Blog Yazılarımız

Editörlerimiz tarafında sizlerin bilgi alması için hazırlanmış yazılarımızı inceleme unutmayın.
E-ticaret Siteniz İçin Mükemmel SSS Sayfası Hazırlama Yöntemleri

E-ticaret Siteniz İçin Mükemmel SSS Sayfası Hazırlama Yöntemleri

Müşterileriniz e-ticaret sitenizden günün 24 saati ve haftanın 7 günü alışveriş yapabilir. Gece 1’de aldığı bir ürün hakkında size ulaşmak isteyebilir. Belki kargoyla ilgili belki de iade şartlarıyla ilgili merak ettiği konuları sormak isteyecek. Peki gece 1’de müşteri hizmetleri sunamayacağınıza göre ne yapacaksınız? Müşterinizin sabah aramasını bekleyemezsiniz çünkü rekabetin çok fazla olduğu bir sektördesiniz. E-ticaret Siteniz İçin Mükemmel SSS Sayfası Hazırlama Yöntemleri ile SSS yani sık sorulan sorular sayfanızı en iyi şekilde düzenleyerek müşterilerinizin sorularını cevaplayabilirsiniz.

E-ticaret Siteniz İçin Mükemmel SSS Sayfası Hazırlama Yöntemleri ile hazırlanmış bir SSS sayfası sayesinde müşteri hizmetleri ekibiniz yoksa sizin üzerinizdeki yükün de çoğu üzerinizden alınmış olacaktır.

E-ticaret Siteniz İçin Mükemmel SSS Sayfası Hazırlama Yöntemleri

Mükemmel SSS Sayfası: Sizin İçin Ne Yapabilir?

Birçok e-ticaret profesyoneli, bir SSS sayfasını en sona bırakır. SSS sayfasının çevrimiçi mağazalarında güzel bir öge, bulunması gereken bir formalite gibi düşünüyorlar. Ancak satışlarınızı arttırmak için iyi bir SSS sayfasına ihtiyacınız olduğunu bilmelisiniz. E-ticaret sitenizde bulunan her bir öge satışlarınızı arttırmaya yönelik olmalı. Satışlara etki etmeyeceğinizi düşünüyorsanız zaten sitenizde bulundurmanıza gerek yok, o sayfayı ya da ögeyi silebilirsiniz.

E-ticaret Siteniz İçin Mükemmel SSS Sayfası Hazırlama Yöntemleri ile yapılmış bis SSS sayfası aşağıdaki avantajları sağlar:

Örneğin:

  • Sık Sorulan Sorular, müşterilerinizin okumak için çevrimiçi olarak yayınlanan en yaygın soruları destek ekibiniz için zamandan ayırır.
  • Sıkça Sorulan Sorular sayfası, kendilerine rehberlik etmek için zaman ayırdığınızı ve ürünleriniz hakkındaki bilginizi sergilediğini gördükleri için sizinle müşteriler arasında güven oluşturuyor.
  • İnsanlar, mümkün olduğunca çok bilgiyi bildiklerinde mağazanızdan daha fazla satın alabilirler. Bunun için bir SSS sayfası yardımcı oluyor.
  • Arama motorları SSS sayfalarını yüksek bilgi kaynağı olarak görmektedir. SEO’yu, navigasyona, bilgiyi satın alma ve daha pek çok şey için nasıl yardımcı olduğuna bakarak geliştirmeye bağlıdırlar.

E-Ticaret Mağazanız için Mükemmel SSS Sayfasını Oluşturma

Sağlam bir SSS sayfasının ilk adımı kendinize bir ihtiyacınız olup olmadığının sorulmasıdır. Çoğu zaman cevap evet, ancak bazen web sitenizi karmaşık hale getirebilir ve müşterilerinizi daha karışık hale getirebilir. Örneğin, ürününüz açıksa ve herkes nasıl çalıştığını biliyorsa (kahve gibi) kahve içilmesinin sabahları nasıl odaklandığını ve uyandığını açıklamak için hiçbir neden yoktur.

Bununla birlikte, SSS, kahveyi bu kadar eşsiz kılan şeyleri açıklama fırsatı sağlar. Bu nedenle SSS, görünüşte basit bir ürünü benzersiz yapan şey hakkında konuşmanın bir yolu olarak işlev görür veya tamamen yeni bir buluş gibi daha az bilinen bir ürünü açıklayan bir sayfadır. Kahve satan birçok iletme var insanlar kahveyi neden sizden alsınlar? Farkınız ne? Sizden kahve aldıklarında hangi avantajlara sahip olacaklar?

Doğru SSS’yi Bulma

Kendi sorularınızı hazırlamak iyi bir fikir değil. İşe yeni başlayan bir şirket, başka seçeneği kalmadığı hissine kapılabilir, ancak sorular yazılmadan önce anketler yapılabilir veya müşterilerden geri bildirimler alınabilir.

İster potansiyel müşterilerinize e-posta gönderin isterseniz anketörler kiralayın veya sosyal medyadan insanlara ulaşın bir şekilde insanlara ulaşın ve düşüncelerini öğrenin.

SSS’lerinizi Düzgün Biçimlendirin

SSS, tüm e-ticaret web sitelerinde farklı görünüyor, ancak iyi olanları, müşterilerin değerli bilgiler edinmesini ve kafa karışıklığını gidermelerini sağlamak için benzer biçimlendirme modellerini takip ediyor. Makalede daha ayrıntılı olarak tartışacağımız gibi, SSS sayfanızı web sitenizdeki makul konumlarda bulmanızla başlıyoruz.

Bundan sonra, SSS listenizi incelemenizi ve kategorize etmenizin gerekip gerekmediğini belirlemenizi öneririz. Kural olarak, kategorileri yapmak için 10’dan fazla sorunun olması yeterlidir. Hiç kimse düzinelerce soru okumak istemez, bu yüzden her konuyu bölümlere ayırarak birbirine bağlantılar verebilirsiniz.

Büyük SSS sayfalarında, birincil bilgileri bir araya getiren ve sayfanın genel görünümü temiz ve korkutucu olmayan tutma etkisi vardır. Bu nedenle, müşteri soruları hızla tarayabilir, ihtiyaç duydukları yerleri bulabilir ve yalnızca soruna ilişkin soruyu açabilir.

Ayrıca, gerektiğinde resim kullanmanızı öneririz. Bazen resimler biraz fazla kalır, ancak görseller genellikle müşterilerin kelimelerden çok yardımcı olur. Örneğin, iade sürecini açıklayan bir SSS’e sahip olabilirsiniz. Durum böyle olduğunda, dönüşü tamamlamak için bazı görsel adımların yanı sıra, tam iade politikasına bağlantılar olmalıdır.

 

SSS’ler ile Daha Fazlasını Verdiğinize Emin olun

Sadece soruları cevaplayıp bırakıyorsanız müşteriler okuyarak hemen sayfadan çıkacaktır. Daha önce belirttiğimiz gibi, bu sorular müşterilerin satın almayı istemeden önce hemen destek kaynakları kesmek ve güven oluşturmak için mükemmel bir fırsat sunuyor. Bu nedenle, SSS’lerin ilgili ürünler, destek alanları veya hatta konu hakkında daha fazla bilgiye sahip wp_betawpposts yayınlarına yol açan ek bağlantılar olması gerekir.

SSS, bir çıkmaz değil, bir huni gibi davranmalıdır. Bu sadece SEO’yu bir gezinti şekli olarak geliştirmekle kalmaz, aynı zamanda müşterilerinizin satın alma işleminden önce daha bilgilendirilmiş hissetmelerini sağlamaya başlamanız gerekir.

SSS Sayfanız Bulunabilir Olsun

SSS sayfanızın müşteriler için değerli bir kaynak olduğunu göstermek önemlidir. Şirketiniz SSS bölümüne inanmıyor gibi görünüyorsa, müşterileriniz de ona güvenmez.

SSS sayfası haklı gösterildiğinde, doğru biçimde biçimlendirildiği ve müşterilerinize büyük değeri gösterdiği sürece, ana menüde bir bağlantı hak ediyor.

Ayrıca SSS’i web sitenizin farklı yerlerine yerleştirmeyi düşünmek kötü bir fikir değildir. Örneğin, bazı işletmeler müşterilerin satın alma sürecinden geçerken bu soruların çoğunlukla ortaya çıktığını fark eder. Bu nedenle, gerçek ürün sayfaları hakkında ürün açıklamaları altında SSS’leri var.

Mükemmel SSS Sayfasını Oluşturmaya Hazır mısınız?

Tüm adımları izlediniz mi? Bir SSS sayfasının sizin için doğru olup olmadığını öğrenerek başlayın. Ardından, müşterilerin en çok ilgilendiği soruları bulun. Son olarak, başka yerde insanları yönlendiren biçimlendirme, yerler ve dönüşüm hunisi boyunca yürüyün.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz. 

E-ticaret Siteniz İçin Mükemmel SSS Sayfası Hazırlama Yöntemleri yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

 

About Author

Medanis Destek