Meta Açıklaması Nedir?
Eskiden meta etiketleri web sitelerinin sıralamasını etkiliyordu. Başlangıçta arama motorlarının ilgili yazıları bulması için tasarlandılar. Günümüzde meta etiketlerinin sıralama üzerinde bir etkisi kalmadı. Metalarda anahtar kelime kullanmak yerine daha açıklayıcı ve dikkat çekici metalar yazmak önem kazandı. Meta Açıklaması Nedir?
Peki Meta Açıklaması Nedir? Meta Açıklaması web sitesinin kısa bir özetini (ana sayfanın bir açıklaması ise) veya somut bir sayfayı içerir. İki ana amaca hizmet eder:
- Web sitesinde arama motorlarına ilişkin ek bilgi sağlar.
- Bu açıklama genellikle arama motorları tarafından arama motoru sonuç sayfalarında bir web sitesinin bir açıklaması olarak kullanılır. Dolayısıyla, web sitenizin, arama motoru sonuçları sayfasında gören kullanıcılar için ne olduğu hakkında bir fikir verir.
İşte bir meta Açıklama örneği:
<Html> <head> <meta name = “açıklama” content = “Sitenizin özeti”> </ head> </ html>
Çoğu modern içerik yönetim sistemi, meta etiketlerini destekler ve bunlar için ayrı alanlar içerir. Dolayısıyla, genellikle orada bu etiketi ekleme veya değiştirme konusunda herhangi bir sorun yoktur. Bir HTML siteniz varsa, HTML meta açıklamasının genellikle <head> ve </ head> etiketleri arasında olduğunu unutmayın.
Sayfanızın açıklamasını sizin için işe yarar hale getirme konusunda öneriler:
- Dürüst olun.
Arama motorlarını sahte sayfa tanımlarıyla kandırmaya çalışmayın ve olmadığınız birisiymiş gibi davranmayın. Açıklamanız, sayfanız / web sitenizin neyle ilgili olduğunu açıkça belirtmelidir. Gemi onarımına adanmış bir web siteniz varsa, arama motorlarını başka bir konuya ait olduğuna ikna etmeye çalışmayın.
- Başlık ve Açıklama
Meta etiketlerine bilgi çoğaltmayın. Her iki etiket de en iyi sonuca ulaşmak için birbirlerini tamamlamalıdır.
- Sayfa açıklama
Meta verilerinizi kısa tutun. Meta etiketleriniz çok uzunsa, arama motorları tarafından kesilirler. Genel bir kural olarak, meta açıklama uzunluğunuzun 150-160 karakteri (alanlar ve noktalama işaretleri dahil) geçmediğinden emin olun.
- Basit ve açıklayıcı olun.
Unutmayın, sadece arama motoru için değil, insan için açıklamalar yapmış olursunuz.
- Yaratıcı ve çekici olun.
Meta isminiz, insanların gördüğü ilk şey olup, web siteniz ve işletmeniz için bir kartvizittir. Bu açıklamayı beğenirlerse – bağlantıyı tıklar ve web sitenize giderler. Unutmayın, ilk izlenim vermek için ikinci bir şansınız olmayacak.
- Adwords tıklanma
Oranını artırmak için harekete geçirici öğeler ekleyin . İnsanlardan açıklamanızda bir şeyler yapmalarını isterseniz, gerçekten yapma olasılıkları yükselecektir. İyi ve çekici bir açıklama, tıklama oranınızı artırabilir ve bir çok kullanıcıyı web sitenize yönlendirir. Aslında, kısa bir reklam metni türüdür. Bu nedenle, “Burayı tıklayın”, “Nasıl keşfedeceksiniz”, “Daha fazlasını oku”, “Bize ziyaret et” gibi unsurları eklemelisiniz.
- Projenizdeki her sayfa için tanımlamalara sahip olduğunuzdan emin olun.
- Açıklama etiketinizin web sitenizi / sayfanı doğru bir şekilde tanımladığından ve alakalı anahtar kelimeleri içerdiğinden emin olun.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
Meta Açıklaması Nedir? yazımıza yorum bırakabilirsiniz.