Blog Yazılarımız

Editörlerimiz tarafında sizlerin bilgi alması için hazırlanmış yazılarımızı inceleme unutmayın.
Bu Facebook Reklam Hatalarını Yapmayın

Bu Facebook Reklam Hatalarını Yapmayın

Facebook‘un, hedef kitlenin müşterilerine ulaşması için her ölçekteki işletmeler için en geniş, en sağlam reklam platformlarından birini sunduğunu artık herkes biliyor. Fakat reklam verirken bazı hataları yaparsanız hem istediğiniz kiteleye ulaşamazsınız hem de paranızı boşa harcamış olursunuz. Bu Facebook Reklam Hatalarını Yapmayın ve reklamlardan tam verim alın.

Bu hataları Facebook reklam çalışması yapan herkes ilk başta yapıyor bu yüzden kendinizi kötü hissetmeyin ancak yazımızı okuyarak reklam çalışması yaparsanız bu hataları yapmanıza gerek kalmadan reklamlarınızı en verimli şekilde verebilirsiniz.

1. İzleyici Kitlenizi Araştırın

Hangisinde daha iyi performans göstermeniz daha muhtemel?

Yanlış insanların önünde iyi bir reklam sunmak mı? Ya da doğru insanların önünde vasat bir reklam koymak mı?

Muhtemelen paramızı ilk önce doğru izleyiciye koymayı tercih etmeliyiz.

Facebook çeşitli kitlelere ev sahipliği yapar ve ne sattığınıza bağlı olarak kitleniz hedeflemeye koyduğunuzdan daha büyük, daha küçük veya tamamen farklı olabilir.

Reklam içeriği veya biçim gibi belirli şeyleri denemeye başlamadan önce bazı kitleleri test etmeniz gerekir. Ancak bu, kendinize bazı tahminler ile bunu yapmanız gerektiği anlamına gelmez.

Hedeflemeye bakmanın iyi bir yolu, bu kişilerin “ürününüzü almakla ilgilenme” ihtimaline para yatırmaya istekli olup olmadığınızı kendinize sormaktır.

Örneğin, Facebook’da “Starbucks” u seven kişilerin özel kahve satın almakla ilgilendiğini düşünebilirsiniz. Belki bazıları gerçekten almakla ilgili olabilir, ancak birçok farklı insan Starbucks’u seviyor ve içiyor (aslında Facebook’ta 33 milyondan fazla). Ürünlerinizle aynı hizada bir yer bulmak istiyorsunuz. 33 milyon kişiye neden boş yere reklamlarınızı gösteresiniz.

Hedefleyebileceğiniz ilgi alanlarını bulmanın en iyi yollarından biri kendinizi müşteriniz gibi düşünmektir:

  • Google ne yapardı?
  • Facebook’de hangi sayfaları “beğenirler”?
  • Hangi etkilenenleri veya ünlüleri takip edecekler?
  • Hangi uygulamaları kullanacaklar?
  • Hangi yayınları / wp_betawppostsları okuyorlar?
  • Zaten hangi rakipleri satın alıyorlar?

2. Çok geniş bir kitleyi hedefleyin

Ücretli reklamcılığın platformdan bağımsız olarak yaygın bir hatası, hedeflemeyi seçtiğimiz izleyiciler ile çok geniş kapsamlı olması.

Herkesin potansiyel bir müşteri olduğunu düşünebilirsiniz; ancak bunun karşılığı olarak, reklamlarınızın ulaştığı insanlar olur. Yanlış insanlara neden ödeme yapacaksınız?

500 ila 1.5 milyon arasında potansiyel bir kitle, birçok e-ticaret işletmesiyle başlamak için genellikle iyi bir boyuttur.

Kitleniz çok büyükse, onu ana kitlenizin “eşleştirmesi gereken” çıkarlarla daraltmayı deneyin. Çok küçükse, tatlı yerinizi bulana kadar daha geniş bir kullanıcı havuzu oluşturmak için ilgi alanlarını eklemeyi deneyin.

3. Sabırsızlık yapmayın

Her türlü ücretli reklamcılıkla, herhangi bir sonuç alamamanız durumunda para kaybediyormuş gibi hissedebilirsiniz. Bazen, reklamlarınızı kontrol altına almaya ve onları “en iyi duruma getirmek” için onları en kısa sürede daha iyi performans gösterecek şekilde ayarlamaya mecbur hissedebilirsiniz.

Fakat başta, özellikle veri toplama ve iç görü anahtardır.

Bu nedenle, bir müşteriyi elde etmek için ne kadar harcama yapmak istediğinize dair net bir fikre sahip olmak önemlidir.

Malların maliyeti 17 TL, ürünü 50 TL’ye sattığınızı varsayalım. Bu bile size reklamla müşteri edinmek için harcamaya yaklaşık 33 lira verir. Kitlenizi ve reklamlarınızı test ederken başlangıçta bütçenizle birlikte bunun ötesine geçmeye istekli olun.

1000 kişiye ulaşana kadar reklamlarınızla ilgili herhangi bir karar vermeyin (duraklatma veya düzeltme gibi). Bu noktada, reklamlarınızın performansından en azından herhangi bir şey öğrenemeyeceksiniz. Ancak sabredersiniz hiçbir satış yapamasanız bile yanlışları ve eksikleri görerek reklamlarınızı buna göre düzenleyebilirsiniz.

4. Test edin

Pazarlamada iç görü genellikle gözardı edilir. Bir reklam verdiğinizde denemek ve test etmek ile en iyi öğrenebilirsiniz.

Reklam Yöneticisi hesabınızın her bir düzeyinde neler değiştirebileceğinizi ve test edebileceğinizi göz önünde bulundurun:

  • Kampanya : Facebook’ın optimize ettiği hedefiniz (alışveriş sepetine ekleme, satın alma işlemleri vb.)
  • Reklam Seti : Hedeflediğiniz kitleyi, yerleşimi ve çizelgeyi.
  • Reklam : Bağlantılar, biçim, yaratıcı vb.

5. Reklam Harcamanızdan Çıkan Değeri Sıkıştırmayın

Birincil hedefiniz satış yapmak olsa da, reklamlarınıza yalnızca mümkün olan tek getiri bu değildir.

Aslında, herhangi bir müşterinizi “başarısız” yapan bir reklamdan elde edebileceğiniz çok fazla ek değer vardır.

Yapabilirsiiz:

  • Ziyaretçilerinizden sitenize e-posta toplayın .
  •  Zamanla reklamınız için sosyal kanıt oluşturmak için yayınınıza ilişkin daha fazla beğenme ve yorum  yapın.
  • Reklamlarınızı satın almalarında yardımcı olmak için doğrudan yorum yapan kişilerle doğrudan etkileşim kurun.
  • Gelecekte ziyaretçileri sitenize “sıcak trafik” olarak yeniden hedefleyin..

Ayrıca ücretli trafiğinizden toplayabileceğiniz paha biçilmez bilgiler de var.

Google Analytics’i ve Hot Jar’ı kurun (her ikisi de ücretsizdir ) ve trafiğin web sitenizde nasıl ve nerden geldiğini görebilirsiniz. Bu, sorununuzun kitleniz, web sitenizin düzeni veya başka bir sayı olup olmadığını belirlemenize yardımcı olur.

6. Dikkat ve Tıklamalar için İyi Bir Reklam Ögesi Oluşturun

Kitlenizi belirledikten sonra, reklamlarınız için iyi bir reklam öğesi, sonuçlarınızı geliştirmenize yardımcı olabilir.

Reklamlarınıza yardımcı bazı ögeler:

  • Büyük görüntüler, içerik veya video yerine minik resme odaklanın.
  • İçeriğinize kişiliği ve görsel öğeleri eklemek için emoji kullanmayı düşünün.
  • Bir reklam yayınladığınızda zamanla toplumsal kanıt (beğenilenler, yorumlar, paylaşımlar) toplayın; bu da, reklamınızı çok daha güçlü hale getirir.
  • Bağlantılar ve ürün etiketleri ile birden fazla tıklama fırsatları yaratın (kolayca Shopify ile ekleyebileceğiniz bir Facebook Mağazası’na ihtiyacınız olacak).
  • Aynı Reklam Seti’nde, özellikle Facebook’un bu biçimi desteklediği bilinen video biçiminde farklı reklam biçimleriyle denemeler yapın.

 

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

Bu Facebook Reklam Hatalarını Yapmayın yazımıza yorum bırakarak Facebook reklam deneyimlerinizi veya sorularınızı paylaşabilirsiniz.

 

About Author

Medanis Destek