E-ticaret Ziyaretçilerini Müşteriye Dönüştürme
E-ticaret web sitesi trafiğini dönüştürmek için bazı kanıtlanmış stratejileri paylaşacağız. Bu ipuçları daha fazla satmanıza, abone listenize daha fazla e-posta eklemenize ve daha uzun vadeli müşteriler oluşturmanıza yardımcı olacaktır. E-ticaret Ziyaretçilerini Müşteriye Dönüştürme basit birkaç adımla arttırılabilir.
1. Bir kupon kodu ile ilk ziyaretçileri teşvik edin
E-ticaret söz konusu olduğunda, web sitenize ilk kez gelen ziyaretçiler önemlidir.
İlk kez gelen ziyaretçilerin web sitenizden alışveriş yapmaya karar verirlerse en fazla para harcamaya meyilli olduğu araştırmalar sonucunda ortaya konmuştur. Genellikle işiniz hakkında pek fazla bilgi sahibi değiller, yani onlarla uğraşırken en iyi adımınızı atmanız şarttır.
Giriş katmanları e-ticarette iyi bir şekilde karşılanıyor. Perakendeciliğinizde bir fikir sahibi olmak gibi bir şey; ziyaretçilere web sitenize sıcak bir hoşgeldiniz sunun ve genellikle ilk alışverişlerini yapmaya teşvik edin.
Deneyimimize göre, en etkili karşılama teklifi, mağazanızdaki ürünler üzerinde belirli bir indirim sunan bir kupon kodu. Orantı veya yüzdelik bir tutar sunun ve bir şey almadan geçen kişilerin sayısını en aza indirgemek için zamanında özel ve sınırlı hissettirdiğinizden emin olun.
Bu kupon kodunu doğrudan yer paylaşımı üzerinde sunabilmenize rağmen, kodunuzu ziyaretçilerin e-postalarını isteyen bir formla kontrol etmenizi öneririz. Bu, başlangıç dönüşüm oranınızı biraz azaltabilir, ancak satışlarınızı, e-posta pazarlama çabalarınız aracılığıyla dönüştürme beceriniz temel alınarak satışları artırabilir.
2. Çıkışların en çok olduğu sayfaları belirleyin ve optimize edin
Herhangi bir şans ve biraz analitik bilgi birikimi ile e-ticaret dönüşüm huninizdeki çeşitli sayfaların nasıl dönüşüm sağladığını bileceksiniz. Ürününüze, fiyatlandırmanıza ve gönderim bedellerine bağlı olarak, potansiyel müşterilerinizin büyük bir kısmının düştüğü ve sıçramasına neden olan huninizdeki noktaları belirleyebilmelisiniz.
Birçok işletme için bu, sepet, gönderim veya ödeme aşamasındadır. Bir öğenin nihai maliyetini elde etme (genellikle fazla olabilen nakliye dahil olmak üzere), müşterilerin satın alıp satmamaya karar verme aşamasındadır.
Bunu , dönüşüm huninizdeki ayrılma noktasında çıkış niyetli kişilere gösterilen bir teklifle başarabilirsiniz.
Bu teklif, indirimli veya hatta ücretsiz gönderim de dahil olmak üzere herhangi bir şey olabilir – satın alma işleminizdeki acı noktalarını belirleyin ve onları belirli teklifler veya indirimlerle ütmeye çalışın. Ya da SoYoung’un yaptığı çanta şirketini yapın ve insanları bir yarışmaya bağlayın. Alışverişe devam ederlerse yarışmaya katılmaya hak kazanacaklarını belirtebilirsiniz.
Ziyaretçilerin açılır pencereyi kapatacaklarına ve yaptıklarına devam etmelerinden emin değilseniz, bunun yerine gelecekte takip edebilmeniz için e-postalarını istemek için deneyin.
3. Ödeme işleminizi optimize edin
E-ticaret sitemizin, öne bakan, ürün sayfaları gibi daha öne bakan kısımlarına kapılmak kolaydır. Maalesef bu güzel sayfalara odaklanmak, genellikle ödeme sayfamız gibi diğer eşit (veya daha da önemlisi) şeyleri unutmamıza neden olur.
Ödeme sayfanız, muhtemelen ürün sayfalarınızla aynı miktarda trafiğe sahip olmamasına rağmen, bu sayfayı ziyaret eden kullanıcılar inanılmaz derecede önemlidir, çünkü dönüşüm gerçekleştiren ve müşteriler haline gelen tek adımdır.
Aslında, tüm e-ticaret sitelerinin vazgeçilmelerinin neredeyse dörtte biri karmaşık bir ödeme sürecinden sorumlu tutulmaktadır:
Ödeme sayfanızı dönüşüm oranını en üst düzeye çıkaracak şekilde optimize edebilmeniz için sonsuz sayıda yol olmasına rağmen, hemen sonuç getirecek bir değişiklik yapabilirsiniz: Sayfanızdaki form alanlarının sayısını azaltın.
Bu basit, nispeten zorlayıcı bir değişikliktir ancak dönüşüm huninizdeki başarısı üzerinde büyük bir etkisi olabilir.
Nasıl ve neden çalıştığını açıklayalım …
Bir ziyaretçiden bir harekete geçmesi istenirse, doğal olarak bir sürtüşme noktası getirirsiniz . Tüketici olarak, oldukça tembel olabiliriz; bu, almak zorunda olduğumuz herhangi bir işlemi genellikle dönüşüm istekliliğimizi azaltır. Aldığımız eylem kişisel bilgiler sağladığında, bu etki artar.
Verilen bir gerçek, e-ticarette müşterilerinizin adlarını ve adreslerini vermesi gerekecek.
Ancak, onlardan daha fazla istemekten vazgeçmeye çalışın – onlara sahip olmak için iyi bir nedeniniz yoksa, “Bizi nereden duydunuz?” Ve “Ne tür ürünler ilginizi çekiyor?” Gibi şeyler, sadece oyalanmayı artıracaktır. .
Aklınızda bulundurun, satın alma tercihleri, giyim boyutları, ilgi alanları ve daha pek çok şey gibi (formlar yoluyla toplamak yerine) eylemleriyle müşterileriniz hakkında bir ton bilgi toplayabilirsiniz. Müşterileri uygun gördüğünüz gibi tanımlamak ve segmentlere ayırmak için tercih edilen izleme izleme platformunuzu kullanın .
4. Listenizi giriş açılır penceresiyle oluşturun
E-ticaret yazılarımızda, epeyce e-posta listenizi oluşturmanızın ne kadar önemli olduğuyla ilgili sıklıkla konuştık. İlk kez bir ziyaretçiyi genellikle dönüştürme konusunda güvenemezsiniz, ancak bir abone mi? Çok daha muhtemeldir.
Ziyaretçileri posta listesi abonelerine dönüştürmenin basit bir yolu , e-ticaret mağazanıza, kullanıcı deneyiminden çok fazla uğraşmadan kişilerin listenize kaydolmasını isteyen bir giriş pop – upı eklemek için bir liste oluşturma aracı kullanmanızdır .
Giriş popup’ınızı basit tutun, bu yüzden bir kutu gereksiz içerik ekleyerek açılır pencerenizi tıkmak istemiyorsunuz. Bunun için standart açılır pencere, slide-in pop-up veya opt-in çubuğu kullanmanızı tavsiye ederiz.
İşte liste oluşturucu pop-up’ına mükemmel bir örnek:
için birkaç hızlı ipucu:
- Kopyalamayı kısa tutun: Açılır pencereye bir roman yazmanıza gerek yok. Doğrudan noktaya gidin ve en son indirimler ve promosyonlar olsun, gelecek ürünlerinizle ilgili bildirimler olsun veya bir satın alma işlemi için bir indirim olsun, teklifinizi vurgulayın.
- Kalın renkleri kullanın: Açılır pencerenizde parlak bir renk kullanmak, bir ziyaretçinin dikkatini çekmenize yardımcı olur. Markanızın renklerinden birini veya tamamlayıcı bir renk seçerek pop-up markayı marka üzerinde tutun.
- Tek bir form alanı kullanın: Bu açılır pencerenin amacı, bir kişinin e-postasını toplamaktır; çok değil. Dönüşüm oranınızı burada ad veya ilgi gibi şeyleri isteyerek mahvetmeyin – bunu dönüşüm hunideki daha sonraki adımlar için saklayın.
Bonus ipucu: Aboneler için hesap oluşturmayı atlayın
Bir ziyaretçinin e-postasını toplayarak, dönüşüm huninizdeki alt kademelere ulaştıklarında onlara zaman kazandırabilir (ve sürtüşmeyi azaltabilirsiniz).
Açılan pencereden bir ziyaretçinin e-postasını toplama konusunda başarılı iseniz, e-postanız zaten veritabanınızın bir parçası olduğundan kontrol etmeye hazır oldukları zaman sizin için bir hesap oluşturma konusunda endişelenmeniz gerekmez.
5. Ziyaretçilerinize opt-in çubuğu kullanarak bilgilendirin.
E-ticaret mağazası sahibi olarak, büyük olasılıkla bir satış yayınlamayı çok iyi biliyorsunuzdur. Ürün sayfalarını nasıl güncelleyeceğinizi, bir satış kategorisi sayfası oluşturduğunuzu ve e-ticaret mağazanıza sunduğunuz müthiş fırsatları bildirmek için abonelerinize bir e-posta gönderdiğinizi bilirsiniz.
Ancak daha fazlasını yapabiliriz.
Herhangi bir e-ticaret mağazası için paha biçilemez bir araç, opt-in çubuğudur . Bir opt-in çubuğu, sayfanızın üstünde (veya alt kısmında) bulunur ve siz kaydırma yaparken bir ziyaretçinin tarayıcısına yapışır.
Web sitenize ziyaretçilere satış sayfanızı bağlayan bir opt-in çubuğu ekleyerek satış hakkında bilgi verin. Tüm web sitenize ekleyin, böylece herhangi bir trafik kaynağından gelen ziyaretçiler (organik, sosyal medya veya reklamlar olsun) mağazanızla ilgili neler olduğunu öğrenin.
Aşağıda, opt-in çubuğunuz için birkaç tasarım ipucu verilmiştir:
- Minimum içerik: Daha önce söylediğimizi biliyoruz, ancak tercih ettiğiniz bar için özellikle önemlidir. Genel bir kural, içerik birden fazla satır alırsa, muhtemelen çok uzun olacaktır. Satışınızın ne hakkında olduğunu netleştirin – örneğin “Erkekler kıyafetlerinden% 30 indirim alın!”
- Daraltın: Bir reklam gibi kendi tercih çubuğunuza bakmayın – bir reklam değil. Opt-in çubuğunuzun bir kullanıcının tarayıcısına sadık kalacağını ve değerli ekran gayrimenkulünü üstlendiğini unutmayın. İsteğe bağlı çubuğunuzu tasarlarken nispeten dar tutun böylece rahatsız edici olmaz ve web sitenizde gerçekten alışveriş yapmaya çalışan insanlardan uzak durmaz.
- Harekete geçirici mesajı açık tutun: Bu kullanım durumunda, “SATIN AL” gibi bir harekete geçirici mesaj seçmeyi tercih ederiz. Bu, bir ziyaretçinin e-postalarını bir kupon için girmesi veya bir tür indirim için kaydolması gerekmeyecek olduğunu açıkça ortaya koyuyor – doğrudan sitenizin satış bölümüne gidecekler. Siz buna hazırlanırken tıklama oranını en üst düzeye çıkarmak için harekete geçirici mesajı zıt bir renk yapın.
6. Listenizi ürün sayfası görünümlerine göre bölümlere ayırın
Pazarlama otomasyonu için en değerli kullanımlardan biri segmentasyon içindir . Segmentasyon, e-ticaret söz konusu olduğunda paha biçilemez bir araçtır; etkinliklerini en üst düzeye çıkarmak için e-posta pazarlama iletişimleri daha iyi odaklanmanıza ve kişiselleştirebilmenize izin verir.
Sonuçta, aklındaki başkasıyla yazılmış gibi görünen bir e-posta almaktan daha kötü bir şey yoktur.
Segmentasyonunuzu birkaç farklı şekilde ayarlayabilirsiniz.
Pazarlama otomasyon platformunuzu çalışır duruma getirin ve insanları, gerçekleştirdikleri etkinliklere dayalı olarak listeler halinde bölümlere ayıran bir iş akışı oluşturun. Örneğin, hem erkek hem de kadın giyim satan bir giyim mağazasında, ilk ürün sayfası ziyaretini temel alarak bir önceliği segmentlere ayırabiliriz (ör. Erkek gömleği vs. kadın gömleği).
Bu bilgileri toplamak, bülten gönderirken e-posta pazarlamanızı kişiselleştirmenizi sağlar – örneğin bir erkek posta listesi ve bir kadın posta listesi olabilir.
7. Satın almayı tamamlamayan kişileri otomatik olarak e-postayla gönderin
Bir e-ticaret mağazası sahibi olarak, birisinin huniyi sepete kadar gelip oradan ayrılmasından daha sinir bozucu bir şey olmadığını düşünüyoruz.
Bu müşterileri geri almanın bir yolu varsa, bu nedenle satın alma işlemlerini tamamlayabilirlerdi …
Sepet terk e-postasını girin.
Neredeyse müşterilerinizden topladığınız öncü bilgileri seçtiğiniz pazarlama otomasyonu platformuyla birlikte kullanarak, sepetlerine öğe eklemiş ancak henüz teslim almayan kullanıcılara bir e-posta gönderebilirsiniz.
Yukarıda adı geçen e-postanın neye benzeyeceğini gösteren bir örnek:
Gördüğünüz gibi, e-posta doğrudan bir takiptir – müşteriye sepetinde kalanlar bıraktığını hatırlatır. Birleştirme etiketlerini kullanarak, bir e-postaya öğenin adını, görüntüsünü ve bilgisini eklemek daha kolaydır; bu da biraz daha kişisel hale getirir.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, Profesyonel Tasarım: Ankara Web Tasarım, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
SEO uyumlu makale yazımı, tanıtım yazımı, sosyal medya yönetimi ve wp_betawpposts çalışması için bizimle iletişime geçebilirsiniz.
E-ticaret Ziyaretçilerini Müşteriye Dönüştürme konusunda daha fazla bilgi ve web tasarım hizmetleri için 444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.
E-ticaret Ziyaretçilerini Müşteriye Dönüştürme yazımıza yorum bırakabilirsiniz.