Logo

E-ticarette En İyi Pazaryeri Stratejisi Nedir?


paylaş
E-ticarette En İyi Pazaryeri Stratejisi Nedir?

E-ticaret pazarı doymuş durumda, bu durumun hepimiz farkındayız. Kendi sitenizi başlatmak zaman alabilir ve masraflı olabilir. Bir e-ticaret sitesini en baştan başlatmanız, (her girişimcilikte olduğu gibi) her konuda uzman olmak anlamına geliyor. Bununla birlikte, bu işlemi kolaylaştıran ve ana faaliyet alanınız ve en önemlisi güçlü yönlerinize odaklanmanıza izin veren pazaryerleri bulunmaktadır. E-ticarette En İyi Pazaryeri Stratejisi Nedir? Pazaryeri e-ticarete neden başlamalısınız?

Günümüzde, pazaryeri modelleri, e-ticaretinizin ilerlemesine yardımcı olmak için geliştirme fırsatları sunuyor ve onlara bir göz atmak kötü bir fikir olmayabilir. Normal şartlar altında, barındırma hizmetleri ve web sitesi için ödemek zorunda olduğunuz miktar açısından nispeten ucuzdurlar ve zaten ayrıca SEO çalışması veya herhangi bir başvuru yapmanız gerekmez.

Bir pazaryeri, ürünlerinizi satmak için size ev sahipliği yapar ve satar, hatta ev yapımı ve el sanatları platformu Etsy gibi kendi mağazanıza sahip olma şansınızı verir. Teknik platform, satıcılar için ürünler için kolayca kataloglar oluşturabilir ve onlara referans verebilir, siparişleri yönetebilir, güvenli işlem seçenekleri sunabilir ve hatta bazen mağaza stokunu yönetebilir.

Hepimizin bildiği ve kullandığının görülebileceği birkaç pazar var: Amazon ve Ebay, farklı ürünlerin satışını sunan büyük dev firmalar. Bununla birlikte, ürünlerinizi satmak için bir pazar kullanmanın belirgin avantajları vardır.

E-ticaret profesyonelleri için pazar alanlarını kullanmanın beş ana avantajı:

1. ALIŞILMIŞ İZLEYİCİLERİNİZİN DIŞINDA GÖRÜNÜRLÜK ELDE EDİN

Ürünlerinizi bir pazaryerinde barındırmanın en temel nedeni, sitenizi ziyaret eden normal trafik dışında görünürlük kazanma şansınızdır. Belki sitenizdeki ürünlerinizle ilgilenmeyenler (belki de yeni bir E-Ticaret sitesinde güven eksikliği ) olan ancak öne çıkan bir pazaryeri e-ticaret sitesinden satın alacak hedefler vardır .

2. YAVAŞ SATAN STOKLARI ELDEN ÇIKARIN

Birkaç e-ticaret sitesi, elindeki stok fazlasını tasfiye etmek için pazar yerleri kullanıyor. Sadece oturup satıldıktan sonra satışa geçmek yerine, bir pazarda satış yapmak, az bir indirimle satılacak bir ürün alabilirken, yeni ürünler için envanter alanınızı boşaltabilir.

3. SEO'YU DAHA KÜÇÜK ÜRÜN GAMINDA YOĞUNLAŞTIRIN

Bu, siteniz için yeni trafik edinmek için en iyi yol. Trafik edinimi, uygun bir SEO ve Sosyal Medya stratejisine biraz yatırım yapması gereken bir e-ticaret sitesi için pahalıdır.

4. PAZARYERİ E-TİCARETTE MÜŞTERİ DENEYİMİ

Müşteriler tanınmış pazar yerlerini biliyor ve güveniyor ve genellikle başarılı pazarlarda hesapları var. Müşteriler 4 ana nedenden dolayı marketlerde alışveriş yapıyor:

  • Çekici fiyatlar: rekabetin olduğu yerde, cazip fiyatlar var.
  • Ürünlerin mevcudiyeti: Pazardaki stokların mevcudiyeti konusunda genellikle yüksek talep var. Stokta yoksun ürünler daha seyrek olma eğilimindedir.
  • Güven: Satıcılar derecelendirilir; bu, ciddi ve güvenilir bir şirket arayan alıcıyı rahatlatır.
  • Seçimler, seçenekler: Aralarından seçim yapabileceğiniz çok çeşitli ürünler var.

5. PAZARYERLERİ YENİLİK SUNUYOR

Rekabetçi kalmak için, pazarlar genellikle e-ticarette müşterilerine gelişmiş bir müşteri deneyimi kazandıran yeni yenilikler uygularlar. Bir pazarda barındırmak, bu yeniliklerden daha küçük bir bütçeyle yararlanmanızı sağlar. Maliyetlerin bir kısmında müşteri sadakat programlarını uygulayabildiğinizi düşünün!

PAZARYERİ SEÇİMİ KRİTERLERİ

Bir pazaryerinde satmayı düşünecek birkaç şey var. En büyük olanları seçmek ve onunla yola devam etmek kolaydır. Ürün türünüze göre uyarlanmış bir pazarda bulunmak, satışlarınızı önemli ölçüde artırabilir. Ürünleriniz için doğru pazar seçerken dikkate almanız gereken başlıca ölçütler şunlardır:

ÜRÜN REFERANSLAMA

SEO stratejisi, ürünleri için mükemmel bir referans veren bir pazar, aradığınız görünürlüğü elde edecektir. Hepimiz, bir Google aramasında 1. sıranın ne kadar önemli olduğunu biliyoruz; bu nedenle, ürünlerinize uygun bir şekilde başvuracak bir pazar seçmek, daha yüksek dönüşümlerin anahtarıdır .

Niş pazarlarınızın ürünleriniz için uygun olup olmadığını öğrenmenin en iyi yolu, bir aramada ürün türünüzü kontrol etmeniz ve hangisinin önce geldiğini görmeniz önemlidir.

ÜRÜN KATEGORİLERİ

Pazaryerleri, barındırılan ürünlerini birkaç farklı kategoriye yerleştirme eğilimindedir. Bu kategoriler, müşterilerinizin arama sonuçlarını daraltmalarına yardımcı olur ve doğru müşterilerin ürünlerinizi bulduklarından emin olmanın anahtarıdır. Seçim, stratejinize bağlıdır: kaliteli müşterileri hedeflemek veya en fazla trafik için en yüksek görünürlük kategorilerini seçmek.

MALİYETLER

Ürünlerinizi barındırmak için genellikle aylık minimum abonelik vardır. Daha küçük e-ticaret siteleri için daha yüksek bir maliyet daha fazla risk getirir. Bu platformlar genelde satışların %9-20'sini alıyor. Bu maliyetler siteye ve bazen satış hacmine bağlı olarak değişkenlik göstermektedir.

KULLANIM KOLAYLIĞI VE ÖDEME GÜVENLİĞİ

Pazaryerleri, sadece kredi kartı ödemelerine ek olarak Paypal ve çoklu ödeme seçenekleri gibi çeşitli farklı ödeme seçenekleri sunmak için bütçeye sahip olma eğilimindedir. SSL sertifikaları ile güvence altına alarak sitede sıklıkla kendi güvenliklerini sunar. Bu, çevrimiçi müşterilere olan güven sorununu çözmekte ve onları rahatlatmaya yardımcı olmaktadır.

Bu site, fiyat, trafik, araçlar ve benzeri en büyük pazar alanlarının karşılaştırmasını sunmaktadır. Ayrıca, daha ayrıntılı bir yaklaşım için bireysel artı ve eksileri ile en tanınmış pazar alanlarının her birinde değerlendirme de yapmaktadırlar.

Pazaryerinde hangi ürünleri satabilirsiniz?

En çok satanlarından kaçınarak başlayın. Fikir, sitenize pazardan trafik getirmektir, pazarın tüm trafiğini çalmasına izin vermez. Bu nedenle, en çok satanlarınızı sitenizde tutun ve sitenize geri dönenlerden sadık müşteriler çıkarın.

PİYASAYA HANGİ BİLGİLERİ KOYMALISINIZ?

Pazaryeri web sitenize ürünlerinizle ilgili bilgileri koyduğunuzdan emin olun. Ürününüzü pazarın müşterilerine sunmak için gerekli tüm bilgileri sizin girmeniz gerekir. Katalog açıklamanızı kopyalayıp yapıştırmayın. Bu, pazar içeriğinizi yinelenen hale getirerek SEO'nuzda bir hataya neden olacaktır. Piyasadaki ürünleriniz için benzersiz, zengin açıklamalar yazmak istersiniz.

Pazaryeri satışı, sadece yeni bir işe başlayanlar için geçerli değil. En büyük mağazaların bile sitenize trafik çekmesi için harika bir strateji olabilir. Doğru bir strateji uygularken, e-ticaretiniz için ekstra bir destek olabilir.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
 444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.

E-ticarette En İyi Pazaryeri Stratejisi Nedir?  yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

Etiketler: pazaryeri e-ticaret pazaryeri stratejisi

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar