Blog Yazılarımız

Editörlerimiz tarafında sizlerin bilgi alması için hazırlanmış yazılarımızı inceleme unutmayın.
AdWords Negatif Kelime Ekleme

AdWords Negatif Kelime Ekleme

Yapılan araştırmalar reklam verenlerin neredeyse yarısının bir ay boyunca kendi hesaplarına tek bir AdWords Negatif Kelime Ekleme diğini göstermektedir. Basitçe söylemek gerekirse, negatif anahtar kelime stratejileri genellikle büyük bir işmiş gibi görülüyor ve çok çalışmak gibi algılanıyor. Ancak ne yazık ki AdWords harcamalarının etkinliğini en üst düzeye çıkarma şansını kaçırıyorlar.

Artık çoğu kişi AdWords’ün açık arttırma şeklinde çalıştığını ve anahtar kelimelerin fiyatlarının açık arttırmayla belirlendiğini biliyor. Ancak önemli olan reklamınızın gösterilmesi değil, reklamınıza gösterilen ilgidir. İşte burada devreye AdWords Negatif Kelime Ekleme girer.

Diyelim ki şirketinizin takvim üretiyor. Potansiyel müşteriler yavru kedi ve kale veya yavru kedi ve kale resimlerinin karışık olduğu ürünlerinizi arıyor. İşte bu kelimeler sizin anahtar kelimelerinizdir. Benzer şekilde, müşterilerin mutfaklarını veya ofis hücrelerine yapıştırabilecekleri kopya takvimlerini satmaya çalışıyorsanız, reklamlarınızı tetiklemek için “çevrim içi takvim” veya “yazdırılabilir takvim” gibi anahtar kelimelerin bulunmasını istemezsiniz. İşte burada AdWords Negatif Kelime Ekleme özelliğini kullanmamız gerekir.

AdWords Negatif Kelime Ekleme ile gereksiz para ödemekten kurtulursunuz. Düşünsenize siz takvim üretiyorsunuz ama Maya Takvimi bile yazınca sizin reklamınız çıkıyor ve insanlar bunu tıklıyor. Maya Takvimi araştıran birinin sizden takvim alma olasılığı nedir?

AdWords Negatif Kelime Ekleme

Negatif anahtar kelimeleri bulmanın en iyi yollarından biri, gerçek kullanıcı sorgusu verilerini, kullanıcıların arama biçimini temel alarak inceleyerek tahmin etmenizdir. AdWords Anahtar Kelime Planlayıcı, AdWords Negatif Kelime Ekleme için teklif vermek üzere anahtar kelimeler bulmanıza yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Ama aynı zamanda listenize negatif anahtar kelime fikirleri bulmak için kullanabilirsiniz. “Takvimler” gibi bir terimi aradığınızda, arama hacminiz ve rekabete ilişkin bazı verilerle birlikte alakalı anahtar kelime aramalarının bir listesini görürsünüz.

Listeye baktığınızda işletmeniz ile ilgili olmayan kelimeleri seçerek AdWords Negatif Kelime Ekleme yapabilirsiniz.

Arama Terimleri Raporu, kullanıcıların AdWords reklamlarınızı tetiklemek için Google’a girdikleri gerçek arama sorgularını gösterir. Reklamınızı tetikleyen arama sorguları konusunda sıkı bir kavrayışa sahip olduğunuzda, hem olumlu hem de negatif anahtar kelimelerin listelerini bir araya getirmeye başlayabilirsiniz. Bu yöntem bazı sağlam sonuçlar verebilir.

Google AdWords Reklam Verme  çalışmaların da yardıma mı ihtiyacınız var? Medanis Bilişim AŞ Google AdWords sertifikalı ekibiyle size en karlı reklam kampanyalarını hazırlayabilir. Hedefimiz size mümkün olduğunca az reklam gideri çıkmasını sağlayarak, çok fazla kar etmenizi sağlamak olacaktır. 

AdWords Negatif Kelime Ekleme çalışmalarınız için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

AdWords Negatif Kelime Ekleme yazımıza yorum bırakarak yazımızın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz. Sizce AdWords Negatif Kelime Ekleme neden önemli?

About Author

Medanis Destek

Sonraki Yazı