Logo

Çalışanlarınızın Sosyal Medya Pazarlamanızı Desteklemesi


paylaş
Çalışanlarınızın Sosyal Medya Pazarlamanızı Desteklemesi

Doğru araçlar, iyi bir liderlik ve destekle çalışanlar sosyal katılımın en iyi kaynaklarından biri olabilir. İnsanlar çevrimiçi olarak diğer insanlarla etkileşimde bulunmak istiyor. Şirket profilleri güvenilir bir yön sağlıyor ancak hala en etkili yöntem insanların kendi hesaplarından yaptıkları paylaşımlar oluyor. Peki, Çalışanlarınızın Sosyal Medya Pazarlamanızı Desteklemesi için ne yapmalısınız?

Ücreti çalışanlardan daha iyi kim işinizi önerebilir? İşletmelerin içinde bilgiye sahipler ve çoğunun en az bir tane sosyal medya hesabı mevcut. Buna ek olarak, onlara kendi çevrimiçi otoritelerini ve işin yanı sıra onlara yardımcı olabiliyorlar.

İşte her işin - boyutlarından bağımsız olarak - çalışanlarını dijital konuşmalarda yer almaya teşvik etmenin dört yolu vardır:

1. Sosyal Kültürü Kucaklamak

Bu adım basit gibi görünse de, genellikle birçok kuruluşun karşılaştığı en zor engel. Sosyal medya hesabınızın olması, işletmenizin çeşitli sosyal ağlarda kurumsal bir hesap oluşturduğu ve çalışanların bu sayfaları yönetmesine olanak tanımadığı anlamına gelmez. Sosyal kültür, şirketin sayfalarının dışında dijital sohbetlerde bulunmak için çalışanların özgürlüğünü gerektirir tabi ki örgütsel varlığa dokunurken kendi dijital kişiliklerini oluşturmak için.

Kaçımızın çalıştığı işletmede çalışanların iş saatlerinde sosyal medya kullanması yasak. Bu konuda çalışanlara ne kadar güven duyuluyor?

Çalışanların sosyal medya erişimini engellemek yerine şirketlerin açık kurallar sunmaları ve çalışanları çevrimiçi sohbetlere katılmaya teşvik etmeleri gerekir.

Çevrimiçi vakit kaybı ile genel marka imajına katkıda bulunma arasında açık ve etkili bir denge olmalıdır.

2. Güncel Olmayan Politikaları Güncelleyin

>> "Erişim kısıtlı - lütfen ağ yöneticinize başvurun" <<

Bunu bir çalışan olarak görürseniz veya bir işletme sahibi olarak Facebook'a veya diğer sosyal medya ağlarına sınırlı erişime sahipseniz parmak kaldırın. Bahse gireriz ellerin miktarı beklenenden çok daha yüksek çıkacaktır.

Çalışanların "vakitlerini boşa harcamasını" sınırlandırmak için işverenlerin bunu yaptığını anlayabiliriz veya çalışanların şirket hesaplarında yapacakları yorumların saçma ya da olumsuz olmasının firmaya zarar vereceğini düşünüyor olabilirler.

Bu endişelerden herhangi birini sınırlandırmanın veya ortadan kaldırmanın en iyi yolu, net yönergeler sağlayarak - kendi sosyal parametrelerinizi belirlerken aklınızda bulundurmanız gereken birkaç nokta:

  • Sözcükleri basit tutun, "kurumsal konuş"
  • Tüm çalışanlar için sosyal medya eğitimi sağlayın
  • Tüm kurumsal sosyal medya sayfalarınız için bağlantılar ve yerler sağlayın
  • Kriz olaylarını çözebilecek veya soru cevaplayabilecek bir acil durum irtibat kişisi olsun.
  • Teşvik edilen içerik türü için kaynakları (dahili veya harici) listeleyin
  • Çalışanların her an erişebilecekleri eğitim materyalleri ve el kitapları hazırlayın
  • Çevrimiçi kullanıcıların ilgisini çekme ve müthiş müşteri hizmetleri desteği sağlama örneklerini kullanın

İlkelere, örneklere ve kaynaklara rehberlik etmek, işletmenize çevrimiçi erişim kısıtlamalarını kaldırma konusunda güven verebilir. Bu, çalışanlarınıza güven verir ve ortaya çıkabilecek beklenmedik senaryoları yönetmek için kuruluşunuza bol miktarda kaynak sağlar.

Doğru yönergelere sahip olmak herkesin hem olumlu hem de olumsuz dijital senaryoları ele almak için doğru becerilere sahip olmasını sağlar.

3. Gerekli Araçları Sağlayın

Doğru konuşmaları izlemekten, zamanında yanıt vermek, müşterilere yanıt vermek vs - Hootsuite veya Buffer gibi araçlara yatırım yapmak büyük bir zaman tasarrufu sağlayabilir. Hatta iki programın da ücretsiz kullanabileceğiniz bölümleri mevcut.

Her iki çözüm de ekiplerin bir şemsiye hesabı altında kurulmasına izin verir (kurumunuzun ödemeyi düşündüğü abone sayısına bağlı olarak). Sosyal medya pazarlama araçları, katılımı daha az zorlaştırmak için belirli hesapların, hashtagların ve diğer topluluk odaklı izlemelerin yayınlanmasına izin verir.

Sosyal medya, kullanılan araçlardan bağımsız olarak zaman kazandıran bir yatırımtır, ancak bazı uygulamalar verimliliği artırmak için zamanı ve çabayı yönetmeye yardımcı olabilir.

Sosyal medyada harcanan zamanın yönetilmesine yardımcı olmak için hem doğal etkileşimler hem de sosyal araçlar için izin verin.

4. Müşteri Profiline Göre Paylaşımlar

Kurumun liderlik ekibinin çevrimiçi olarak ilgi çekici bir varlığı olması için güven vermek ve sosyal bir temel sağlamak için daha iyi bir yol yoktur.

Liderlik tüm alanlarda yön verir, neden sosyal medyada olmasın? Örgütlerin (ve liderlerin), sosyal medyanın işgücüne giren genç nesiller için daha uygun olduğu fikrini reddetmeleri gerekir.

Araştırmalar liderlik eğitimi almış kişilerin sosyal medya hesapları yönetmede daha başarılı olduğunu gösteriyor:

  • Başkalarını yetkilendirmede %89 daha iyi
  • Ağların yetiştirilmesinde %36 daha iyi
  • %46 daha etkili
  • Karar vermede %15 daha iyi

Çalışanların markalı sohbete katılmalarına temel ve rehberlik eden liderler, dijital marka yetkilerini önemli ölçüde geliştirir.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
 444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.

Çalışanlarınızın Sosyal Medya Pazarlamanızı Desteklemesi  yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

Etiketler: sosyal medya dijital pazarlama sosyal medya aracı

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar