Logo Web Tasar覺m

Bir Web Sitesini Değerlendirmek İçin 5 Kriter


paylaş
Bir Web Sitesini Değerlendirmek İçin 5 Kriter
Başarılı bir web sitesini oluşturan birçok hareketli parça vardır. Genellikle bir web sitesinin iyi ya da kötü olduğu görünümüne göre değerlendirilir. Ancak bir web sitesinin başarısına katkıda bulunan eşit derecede önemli farklı kriterler de bulunur. Bir web sitesinin kalitesi, siteyi oluşturma süreci, başlatma sonrası çabalar ve devam eden dikkat ile birlikte genellikle eşit önemde olduğundan, her zaman tek bir ziyaret ya da bakış açısı ile değerlendirilemez. Bir Web Sitesini Değerlendirmek İçin 5 Kriter ile iyi bir web siteniz olup olmadığını anlayabilirsiniz.
 
 
Web sayfası tasarım planlaması ve stratejisi
 
Web sitesilerinin çoğu bölümü soyut olsa da; renkleri, yazı tipleri ve imgeler kadar nemli bir yere sahip. Bir dahaki sefere bir web sayfası tasarımı projesine başlarken veya bir web sitesini eleştirmek istenirse, bir web sitesinin genel kalitesine katkıda bulunan şu beş girdiyi ve önlemi düşünün.
Bir Web Sitesini Değerlendirmek İçin 5 Kriter

# 1. Web Sayfası Tasarım Stratejisi Geliştirme

sıfırdan bir web tasarım projesi edinmek açıkça belirlenmiş bir stratejik yön ve plan ile başlamalıdır. Mümkün olduğunda, bu strateji de şirketin pazarlama ve iletişim hedeflerine uymalıdır. Strateji tartışmaları ve planlamaları bunlarla sınırlı olmamak üzere aşağıdakileri içermelidir:
  • Web sitesi konfor seviyesi gibi hedef kitleyi destekleyen kararlar almak
  • Sitenin nasıl çalışması gerektiğini ve başarısını nasıl ölçtüğünü belirleme
  • Site dışı marka mesajlaşma ve renklerini yansıtmak
  • Farklı müşteri türüne yönelik ilgi çekici ve değerli içerik oluşturma
  • Rakip web uygulamalarını ve çevrimiçi eylemleri incelemek için analiz yapmak
  • Lansman sonrası içerik, tasarım ve işlevsel güncelleştirmeler için site için bir planın ana hatlarını çizme
Strateji odaklı bir web tasarım projesi başlattığınızda, içerik, sayfa hiyerarşisi ve bakım çabaları da dahil olmak üzere, sitenin diğer birçok yönünün yanı sıra iyi tasarım sağlamanıza yardımcı olabilirsiniz.

# 2. Web Sayfası Tasarım Görsellerini Sürdürmek için Amaç Kullanma

Bir web sitesinin genel görünüm ve izlenimi birçok nedenden ötürü önem taşırken, tasarım tercihlerinin arkasındaki kararlar sonunda sitenin stratejik yönüne bağlanmalı ve markanızı meşrulaştırmaya yardımcı olmalıdır. Etkili tasarım, herhangi bir kişinin estetik tercihlerine dayanmamalı, hem en iyi uygulama hem de amaç köklendirilmelidir.
Müşterilerimizle çalışırken en çok karşılaştığımız durumlardan birisi web sitesi renklerini belirlerken logo, sektör, iş hedefleri gibi pazarlama yönlerinin düşünmeden sadece beğenilen renklere odaklanılmasıdır.
 
İlk bakışta, bir site ziyaretçisi sayısız görsel ipuçlarını temel alan bir iş web sitesini boyutlandırır. Bu nedenle, renk, tipografi, grafikler ve diğer stiller de dahil olmak üzere tasarım öğelerinin, marka öyküsünü görsel açıdan çekici ve açık bir şekilde anlatmak için birlikte çalışması önemlidir.
 
Amaçlı tasarım seçenekleri, belirli renkleri seçerken veya çeşitli tasarım öğelerinin yerleştirilmesi sırasında ortaya çıkabilir. Örneğin, çalışmalar, belirli bir renk seçiminin veya düğme yerleşiminin tıklamaların artırılmasına yardımcı olacağını gösteriyorsa, kullanıcıların siteyle daha kolay etkileşime girmesine yardımcı olurken daha fazla üretkenlik gerçekleştirebilir.

3.. Web Kullanılabilirliği En İyi Uygulamalarının Uygulanması

Web sitesi tasarımını değerlendirmek için önemli olan bir başka önlem, yeni ve tekrarlanan site ziyaretçilerinin siteyle etkileşime geçmesini kolaylaştırmaktır. Bir web sayfası tasarımı, site gezintisi, düğmeler veya bağlantılar için geleneksel veya beklenen yöntemleri takip etmezse, site potansiyel müşterilerin web sitesinden çıkmasına neden olabilir ve onları  alternatif bir şirket aramaya itebilir.
 
Şöyle düşünün bir çamaşır makinesi alacağınızda en çok neye dikkat edersiniz? "Ooo, bu çamaşır makinesi harika görünüyor bunu almalıyım." diyen biri olduğu sanmıyoruz. Önemli olan iyi çamaşır yıkaması, kullanımı kolay olması ve az yer kaplamasıdır. Bir web sitesi için görünüm tabi ki önemlidir ancak görünüm kadar önemli olan başka özelikler de olmalıdır.
 
Web sitesinin kullanım kolaylığını değerlendirmek için kullanılabilecek birkaç kullanılabilirlik ile ilgili hususlar şunlardır:
  • Okunması kolay metin
  • Net ve basit navigasyon
  • Sitedeki konumunuzu gösteren işaretler
  • Anlaşılabilir bir sayfa organizasyonu
  • Çeşitli cihazlarda kullanımı kolay, hassas bir tasarım
  • Hızlı yüklenen sayfalar ve resimler
  • Hassas bilgileri koruyan güvenlik önlemleri
Bir web sitesinin yapısı ve özellikleri insan kullanımını teşvik ettiğinde, arama motorları sıralama algoritmasının bir parçası olarak bu avantajları tanıyacak ve hesaplayacaktır. Böylece, sayısız kullanılabilirlik en iyi uygulamalarını entegre ederek bir web sitesi de arama motoru optimizasyonu çabalarını artırabilir.

4.. Arama Motoru Optimizasyonu

Arama Motoru Optimizasyonu yani SEO bir web sitesinin arama motorları tarafınan bulunabilirliğini arttıran çalışmalardır. Bir web sitesinin genel kullanımını değerlendirirken, sitenin arama motoru optimizasyonu güçlü ve başarılarına büyük önem verilmelidir. Sonuçta kimsenin bulamadığı bir web sitesi ne kadar iyi olursa olsun işe yaramayacaktır. Web sites tasarımında kullanılan SEO ile daha sonra yapılacak SEO karıştırılmamalıdır. Tasarım aşamasında yapılan SEO ile web siteniz bulunulabilir yapılır. Yani Google'da 6. sayfada çıkabilirsiniz. SEO çalışması yapılmazsa Google'da hiç çıkamazsınız. 6. sayfada bile olsanız daha sonra yapacağınız güncel içerik ekleme gibi çalışmalarla web sitenizi ilk sayfalara çıkarabilirsiniz.
 
SEO girişimlerine yüksek öncelik verilmesi, siteye alakalı trafik sağlamaya yardımcı olan bir web sitesinin mimarisinin, tasarımının ve içeriğinin önemli bir parçasıdır. Dolayısıyla, SEO'yu düşündüğünüz ve en yeni en iyi uygulama yöntemlerine göre sürekli optimize edilen web sitelerinin, arama sonuçlarında rekabetçi kalma şansınız daha yüksektir. Bir şirket anahtar kelime hedefli arama sonuçlarının en üstüne yükseldiğinde, bir müşteri web sitesine tıklandığında yapması gereken tek şey, onlarla neden sizinle iş yapmaları gerektiğini ikna etmektir.

5.. Müşteri Yaratmak ve Yeni İş Olanakları Yaratmak

İlgili trafiği üretmenin yanı sıra, başarılı bir web sitesi de yeni iş üretme yeteneğine sahip olmalıdır. Ürünlerin / hizmetlerin rekabetçi tekliflerden farklılık gösteren bilgilendirici içeriği kullanarak, iyi bir web sitesi, site ziyaretçileri telefonu toplayıp bir haber bültenine kaydolmak veya beyaz bir kağıt indirmek gibi istenen işlemleri yapmaya teşvik edebilir.
 
Bir web sitesi trafiği potansiyel olasılıklara ve nihai olarak yeni işletmeye dönüştürebildiğinde, bu, "iyi tasarım" ve site verimliliğinin gerçek bir kanıtıdır. Bir web sitesini tek bir ölçü ile yargılayacaksanız, dönüşüm oranı gerçek bir başarıyı göstermek için mükemmel bir metriktir.

Bir Web Sitesini Kapağından Daha Fazlasıyla Yargılayın

Bir web sitesini beğenip beğenmemeye karar verirken, hem arama motorları hem de insanlar bir web sitesinin yalnızca iyi görünüp görünmediğine bakmaz. Bu nedenle, bir dahaki sefere web sitesine bakıp 'bu web sitesi mükemmel' veya 'web sitesi berbat' diye düşünüyorsanız, görsel öğeleri desteklemek için çalışan sitenin maddi olmayan, işlevsel ve teknik yönlerini deneyin ve düşünün.
 
 

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.
 
Bir Web Sitesini Değerlendirmek İçin 5 Kriter yazımıza yorum bırakabilirsiniz.
Etiketler: web tasarım kriter web tasarım web tasarım değerlendirme

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar