İnternet Sitesi Yapma

İşletmeniz için bir İnternet Sitesi Yapma çalışması, işletmenizi internette göstermek için mükemmel bir yoldur.
Web sitenizin içeriği bildiğinizden çok daha önemlidir. Tasarım dışında, içerik markanızın temelini oluşturur. Kendinizi ve ürünlerinizi nasıl tarif ettiğiniz, müşterileriniz üzerinde hissedilir bir izlenim bırakıyor. Müşterilerin markanızı cesur, geleceğe dönük, ilginç veya sevimli olarak düşünmelerinin büyük bir çoğunluğu sizin içeriklerinize bağlı. E-ticaret Satışlarınızı Arttıracak 4 Yol ile e-ticaret sitenizde yapacağınız düzenlemelerle satışlarınızı arttırabilirsiniz.
İçerik ürün bilgisini iletmek için çok önemlidir. Müşterileriniz, ürününüzün nasıl çalıştığını ve hayatlarını nasıl değiştireceğini bilmek istiyorlar.
Ne yazık ki çok fazla e-ticaret mağazası saatlerce web sitelerinin tasarımını ve düzenini optimize ediyor ancak içeriği tamamen atlıyorlar.
Sonuç? Dönüşüm oranlarının düşük olması.
Bir e-ticaret mağazası veya bir pazarlama ajansı çalıştırıyorsanız, en büyük sorunlarınızdan üçü şöyledir:
İçeriklerinizi mantıklıca oluşturarak web sitenizin dönüşüm oranını 3-4 kata kadar arttırabilirsiniz. Bunun yurtdışında örnekleri mevcut.
Örneğin:
İçerik ve dönüştürme oranları arasında belirgin, doğrudan bir ilişki vardır. Açılış sayfalarında gerekse ürün açıklamasında daha iyi kopyalama, daha iyi dönüşüm oranları sağlar.
E-ticaret Satışlarınızı Arttıracak 4 Yol :
Öncelikle e-ticaret sitenize gelen müşterileri tanıyın ve profillerini çıkarın. Bu kitleye uygun hedeflenmiş içerikler oluşturun.
Müşterilerinizi 4 gruba ayırırsak genel olarak aşağıdaki kişilik türlerine sahip olacalardır:
Her bir kişi için ne tür bir içerik kullanacağınız kişinin hangi kategoriye girdiğine bağlı olacaktır. Mantıksal bir kişilik türü, içeriğinize duygusal bir kimlik türüne göre çok farklı bir şekilde yanıt verecektir.
Kişilik türleriniz için aşağıdaki yönergeleri izlemeyi deneyin:
Şaşırtıcı. Etkili. Çarpıcı.
Bunların hepsi güçlü kelimelere örnekleridir. Yani okuyucularınızda güçlü duygular uyandıran kelimeler.
Güçlü kelimeler, günlük konuşmada nadiren kullanılır (rahat konuşmada "şaşırtıcı" veya "sansasyonel" kelimelerini kullandığınız son zamanı hatırlayın).
Güçlü kelimeleri kullanmak, kopyanızı normalin ötesine yükseltmenin en kolay yoludur. Bu kelimelerin biraz kullanılması bile, sıkıcı ürün açıklamalarını, tarayıcıları müşterilere, müşterileri hayranlarına çeviren duyguları üreten bir içeriğe dönüştürebilir.
Bu basit sözcükler sıradan kopyaları daha çekici hale getirir.
Peki güçlü kelimeleri neler olabilir?
E-ticaret metin yazarlığı görevleri için özellikle yararlı olan güçlü kelimelere örnekler.
şaşırtıcı | cüretli | Otantik | Dikkat | En iyi satış |
Ucuz | Nefes kesen | Çılgın | onaylı | Neşeli |
olağanüstü | muhteşem | harika | etkili |
Güçlü kelimeler duyguyu uyandırır, ancak okuyucuları harekete geçmeye yönlendirmezler.
Bunun için içeriklerinizde eylem kelimeleri kullanmanız gerekir.
Bunlar sadece bir eylemi anlatan kelimelerdir: ekleme, hareket etme, alma, satın al vb.
İşlem kelimeleri kopya sesini daha enerjik ve aktif hale getirir. Ayrıca okurlara biraz harekete geçmeleri gerektiğini ustaca anlatırlar.
Aşırı kullanmak zorunda değilsiniz.
Birçok farklı türde metin yazımı görevlerinde kullanabileceğiniz bazı işlem-harekete geçirici kelimelerin bir listesi:
Eklemek | davranmak | satın almak | Kırılma | Büyümek |
Başla | Toplamak | Yakalamak | Aramak | yaratmak |
Seçmek | hissetmek | bulmak | uçmak | Yemek |
Web sitenizin ziyaretçileri sayfalarınızı okumuyor.
Sadece tarıyorlar.
Nielsen tarafından yapılan göz izleme çalışmalarına göre insanlar e-ticaret sayfalarını F şeklinde bir biçimde tarıyor:
Yani önce sol sütuna, sonra da sağa bakarlar, sonra gözlerini sayfanın altına sürüklerler.
Bu, kullanıcıların, biçimlendirilmedikçe içeriklerini - olağanüstü olsa da - okumayacağı anlamına gelir.
Geliştirilmiş e-ticaret içerik biçimlendirmesi için aşağıdaki yönergeleri izleyin:
Bir e-ticaret sitesinde bu ürün sayfasına bir göz atın. Sayfanın üst kısmında kullanılabilirlik, satıcı adı ve temel özellikler de dahil olmak üzere ürünle ilgili en önemli şeyleri listeler:
Örneğin Amazon, her ürünün en iyi özelliklerini sayfanın üst kısmında madde işareti listesi şeklinde ifade eder:
Ana sayfa, Hakkımızda Sayfası, görev bildirimi ve benzeri sitenizin benzersiz sayfalarını oluşturur.
Ürün veya kategori sayfalarının (genellikle şablonu takip eder) aksine, bu sayfaların her biri farklı içerik, kopyalama ve tasarıma sahiptir.
İçeriğinizi önemli sayfalarda en iyi duruma getirme, dönüşüm oranları üzerinde belirgin bir etkiye sahip olabilir. Birincisi, bu sayfalar müşterilerin sizi ve markanızı anlamalarına yardımcı oluyor. Markanızı hedef müşterilerinizle çatışacak bir şekilde açıklayabiliyorsanız, daha iyi fiyatlarla daha fazla ürün satabilirsiniz.
Önemli sayfalar için içerik yazarken standart kurallar uygulanır: Güçlü kelimeler ve hatırlatıcı görüntü kullanın.
Marka algılamasını artırmak için metin yazarlığı kullanma yöntemlerinden bir diğeri, markanızın geçmişini ve değerlerini benzersiz sayfalarınızda paylaşmaktır.
Markanız, yalnızca bir ürün koleksiyonundan daha fazlasını sunar. İşin arkasında, muhteşem ürünlerinizi yaratmak için bir araya gelen gerçek hikayeleri olan gerçek insanlar var.
Bunları ayrı bir "Hikayemiz" sayfasında vurgulamak harika bir fikirdir.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
E-ticaret Satışlarınızı Arttıracak 4 Yol yazımıza yorum bırakabilirsiniz.
Etiketler: e-ticaret satış arttırma e-ticaret dönüşüm arttırma
Yorumlar