneğin "yazlık evler", ev satış istatistiklerini inceleyin ve o alan için gerçekten para kazanıp kazanamayacağınızı araştırın. Eğer gerçekten yazlık evlerin size para kazandıracağını düşünüyorsanız haber bülteni, el ilanları için para harcayabilirsiniz.

3. İyi bir web sitesi / blog için bütçeleme çok akıllı olabilir. Özel tasarım bir web sitesine ihtiyacınız yok sadece bu işi profesyonelce yapan bir ajans bulmalısınız. Web sitenizin hızlı, ve kolay gezinme gibi özelliklere sahip olması gerekir.

 
 
Her Pazarlama Yönteminin Sonuçlarını Dikkatli Takip Edin
 
Çift emlakçı yeni ev göstermek
 

 

"Aynı şeyi tekrar tekrar yaparak farklı bir sonuç bekleyemezsiniz." Piyasalar değişir, pazarlama yöntemleri değişir ve yenileri gelir. Her pazarlama yönteminin zaman içindeki getirisini takip ederseniz, uzun vadede daha etkili olacaksınız. Sonra parayı, en iyi çalışanlara çevirebilirsiniz.

Her tür pazarlama için, olasılığın nereden geldiğine girdiğiniz bir alana kurulacak bir olasılık yönetim sistemine sahip olun. Sosyal medya reklamcılığı kullanıyorsanız raporları takip etmelisiniz. Reklamlar gerçekten işe yarıyor mu? İnsanlar reklamlara tıklıyor mu? Tıklamara oranla telefonlarınız hangi sıklıkta çalıyor?

Bu açıdan klasik pazarlamaya göre internet pazarlaması daha iyidir çünkü web sitesi istatistikleri ile izlenebilir. İyi bir site sağlayıcısı ayrıca pazarlama adını ve satın alınan, satılan veya kaldırılan nihai sonucu pazarlamasını izleyebilir.

 
 
 Gayrimenkul Pazarlamasına ve Müşteri Trendlerine Uyun Son Haberleri Her Zaman Takip Edin

 

Ev dolar faturaları yığını oturmuş
 

Değişim hızlanıyor ve hiç bitmiyor. Daha az etkili pazarlama yöntemlerine para harcamamak için neler olduğunu takip etmelisiniz.

Haberleri sürekli takip edebilmek için e-postanıza RSS veya Google Alerts ile haberlerin gelmesini sağlayabilirsiniz. En yeni eğilimleri, ürünleri ve hizmetleri öğrenmek için "gayrimenkul pazarlaması" gibi anahtar kelimeler kullanın.

 

İşe Yarayan Çalıştırılmış ve Gerçek Ücretsiz Pazarlamayı Yok Saymayın

 

Çift, emlakçı ile açık evde sallamak
 

 

Bütçe ve pazarlama planı oldukça önemlidir. Bir emlakçı olarak uzun vadeli başarılarınız pazarlama çalışmalarınıza bağlı. Eski yöntemler de hala iyi şekilde çalışıyor bunu unutmayın. Dijital pazarlamaya odaklanarak eski yöntemleri göz ardı etmeyin.

1. Kartvizitleri dağıtın. Gerçekten eski bir yöntem ama işe yaradığı kesin. Belki teknolojiyle uyum sağlaması için kartvizitinize bilgilerinizin oldu bir QR kodu ekletebilirsiniz. İnsanlar akıllı telefonlarından QR kodu taratarak bilgilerinizi otomatik olarak telefonlarına kaydedebilir.

2. Topluluk hizmeti iş getirir. Topluluklarda aktif olun. Zor satış yapmayın, ancak başkalarına ne yaptığınızı bildirin. Çevrenizdeki etkinliklere katılın. Esnaf toplantıları, iş adamlarının dernekleri gibi yerlere üye olabilirsiniz.

 

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.

Emlak Firmanız İçin Pazarlama Bütçesi Nasıl Oluşturulur? yazımıza yorum bırakabilirsiniz. 

Etiketler: emlak pazarlama emlak web tasarım emlak dijital pazarlama

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar