E-ticaret İçin Bir Ürün Nasıl Fiyatlandırılır?
Harika olacağını bildiğiniz bir ürünüz var! Listelemeye hazırsınız, ancak maliyetinizi karşılayacak ve rekabet edebilecek çevrimiçi satışlar için bir ürünün fiyatını nasıl belirleyeceğiniz bir meydan okumadır. O çevrimiçi alışveriş yapan kişi web sitenize geldiğinde, ilk baktıkları şey fiyattır. Fiyatlandırma, e-ticaret perakendecileri için oldukça zor olabilir. Doğru fiyatın satışları yönlendirmesi gerekir. Ancak ne zaman listelediğinize ve sattığınıza bakınca, daha yüksek fiyat verebilir miydiniz diye düşünebilirsiniz. Yani beş liraya bir ürün koydunuz diyelim ve ürünün çok fazla sattığını fark ettiniz. Bu ürün belkide sekiz liraya da satılacaktı. E-ticaret İçin Bir Ürün Nasıl Fiyatlandırılır?
Bir ürünü fiyatlandırmak, hem sanat hem de bilimin karışımıdır. Burada listelenen birkaç basit araç ve stratejiyle, bir ürünün çevrimiçi satış için nasıl fiyatlandırılacağı hakkında bilgi edinebilirsiniz. Stratejilere dalmadan önce, her bir çevrimiçi satıcının farklı olacağı için fiyat hakkında hatırlanması gereken bazı önemli faktörler vardır.
E-ticaret İçin Bir Ürün Nasıl Fiyatlandırılır?
Fiyatlandırma yansıtır:
- Marka: Daha yüksek fiyatlar lüksle bağlantılıdır, düşük fiyatların daha düşük marjlarla daha yüksek hacme sahip olma eğilimi var
- Kalite: daha yüksek fiyatlarla daha iyi kalite ilişkilidir
- Değer: bir ihtiyacınızı karşılamak veya bir sorunu çözmek için ürününüzün piyasaya sunduğu değer
- Benzersiz Satış Teklifi: Müşterinizin sizden satın almasına neden olan online mağazanızı farklı kılan şey budur. Bu, sizden gelen ürünün getirdiği değerdir.
E-ticaret İçin Bir Ürün Nasıl Fiyatlandırılır?
FİYATLAMA STRATEJİLERİ
Üreticinin Önerdiği Perakende Fiyat
Üreticiler, ürünleri satmak için önerilen bir fiyat noktasına sahip olabilirler. Bu fiyata satmak zorunda değilsiniz, ancak bu tüketicilerin başka yerlerde göreceği aralığın bir göstergesi. Çevrimiçi alışveriş yapan kişilerin sunduğunuz farkı görmesi için üreticinin önerdiği fiyatları bir yere listelemek yararlı bir taktik olabilir.
Psikolojik Fiyatlandırma
İnsanlar fiyatlandırmaya duygusal bir tepki verirler. Müşteri olması için hedeflediğiniz kişi, fiyat tepkisini etkileyen belirli bir perspektife sahip olacaktır. Tek bir numara 5, 7 veya 9 gibi biten fiyatlandırma, alışveriş yapan kişilerin yuvarlak sayıdan daha ucuz olduğunu düşündürür. Fiyatlandırma araştırması, 9’u bulan bir fiyatı kullanarak müşterilerin anlaşma sağladığını düşündükleri için daha iyi performans gösterdiğini gösteriyor.
Örnekler:
- Bir öge için 10 TL şarj etmek yerine, 9,99 TL müşteri, 9’dan 10’a yakın olduğunu düşünüyor.
- Köşede sıkıştırılmış “.99” için daha küçük yazı tipi kullanın.
Tuş Değeri Fiyatlandırma
Perakendecilerin çoğunluğu başlangıçta ödenen toptan satış fiyatını ikiye katlar. Bu, biçimlendirmenin % 50 olduğu anlamına gelir. Bu fiyatlandırma genel çerçevesi, perakendecilerin maliyetleri karşılamasına ve bir miktar kar marjı elde etmelerine yardımcı olur.
Örnek:
30 TL için bir öge satın aldı ve 60 TL’ye sattı
Çoğu fiziksel mağaza perakendecisi veya markası % 30-40 kar marjı hedeflemektedir. Ürününüzün çok rekabetçi olup olmadığına bağlı olarak, orada daha ucuz satıcılar olması durumunda bu fiyatlandırma türü çalışmayabilir.
Bağıl Fiyatlandırma
Rekabetin fiyat için ne kullandığını araştırın. Maddeyi bir süre satıyorlarsa, halihazırda tamamladıkları araştırma ve fiyat testlerine dayanarak en iyi fiyatı belirlediler. Ya kendinizi rekabetin üstünde veya altında fiyat yapabilirsiniz.
- Rekabetin üzerindeki fiyat: Bu, ürünlerinizin daha kaliteli olduğunu ve size biraz daha fazla marj sağladığını gösterebilir. Ürününüz lüks veya premium bir ögeyse bu strateji iyi işler. Bununla birlikte, alışveriş yapan müşteriler karşılaştırmalı olarak alışveriş yapıyor ve eğer bir öge aynıysa, kaybedilen satış hacmini etkileyen daha düşük fiyatlı rakiple birlikte gidebilirler.
- Rekabetin altında fiyat: Bu fiyat bilinçli olan ve web mağazanıza daha fazla talep yönlendiren alışveriş yapanların ilgisini çekebilir. Bununla birlikte, bu strateji için sağlıklı kenar boşluklarınızın hala olduğundan emin olmalısınız.
İndirim Fiyatlandırması
Müşteriler, bir anlaşma yapıyor gibi hissettiren indirimler ve promosyonları sever. İndirim fiyatlaması, az miktarda düşük marj ile düşük fiyatlı ürünleri satmanızı sağlar. Yardımcı olmak için satın aldığınız hacimlerde indirim yapmak için tedarikçilerinizle birlikte çalışın.
Flaş satışlarını bir indirim stratejisi olarak kullanmayı planlıyorsanız, bir satış fiyatının maliyetlerinizi hala kapsadığından emin olmak istersiniz. Mevsimlik bir satıcıysanız, alabileceğiniz çok miktarda bir hacme sahip olduğunuz bir sezonun başında maliyetlerle yardımcı olmak için kapalı sezon boyunca indirimler sunabilir ve indirimler yapabilirsiniz. Satışlar, daha fazla alışveriş yapmanıza yardımcı olmak için kısa vadeli bir indirim süresi. İndirimli çalıştırmak, envanteri temizlemek ve web mağazanıza daha fazla trafik çekmek istediğinizde kullanmak için bir taktiktir.
E-ticaret İçin Bir Ürün Nasıl Fiyatlandırılır?
Test Fiyatlandırma Stratejileri
Tüm e-ticaret perakendecileri aynı değildir. Farklı hedef pazarları, farklı ürün çeşitleri ve farklı alışveriş deneyimlerine sahip olabilirler. Fiyatlarınızı test etmek, müşterinizin fiyatlandırma stratejinize nasıl tepki verdiğini daha iyi bir fikir verecektir. Fiyatlandırma, markanızı ve hedef pazarınızı yansıtır.
Test ederken göz önüne almanız gereken bazı sorular:
- Belli bir sezonda bir ürün daha fazla satış yapıyor mu? Müşterileriniz fiyatlara duyarlıysa, satışları barındırmak satın alma sayısını artırmaya yardımcı olur. Veya öğeniz başlangıçta onlar için çok yüksek fiyatlı mıydı? Bunlar test etmek ve bazı analizler, belirlemeye yardımcı olacak.
Doğru Fiyat Bulma
En iyi fiyatı belirlemek bir sanat ve bir bilimdir. Mağaza markanızın yansıttığı şeyin bir kombinasyonudur ve alışveriş yapanların ödemek istediği fiyatı belirler. Aynı zamanda maliyetleri karşılamak ve kar elde etmek için kendinize yeterince para bıraktığınızdan emin olmanız gerekir. Doğru fiyatın daraltılmasına yardımcı olmak için kullanabileceğiniz araştırma araçları bulunmaktadır.
Bir ürünün çevrimiçi satış için nasıl fiyatlandırılacağına ilişkin bu taktik ve stratejiler, test etmek için en uygun fiyatı seçmenize yardımcı olur. Çalıştığından emin olmak için fiyatlarınız en az yılda bir kez incelenmelidir. Tüketici davranışları hızla değişir. Rakiplerinizin ne yaptığını, pazarın nereye gideceğini izlemek ve müşterilerin söylediklerini dinlemekle birlikte şirket metriklerini kullanın. Fiyatlandırma ve algılanan değerleri ile ilgili geri bildirim sağlayabilirler. Sonuçta, ödemeye istekli oldukları doğru fiyata sahip olmanız gerekir.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
E-ticaret İçin Bir Ürün Nasıl Fiyatlandırılır? yazımıza yorum bırakabilirsiniz.