Logo

Dijital Pazarlamaya Yeni Başlayanlar İçin Pazarlama Terimleri


paylaş
Dijital Pazarlamaya Yeni Başlayanlar İçin Pazarlama Terimleri

Pazarlamayla ilgili yazılar okurken veya videolar izlerken anlamadığınız bazı terimleri duymanız çok doğal. Özellikle de yeni bir web siteniz varsa veya web sitenizi çevrimiçi tanıtmaya yeni başladıysanız. Şu bir gerçek ki çoğu küçük işletme sahibi bu alanda bilgiye sahip değil çünkü internet hayatımıza gireli çok olmadı ve internet üzerinden pazarlama da ülkemizde son 2-3 yıldır önem kazanmaya başladı. Biz de sizin için Dijital Pazarlamaya Yeni Başlayanlar İçin Pazarlama Terimleri yazısını hazırlamaya karar verdir. Çeşitli kaynaklarda karşılaşabileceğiniz pazarlama terimlerini sizler için bir araya getirdik.

Dijital Pazarlamaya Yeni Başlayanlar İçin Pazarlama Terimleri

Eşsiz Satış Teklifi 

Benzersiz bir satış önerisi, işletmenizi rekabetten ayıran bir unsurdur. Teklif ettiğiniz belirli bir fayda olarak düşünülebilir ve rakipleriniz bunu yapmaz. Örneğin, Starbucks her yerde bulunmayan farklı kahve türleri yapıyor ve herkesin içebileceği ucuz kahveler de var seçime göre pahalı kahveler de. Güçlü ve net bir eşsiz satış teklifi, müşterilerinizi çekmenize, bu pazarlamaya katılmanıza ve onları korumanıza yardımcı olabilir.

Segmantasyon

Bu, hedef pazarın nüfus gruplarına, yaşam biçimine, davranışlarına ve coğrafyasına dayalı olarak alt gruplara ayrılması için kullanılan bir pazarlama yaklaşımıdır. Bu, bir şirketin her bir segmenti kendi özel ihtiyaçlarına ve isteklerine uygun tekliflerle hedeflemesine olanak tanır. Küçük işletmeler, tüm pazarın gereksinimlerini karşılayacak kadar büyük olmadığı için, genel pazarı bölümlere ayırmalı ve daha sonra sunumlarını bir veya daha fazla alt grubun talebine uydurmaya çalışmalıdırlar.

Müşteri Ömrü Değeri

Müşteri ömrü değeri, her müşterinin bir müşteriye sunduğu kadarıyla getirdiği gelir tutarını belirtir. Örneğin, bir müşteri bir şirketten bir satın alma işlemi yaparsa ve bu şirketten bir daha asla satın almazsa, müşteri ömrü değeri, o şirketten yılda birkaç kez birkaç yıl boyunca ürün satın alan sadık bir müşteriden çok daha düşük olurdu. Müşteri Ömrü Değerini takip etmek bu açıdan önemlidir, size gelen bir müşteri neden bir daha gelmiyor olabilir? Nerede yanlış yaptığınızı bularak sürekli müşteri sayınızı arttırabilirsiniz.

Müşteri Edinme Maliyeti

Müşteri edinme maliyeti, bir müşterinin bir müşteri almak için harcadığı ortalama para miktarıdır. Genel olarak, bu, pazarlama ve yeni müşteriler edinmek için yatırım yapılan diğer araçlar ve kaynaklar için yapılan tüm masrafları ekleyerek ve ardından satın aldığınız yeni müşterilerin sayısına bölünerek hesaplanır. Müşteri edinme giderlerine örnek olarak basılı malzemeler, web sitesi oluşturma maliyeti, çevrimiçi pazarlama maliyetleri ve benzerleri verilebilir.

Yatırım Getirisi

Yatırım getirisi, pazarlamaya harcadığınız paranın gelir olarak geri dönüp dönmediğini size söyler. Bir pazarlama kampanyası tarafından üretilen toplam gelirin pazarlama kampanyasının toplam maliyetine bölünmesi ve yanıtı pazarlama kampanyasının toplam maliyeti ile çarpılarak hesaplanır. Örneğin, pazarlama işletmenizi işinizde net gelirde 15.000 lira getirir ve yatırım maliyetiniz 10.000 lira ise, net yatırım getiriniz %0.5 veya %50 olacaktır.

Kooperatif Pazarlama

Bu, iki ya da daha fazla işletme ortak hedeflere ulaşmak için pazarlama girişimlerinde işbirliği yapmaktır. Genellikle benzer nitelikte işletmeler bulunan şirketler bu stratejiyi uygulamaktan en fazla etkilenenlerden yararlanırlar. Çevrimdışına ve internette pazarlama yapmak için para yatıracaklar bir araya gelirler. Bu pazarlama stratejisindeki düzenlemeler genelde resmi olmayan ve yasal yükümlülükleri bulunmamaktadır.

Anahtar Performans Göstergesi

Bir performans göstergesi, işletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için  kullandıkları ölçülebilir bir metriktir. Örneğin: iş hayatınızdaki ilk yılda 50.000 lira kazanmak için bir hedef belirlediniz mi? Bu bir performans göstergesi olarak düşünülür. Diğer yaygın performans göstergeleri arasında yeni müşteri sayısı, toplam sipariş veya abonelikler ve bir web sitesine yeni ziyaretçi sayısı bulunur.

Slogan / Suçlu hat

Bir slogan veya kısa mesaj, bir işletmenin öncülüğünü ve tonunu kişilere unutulmayacak şekilde özetleyen kısa bir tanımlamadır. Bir şirketin benzersiz satış önermelerini genellikle ileten bir çevrimdışı veya çevrimiçi pazarlama kampanyasındaki slogan, markanızın pazar içindeki konumunu veya görüntüsünü belirlemenize yardımcı olmalı. Örneğin, bir spa ve sağlıklı yaşam merkezi için bir etiket satırı "İçeri gelin" gibi bir şey olabilir.

Alıcı Kişilik

Bir alıcı kişilik, ideal müşterilerinizin bildiklerini ve hizmet veya ürününüzü nasıl kullandıklarını temel alarak genelleştirilmiş, kurgusal bir temsilidir. Kendi pazar araştırması, röportajlar ve anketler yoluyla toplanan pratik verilerden oluşur. Müşterileriniz iPad kullanıyor mu? Ürününüzden ne istiyorlar? Alıcı bir şahsın geliştirilmesi, alıcılarınızla ilgili birçok sorunuza cevap verecektir.

Gerilla Pazarlaması

Bu, bir şirketin hizmetleri veya ürünleri hakkında bir tanıtım oluşturmak için olağan bir ortamda benzersiz bir pazarlama etkinliği uygulamaktır. Örneğin, küçük bir işletme, dışarıda marka pozlamasını elde etmek için benzersiz bir açılır pencere mağazası açabilir. Gerilla pazarlaması genellikle doğada yaratıcıdır ve geleneksel pazarlama taktiklerinden daha az maliyetlidir. Stratejinin temel amacı, şirketinizin adını olabildiğince çok tüketicinin önüne çıkarmaktır.

Sosyal Medya Pazarlaması

Bir şirketin hizmet ve ürünlerini tanıtmak için sosyal ağ platformlarının kullanımına atıfta bulunur. Şirketler , sosyal medyada yer alarak, geleneksel pazarlama yöntemlerine kıyasla çok daha kişiselleştirilmiş bir şekilde müşterilere bağlanabilir ve bunlarla etkileşime geçebilir. Facebook ve Twitter gibi sosyal medya pazarlama platformları, işletmelerin güncellemeleri, videoları paylaşmalarına, konferanslara katılmalarına ve bir dizi başka etkinlik yapmasına izin verir.

Harekete Geçirici Mesaj

Bir harekete geçirici mesaj, kitlenize belirli bir işlem yapmalarını söyleyen grafik veya metintir. Genellikle bir düğme şekliyle sunulur. Harekete geçirici mesaj iki örnek: "Şimdi Satın Alın" ve "Abone Olun ve %20 İndirim".  Küçük işletmeler, web sitelerinde , bir e-postayla veya hatta sosyal medya güncellemelerinde, internet pazarlamacılarında mesajları yerleştirebilir .

Web Analizi

Web analitiği, dijital pazarlama faaliyetinizin tüm alanlarındaki istatistiksel bilgilerdir. İzleyicinin davranışındaki kalıpları ve eğilimleri belirlemek için nicel ve nitel bilgileri ayıklar ve sınıflandırırlar. Web sitelerinde genellikle izlenen analiz, trafik, satış, yönlendirme, sayfa görüntüleme ve tıklama gibi önemli bilgileri görmenizi sağlar.

Dönüşümler

Bu, bir web sitesinde iken belirli bir işlem gerçekleştiren ziyaretçilerin yüzdesidir. Bunun ortak bir örneği, sitenizden bir şeyler sipariş eden ziyaretçilerin yüzdesidir. Herhangi bir dijital pazarlama kampanyasının amacı, dönüşümleri iyileştirmek olmalıdır. Çevrimiçi pazarlama stratejinizle doğru yönde gidip gitmediğinizi veya tasarım, içerik yapısı, müşteri hizmetleri vb. Için herhangi bir değişiklik yapılması gerekip gerekmediğini bilmek için web sitenizin dönüşüm oranını göz önünde bulundurun.

Ücretli Arama Pazarlaması

Aynı zamanda tıklama başı ödeme ve arama motoru pazarlamacılığı olarak da adlandırılan ücretli arama pazarlaması, işletmelerin arama motoru sonuçlarında belirgin bir yerleşim elde etmek için bir reklam ücreti ödemesi gereken bir çevrimiçi pazarlama türüdür. Reklamlar, genellikle, ürün ve hizmet sayfalarına bağlı küçük metin parçacıklarıdır. Kullanıcılar, reklamdan web sitesine geçiş yaparken bir reklam ücreti düşülür. Pazarlamacılar , ücretli arama kampanyalarını yürütmek için Google Adwords gibi çevrimiçi reklamcılık yazılımını kullanır.

Yerel Arama Pazarlaması

Bu, küçük işletmelerin yerel olarak ihtiyaç duydukları şeyleri bulmak için internette arama yapan tüketicilere ulaşmalarını sağlayan bir internet pazarlama uygulamasıdır. Bu insanlar, reklamları kendilerine gösterilmek yerine, yerel listeleri kullanarak hizmet ve ürünler bulmayı tercih ediyor. Küçük işletmelerin sadece bu amaçla yerel dizinlerde listelenmesine yardımcı olan çevrimiçi araçlar vardır . Küçük firmalar, yerel müşteriler tarafından bulunabilmek için web sitelerini yerel dizinlere almayı denemelidir.

Coğrafi Hedefleme

Bu, coğrafi konumlarına göre ziyaretçilere reklam sunmanın çevrimiçi pazarlama uygulamasıdır. Pazarlamacılar, coğrafi olarak hedeflenen kitleleri, yerel bir parktaki bir topluluk olayına katılmak gibi kampanya hedeflerine dayalı olarak belirli işlemleri yapmaya teşvik edebilir. Google Adwords ve diğer ücretli arama çözümleri, kullanıcılara belirli konumları hedefleme ve pazarlamalarını uyarlama seçenekleri sunar. Hangi yerlerin size en çok web sitesi ziyaretçisi gönderdiğini belirlemek için web analizini inceleyebilirsiniz.

Yeniden pazarlama

Yeniden pazarlama, daha önce web sitenizi ziyaret eden bir kitleye hedefli reklamlar yerleştirdiğinizde gerçekleşir; sosyal ağlara ve web'deki başka yerlere göz atarken reklamlarınızı yeniden görürler. Bu nedenle, yeniden hedeflenen reklamlar, bir işlemi tamamlamak veya başka bir biçimde dönüştürmek için kullanıcıları sitenize geri getirebilir. Web sitenize daha fazla kişi geldiğinde, yeniden pazarlama listeniz büyüyor ve aynı kişilere reklamlar göstererek marka bilinci oluşturmaya devam ediyor.

Açılış sayfası

Bu, ziyaretçilere bir işletme ve sundukları ürünler hakkında daha fazla bilgi almak için kaydolmasını isteyen bir form içeren bir web sayfasıdır. Açılış sayfası her zaman böyle bir e-kitap veya detaylı web semineri olarak ziyaretçilerin bilgi karşılığında değerli bir teklif sunar. Bir açılış sayfasını başarılı kılan unsurlar, özlü ve ikna edici içerikler, net bir harekete geçirici mesajlaşma ve dikkat çekici görseller içerir.

E-posta pazarlama

E-posta pazarlaması, geleneksel doğrudan posta pazarlamasının dijital versiyonudur. Büyük kitlelere pazarlamak için muhtemelen en uygun maliyetli kanal , e-posta pazarlaması, küçük işletmelerin satışları artırmasına, işlerini müşterilerin zihinlerinin üstünde tutmasına ve ilişkiler kurmasına olanak tanır. Şirketler, kişileri takip etmek ve kişisel hissettiren otomatik şablon e -postaları ayarlamak için e-posta pazarlama araçlarını kullanabilir .

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz. 

Dijital Pazarlamaya Yeni Başlayanlar İçin Pazarlama Terimleri yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

Etiketler:

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar