Logo

Anasayfanızı Kişiselleştirin


paylaş
Anasayfanızı Kişiselleştirin

İnternette pazarlamacıların müşteriye dönüştürmek istediği büyük bir kitle var. Bunu yapmak için çok fazla çaba sarfetseler de büyük çoğunluğunu müşteriye çeviremezler. İnternette bulunan insanları birer müşteriye dönüştürmek için kişiselleştirilmiş pazarlamayı kullanabilirsiniz ve bunu yapmaya anasayfanızdan başlamanın tam zamanı. Anasayfanızı Kişiselleştirin ve satış oranlarınızı katlayın.

Ana sayfa markalarımızın ön kapısıdır. Genellikle bir açılış sayfası, bir şirketin kim olduğunu ve ne yaptığını bulmak için gideceğiniz ilk sayfadır.

Web sitesi kişiselleştirme dünyada kullanılmaya başlansada ülkemizde hala yaygınlaşmadı. Birçok kişi ne kadar değerli olduğu, nasıl yapıldığı, fiyatının ne olduğu gibi konuları merak ediyor.

Optimizely.com kişiselleştirilen web sitelerine iyi bir örnek. Ana sayfasının 26 farklı sürümü tasarlandı ve her bir müşteri kendine uygun anasayfa görüntülemesiyle karşılaştı.

Ana sayfamızın en iyi en iyi versiyonu. Aşağıda farklı sektörlerden gelen müşterilerin aynı web sitesinin farklı anasayfa görüntülemelerini görebilirsiniz.

Ana Sayfa, hedef ziyaretçiler için kişiselleştirildi.

Seyahat sektöründen ziyaretçiler için kişiselleştirilmiş ana sayfa.

Ana sayfa, optimizely.com'a gece geç saatlerde bakan ziyaretçiler için kişiselleştirilmiş.

Ana sayfa, bilgisayar sektöründen gelen ziyaretçiler için kişiselleştirilmiş.


Neden web sitesi kişiselleştirme yatırımı yapmalısınız?

Ana sayfayı üç nedenden dolayı yeniden tasarlamak ve kişiselleştirmek gerek:


  1. En iyi performansa ulaşmak için. Anasayfanızı Kişiselleştirin çalışması ile mevcut sitede yerel dönüşümde en iyi sonuçlar elde edildi. Dört yıllık dönüşüm optimizasyonundan sonra mevcut tasarımın mümkün olan en iyi sürümü elde edildi.
  2. Satış oranlarını artırmak için. Mevcut ana sayfa satış oranlarına pek etki etmiyor. Yukarıdaki örnekte anasayfa tasarımında firmanın hedefleri hizmetleri açık olarak belirtildi ve sektörel olarak Anasayfanızı Kişiselleştirin ile herkese uygun içerikler görüntülendi. Yani diyelim ki e-ticaretle ilgileniyorsunuz ve bizim web sitemize girdiniz. İlgi alanınızı e-ticaret olarak seçtiğinizde web sitemizin anasayfasında direkt e-ticaret ile ilgili bilgileri ve duyuruları göreceksiniz. Tabi ki bu farklı sektörlere göre ve isteğinize göre değişebilir.
  3. Hesap tabanlı pazarlamayı desteklemek için. Hesap tabanlı pazarlama,  hedefli kampanyalar sunan pazarlama ve satışa yönelik bir yaklaşımdır. Amaç, sattıklarınızla ve kişiselleştirilmiş içerikle olan bu etkileşimlerin geliştirilmesinde son derece kasıtlı olmaktır. Bu kişiselleştirme kampanyası, hedef hesaplarınızla etkileşim kurmaya yöneliktir.

Ne ve kimin için Anasayfanızı Kişiselleştirin?

Kitlenizi tanımlamak zaman gerektirir ve kampanyanın temeli olduğundan gerekli bir yatırımdır. "İyi" bir kitleyi ne demek? İşte özellikleri:

  • Tanımlanabilir olmalı. Bir ziyaretçiyi belirli bir kitleye dahil eden bir şeyi teknik olarak tanımlamanın bir yolu olmalıdır.
  • Değerli olmalıdır. Hem hacim olarak hem de stratejik öneme sahip olarak ölçülen izleyiciler bir şeyler yapmaya değer. Hesap bazlı pazarlama yaklaşımımız nedeniyle, bazı izleyicilerimiz bir şirketten oluşuyor, ancak bu şirketin bizler için değeri var.
  • Benzersiz deneyimler kazanacak kadar farklı olmalıdır. Kitleleriniz eşsiz bir deneyim kazanacak kadar seçkin olmalıdır.

Bu özelliklerden yola çıkılarak, kitleyi iki eksende tanımlayabilirsiniz: davranışsal / ziyaretçilerin yaptıkları ve demografik / ziyaretçinin kimliği.

Ana sayfa kampanyasında, bu kitlelere eşsiz deneyimler yaşatabilirsiniz:

Adlandırılmış hesaplar: Hedef hesap listesinin bir parçası olan mevcut ve potansiyel müşteriler. Bunu, yukarıdaki örnekte bir liste yükleyerek ve bu şirketlerden gelen ziyaretçilerin IP adreslerini belirlemek için tanımlayabilirsiniz.

  • Sektörler: A / B testleri ve kişiselleştirme için güçlü kullanım durumlarına sahip olan hedef dikey kategorideki ziyaretçiler. Bunun için Demandbase verilerini ve CRM verilerini kullanılabilir.
  • Coğrafi konum: Ziyaretçinin İstanbul veya İzmir'de mi vb. Yer için, optimizasyon hedefleme yetenekleri ile yapılabilir.
  • Müşteriler: Optimize edilmiş giriş çerezine sahip olanları tanımlayarak yapılabilir.
  • Bilgisi mevcut olan ziyaretçiler: Geçmişte (blog, web sitesi, topluluk, bilgi tabanı vb.) web sitesine gelerek dijital özelliklerinden bir veya birkaçıyla ilgilenen ziyaratçilerde ise davranışsal hedefleme ile kişiselleştirme yapılabilir.

Kitle tanımlandıktan sonra sayfanızı incelemeye ve kişiselleştirmek istediğiniz yerleri belirlemeye hazırsınız demektir.


Sonuç

 

 

Yukarıdaki örnekten devam etmemiz gerekirse yurtdışında yapılan bu çalışma birçok kişinin ilgisini çekti ve twitter da fazlaca konuşulanlar arasına girmeyi başardı.

Niceliksel olarak, yeni kişiselleştirilmiş ana sayfa deneyimi orijinalinden daha iyi performans gösterdiği görüldü.

Anasayfanızı Kişiselleştirin çalışmasının sonucunda:

  • Müşteri dönüşümü % 1.5 artış
  • Çözümler sayfasına dönüşümlerde % 113 artış
  • Hesap oluşturma işlemini başlatmak için üye olma sayısında % 117 artış

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

Anasayfanızı Kişiselleştirin yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

 

Etiketler: kişiselleştirilmiş anasayfa

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar