E-ticaret Satışlarınızı Arttıracak 4 Yol
Web sitenizin içeriği bildiğinizden çok daha önemlidir. Tasarım dışında, içerik markanızın temelini oluşturur. Kendinizi ve ürünlerinizi nasıl tarif ettiğiniz, müşterileriniz üzerinde hissedilir bir izlenim bırakıyor. Müşterilerin markanızı cesur, geleceğe dönük, ilginç veya sevimli olarak düşünmelerinin büyük bir çoğunluğu sizin içeriklerinize bağlı. E-ticaret Satışlarınızı Arttıracak 4 Yol ile e-ticaret sitenizde yapacağınız düzenlemelerle satışlarınızı arttırabilirsiniz.
İçerik ürün bilgisini iletmek için çok önemlidir. Müşterileriniz, ürününüzün nasıl çalıştığını ve hayatlarını nasıl değiştireceğini bilmek istiyorlar.
Ne yazık ki çok fazla e-ticaret mağazası saatlerce web sitelerinin tasarımını ve düzenini optimize ediyor ancak içeriği tamamen atlıyorlar.
Sonuç? Dönüşüm oranlarının düşük olması.
İçerik ve dönüşüm oranları arasındaki ilişki
Bir e-ticaret mağazası veya bir pazarlama ajansı çalıştırıyorsanız, en büyük sorunlarınızdan üçü şöyledir:
- Ziyaretçilere mağazanın ürünleri ve benzersiz özellikleri ve avantajları hakkında bilgi vermek
- Harekete geçen ve ziyaretçiyi ikna eden duygular uyandırmak
- Markanın değerlerini (ve müşterilerinin değerleriyle nasıl uyumlaştırdıklarını) vurgulayarak uzun süreli bir ilişkiyi teşvik etmek
İçeriklerinizi mantıklıca oluşturarak web sitenizin dönüşüm oranını 3-4 kata kadar arttırabilirsiniz. Bunun yurtdışında örnekleri mevcut.
Örneğin:
- FreckleTime, içeriği değiştirerek ana sayfanın dönüşüm oranını 2,4 kat artırmıştır .
- Inves , içerik alanındaki değer teklifi üzerine odaklanarak wp_betawppostsTalk Radio ve Oreilly için dönüşüm oranlarını % 90’ın üzerine çıkardı.
- Britannica Ansiklopedisi, satış sayfası içeriğini değiştirerek dönüşüm oranlarını % 103 arttırdı.
İçerik ve dönüştürme oranları arasında belirgin, doğrudan bir ilişki vardır. Açılış sayfalarında gerekse ürün açıklamasında daha iyi kopyalama, daha iyi dönüşüm oranları sağlar.
E-ticaret Satışlarınızı Arttıracak 4 Yol :
1. Hedef kişilere yazın
Öncelikle e-ticaret sitenize gelen müşterileri tanıyın ve profillerini çıkarın. Bu kitleye uygun hedeflenmiş içerikler oluşturun.
Müşterilerinizi 4 gruba ayırırsak genel olarak aşağıdaki kişilik türlerine sahip olacalardır:
- Mantığını ön planda tutan kişilik: Bu kişilik türü mantıksal, yöntemsel ve detay odaklıdır. Mantıksal bir kişiliğe sahip bir müşteri, “Satın Al” düğmesine basmadan önce teklifinizi dikkatle inceleyecektir. Ayrıca daha iyi fırsatlar için alışveriş yapacaktır. Web sienize gelen kişilerin yaklaşık % 40-45’i bu kategoriye girmektedir.
- Duygusal kişilik: Dürtüsel bir kişilik türü spontan, risk odaklı ve iyimserdir. Bu kişi, hızlı kararlar vermek için daha yatkındır ve satın alırken yararlarına odaklanacaktır. İzleyicilerin yaklaşık % 30-35’i itici bir kişilik olarak karakterize edilecekti.
- Alışveriş sonrasını önemseyen kişilik: Bu tarz bir kişi, alışveriş sonrasında veya sırasında sorun yaşayabileceğini ve daha sonrasında karşısında kendisiyle ilgilenecek birilerini bulmak isteyen kişilerdir. Hakkımızda sayfasına önem verirler ve ciddi bir firma olup olmadığınızı incelerler. Nüfusun yaklaşık % 15-20’si bu kategoriye girmektedir.
- Agresif Kişilik: Agresif bir kişilik, akılcı ve odaklıdır. Bu kişi yüksek bir bütünlük standardına sahiptir ve sizden aynısını bekleyecektir. Nüfusun yaklaşık % 5-7’si bu kişiliğe sahiptir.
Her müşteri tipine göre nasıl içerik yazabilirsiniz?
Her bir kişi için ne tür bir içerik kullanacağınız kişinin hangi kategoriye girdiğine bağlı olacaktır. Mantıksal bir kişilik türü, içeriğinize duygusal bir kimlik türüne göre çok farklı bir şekilde yanıt verecektir.
Kişilik türleriniz için aşağıdaki yönergeleri izlemeyi deneyin:
MANTIKSAL KİŞİLİK
- Özellikleri vurgulayın
- Ürünlerinizin ardındaki teknolojinin özellikle geniş ayrıntılarını ekleyin
- Abartmaktan ve belirsiz dilden kaçının
DUYGUSAL KİŞİLİK
- Faydalara odaklanın
- Zengin görüntü ve güçlü kelimeler kullanın
- Ürününüzün etrafında bir hikaye örmeye çalışın
ALIŞVERİŞ SONRASINI ÖNEMSEYEN KİŞİ
- Ürünlerinizin hem ürün açıklamaları içinde, hem de benzersiz sayfalarda nasıl başkalarına faydalı olabileceğini gösterin (Hakkımızda, Misyon bildirimi, vb.).
- Ürünlerinizin çevresel veya sosyal faydalarını vurgulayın.
AGRESİF KİŞİLİK
- Ürünün müşterinin kendisini iyileştirmesine nasıl yardımcı olacağına odaklanın.
- Altta yatan teknolojiyi, özellikle performansın iyileştirilmesiyle nasıl ilişkilendirildiğini vurgulayın.
- Güvenilirliği sağlamak için mağazanıza veya markanızın mirasına ve geçmişine odaklanın
2. Güçlü kelimeler ve eylem kelimelerini kullanın
Şaşırtıcı. Etkili. Çarpıcı.
Bunların hepsi güçlü kelimelere örnekleridir. Yani okuyucularınızda güçlü duygular uyandıran kelimeler.
Güçlü kelimeler, günlük konuşmada nadiren kullanılır (rahat konuşmada “şaşırtıcı” veya “sansasyonel” kelimelerini kullandığınız son zamanı hatırlayın).
Güçlü kelimeleri kullanmak, kopyanızı normalin ötesine yükseltmenin en kolay yoludur. Bu kelimelerin biraz kullanılması bile, sıkıcı ürün açıklamalarını, tarayıcıları müşterilere, müşterileri hayranlarına çeviren duyguları üreten bir içeriğe dönüştürebilir.
Bu basit sözcükler sıradan kopyaları daha çekici hale getirir.
Peki güçlü kelimeleri neler olabilir?
E-ticaret metin yazarlığı görevleri için özellikle yararlı olan güçlü kelimelere örnekler.
şaşırtıcı | cüretli | Otantik | Dikkat | En iyi satış |
Ucuz | Nefes kesen | Çılgın | onaylı | Neşeli |
olağanüstü | muhteşem | harika | etkili |
İşlem kelimelerini kullanın
Güçlü kelimeler duyguyu uyandırır, ancak okuyucuları harekete geçmeye yönlendirmezler.
Bunun için içeriklerinizde eylem kelimeleri kullanmanız gerekir.
Bunlar sadece bir eylemi anlatan kelimelerdir: ekleme, hareket etme, alma, satın al vb.
İşlem kelimeleri kopya sesini daha enerjik ve aktif hale getirir. Ayrıca okurlara biraz harekete geçmeleri gerektiğini ustaca anlatırlar.
Aşırı kullanmak zorunda değilsiniz.
Birçok farklı türde metin yazımı görevlerinde kullanabileceğiniz bazı işlem-harekete geçirici kelimelerin bir listesi:
Eklemek | davranmak | satın almak | Kırılma | Büyümek |
Başla | Toplamak | Yakalamak | Aramak | yaratmak |
Seçmek | hissetmek | bulmak | uçmak | Yemek |
3. Doğru biçimlendirmeyi kullanın
Web sitenizin ziyaretçileri sayfalarınızı okumuyor.
Sadece tarıyorlar.
Nielsen tarafından yapılan göz izleme çalışmalarına göre insanlar e-ticaret sayfalarını F şeklinde bir biçimde tarıyor:
Yani önce sol sütuna, sonra da sağa bakarlar, sonra gözlerini sayfanın altına sürüklerler.
Bu, kullanıcıların, biçimlendirilmedikçe içeriklerini – olağanüstü olsa da – okumayacağı anlamına gelir.
Geliştirilmiş e-ticaret içerik biçimlendirmesi için aşağıdaki yönergeleri izleyin:
- Bir bilgi hiyerarşisini takip edin. En önemli içerik paragrafların ilk birkaçında yer almalıdır. Daha az önemli bilgiler sayfanın altına da gelmelidir.
Bir e-ticaret sitesinde bu ürün sayfasına bir göz atın. Sayfanın üst kısmında kullanılabilirlik, satıcı adı ve temel özellikler de dahil olmak üzere ürünle ilgili en önemli şeyleri listeler:
- Görüntünün sağındaki metin için madde işareti kullanın (yani en önemli içerik). Daha uzun ürün açıklamaları için paragrafları kullanabilirsiniz.
Örneğin Amazon, her ürünün en iyi özelliklerini sayfanın üst kısmında madde işareti listesi şeklinde ifade eder:
- İçeriği organize etmek için bilgi açısından zengin başlıklar kullanın (temel özellikler ve boyutlandırma bilgileri gibi). Kullanıcılar sayfayı aşağı doğru kaydırırken aradıklarını bulmak için bunları tarayacak.
- İçeriklerinizde anahtar kelimeleri kullanın. Kullanıcılar, ürününüzle ilgili ayrıntıları öğrenmek için içeriğinizi çabucak tarar. Boyut ve fiyat gibi anahtar kelimeler eklemek, sayfanızı daha hızlı taramasına yardımcı olur.
4. Benzersiz sayfaları unutmayın
Ana sayfa, Hakkımızda Sayfası, görev bildirimi ve benzeri sitenizin benzersiz sayfalarını oluşturur.
Ürün veya kategori sayfalarının (genellikle şablonu takip eder) aksine, bu sayfaların her biri farklı içerik, kopyalama ve tasarıma sahiptir.
İçeriğinizi önemli sayfalarda en iyi duruma getirme, dönüşüm oranları üzerinde belirgin bir etkiye sahip olabilir. Birincisi, bu sayfalar müşterilerin sizi ve markanızı anlamalarına yardımcı oluyor. Markanızı hedef müşterilerinizle çatışacak bir şekilde açıklayabiliyorsanız, daha iyi fiyatlarla daha fazla ürün satabilirsiniz.
Önemli sayfalarınız aracılığıyla bir hikaye anlatın
Önemli sayfalar için içerik yazarken standart kurallar uygulanır: Güçlü kelimeler ve hatırlatıcı görüntü kullanın.
Markanızın geçmişi ve değerlerini vurgulayın
Marka algılamasını artırmak için metin yazarlığı kullanma yöntemlerinden bir diğeri, markanızın geçmişini ve değerlerini benzersiz sayfalarınızda paylaşmaktır.
Markanızın hikayesini anlatın
Markanız, yalnızca bir ürün koleksiyonundan daha fazlasını sunar. İşin arkasında, muhteşem ürünlerinizi yaratmak için bir araya gelen gerçek hikayeleri olan gerçek insanlar var.
Bunları ayrı bir “Hikayemiz” sayfasında vurgulamak harika bir fikirdir.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
E-ticaret Satışlarınızı Arttıracak 4 Yol yazımıza yorum bırakabilirsiniz.