Blog Yazılarımız

Editörlerimiz tarafında sizlerin bilgi alması için hazırlanmış yazılarımızı inceleme unutmayın.
E-posta Pazarlama Yöntemi

E-posta Pazarlama Yöntemi

E-posta Pazarlama Yöntemi kurallarına uygun kullanılırsa sizi hedefe götürebilecek başarılı bir yöntemdir.  Aşağıda, başarılı gönderenlerin e-postalarını tıklamak için kullandığı  e-posta pazarlama stratejileri bulunmaktadır.

  1. E-postalarınızı kişiselleştirin ancak alıcının adını kullanmayın:  E-posta Pazarlama Yöntemi çalışmalarına göre Sevgili Zeynep S. diye başlayan e-postalar artık dikkat çekmekten çok tedirginlik yaratmaya başladı. Kimlik avı, kimlik hırsızlığı ve kredi kartı dolandırıcılığı ile ilgili siber güvenlik endişelerinin yüksek seviyede olduğu düşünülürse, birçok tüketici özellikle de kişisel tebrikleri olan e-postalara karşı dikkatli olacaktır. Güven duygusu e-posta pazarlama yönteminin temelidir. Alıcı size güveniyor mu? Sizin hakkınızda bir şeyler biliyor mu?Kişiselleştirmeyi isim kullanmadan da yapabilirsiniz.  Müşterinizin geçmiş alışverişlerini inceleyin hangi ürünlerle ilgilenmiş, neleri sepetine eklemiş almış veya almaktan vazgeçmiş. E-posta Pazarlama Yöntemi araştırmalarına göre müşterilerin geçmiş satın alma kalıplarının beğeneceklerini düşündükleri ürünlere yönelttiği ürün kişiselleştirme işleminin, müşterilerin yüzde 98’inde olumlu tepkiler vermiş olduğunu gösteriyor.
  2. Konu satırları uzun mu yoksa kısa mı olmalı?:  Konu satırını oluştururken 60-70 karakterden oluşan konu satırlarından uzak durmalısınız. 60-70 karakter arası pazarlama uzmanlarına göre “ölü bölge” olarak adlandırılıyor. 900 milyon e-posta üzerinde yapılan araştırmaya göre 60-70 karakter arası konu satırlarının tıklanmayı arttırıcı herhangi bir etkisi yok. E-posta Pazarlama Yöntemi bize gösteriyor ki konu satırlarının 49 karakter ve daha düşük sayıda olmasının ise tıklanma oranını arttırdığı tespit edildi. Son dönemde kısa konu satırları popüler oldu. Sadece “HEY” yazan e-postalar Amerika’da son zamanlarda hayli popüler.
  3. E-postalarınızı akşam 18.00’dan sonra göndermeye başlayın: En iyi e-posta stratejisi postaları gece göndermektir. Yapılan araştırmalar gece 12.30 ile sabah 8.00 arasında gönderilen e-postaların daha çok tıklandığını ve geri dönüşünün daha fazla olduğunu gösteriyor. Birçok firma e-postalarını daha erken saatte göndereceği için siz geç saatte gönderdiğinizde E-posta Pazarlama Yöntemi ile sizin e-postalarınız daha yukarıda olacaktır.
  4. En iyi içerik ücretsiz içeriktir: Tüketiciler ücretsiz öğle yemeği ya da ücretsiz bir şablon ister. E-postalarınızda indirim çekleri, ücretsiz e-kitap, kupon gibi cezbedici araçlar kullanabilirsiniz.
  5. E-postalarınız mobil açılabilmeli: E-postalarınız cep telefonlarında düzgün açılmadığı sürece insanlar okumak için çaba göstermeden e-postanızı silecektir. E-postanızın nereden okuduğuna bakılmaksızın harika görünmesini sağlamak için yanıt verecek biçimde tasarlayın. İşte bazı hızlı mobil tasarım ipuçları :
    • Kolay bir mobil düzeltme için e-postanızı bir sütun şablonuna dönüştürün.
    • Akıllı telefonlarda okunabilirliği artırmak için yazı tipi boyutunu artırın.
    • En az 44 piksel x 44 piksel büyüklüğündeki iOS yönergelerini uygulayın.
    • Harekete geçirici mesajı açık ve kolay bir şekilde dokundurun.
    • Ergonomiyi düşünün. Birçok kullanıcı dokunun ve başparmaklarıyla ilerleyin, bu nedenle önemli etiketlenebilir öğeleri ekranın ortasında tutun. unutmayın E-posta Pazarlama Yöntemi sayesinde e-postalarınızdan büyük dönüşler alacaksınız.
  6. Hafta sonları  e-posta gönderin: E-posta Pazarlama Yöntemi ile Gece 12 ve sabah 8 arasında nasıl e-postalarımız daha avantajlı oluyorsa hafta sonu da çoğu firma e-posta atmadığı için avantajlı olabilirsiniz. Tıklama, açma ve satış oranları için marjlar önemli değil, ancak e-posta pazarlamasında her şey önemlidir.
  7. Etkin olmayan bir abone grubunu yeniden devreye sokun: Listeniz çok büyük. Harika! Tek sorun, çoğunun pasif olabilmesi. Yapılan araştırmalar %63 oranın az aktif ya da aktif olmayan e-posta adresi olduğunu gösteriyor. E-posta Pazarlama Yöntemi kullanarak ve yeniden katılım kampanyaları yaparak yeni e-postalar bulabilirsiniz. 
  8. Görüntülü e-posta kullanmayın: E-posta Pazarlama Yöntemi araştırmaları basit metin içerikli e-postaların daha iyi iş çıkardıklarını gösteriyor. Görüntüler güzel görünüyor ancak Outlook gibi çoğu e-posta istemcisi otomatik olarak onları engelliyor; bu nedenle çoğu insan güzel görüntü yerine kırık şeyler görüyor. Dolayısıyla siteye olan bağlantıları içeren çok kısa ancak açıklayıcı paragraflar yazıyoruz ve bu bağlantıları etiketleyerek insanların neyi tıkladığını ve neyi olmadığını görebiliriz.
  9. E-postanız gerçek bir kişiden gelmesini sağlayın:  Hiçkimse cevap veremeyeceği otomatik e-postalar almayı sevmez. İnsanlar gelen e-postaya yanıtla diyerek cevap verebilmeli. Pazarlama ekibinizden veya direkt işletme sahibi olarak sizin cevap vermeniz bir sonraki kampanya e-postanızın açılıp, tıklanma garantisi olacağını söyleyebiliriz.

E-posta Pazarlama Yöntemi ile e-postalarından daha iyi sonuç alabilirsiniz.

 

About Author

Medanis Destek

Önceki Yazı

Sonraki Yazı