Blog Yazılarımız

Editörlerimiz tarafında sizlerin bilgi alması için hazırlanmış yazılarımızı inceleme unutmayın.
2018’de Küçük İşletmeler İçin Dijital Pazarlama Fikirleri

2018’de Küçük İşletmeler İçin Dijital Pazarlama Fikirleri

2018 yılı ve şimdiye kadar küçük işletmeleriniz dijital pazarlama stratejisine sahip değilse, zaten rekabette geri kalmışsınız demektir. 2018’de Küçük İşletmeler İçin Dijital Pazarlama Fikirleri ile kendinize yeni bir pazarlama stratejisi oluşturabilirsiniz.

Bu nedenle işinizi doğru yönde yönlendirmek için bu dijital pazarlama fikirleri listesini bir araya getirdik. Bu yıl ve ileride rekabette işinizi öne çıkaracak bazı önemli çevrimiçi pazarlama stratejilerini öğrenmek için okumaya devam edin.

1. Yerel Arama Pazarlaması

Hiçbir şey, küçük işletmeler için sağlam bir yerel arama pazarlama stratejisine rakip değildir.

Yerel arama pazarlaması, işletmenizin çevrimiçi girişlerini optimize etmekten oluşur; böylece, ilgili yerel aramalarda görünürsünüz. Yerel arama optimizasyonunda pek çok unsur var, ancak doğru yapıldığı zaman işinizi haritaya yerleştirebilir; böylece yerel tüketiciler, ürünlerinize veya hizmetlerinize ihtiyaç duyduklarında sizi bulurlar.

Yerel arama karmaşıktır ve sonuçlar bir gecede olmaz veya bir kez yapabilir ve unutabilirsiniz.

2. İnsanlar ve Arama Motorları için Web Sitenizi Optimize Edin

Küçük işletme web siteniz 1997 yılından beri var mı?

Eğer öyleyse bunu düzeltme zamanı geldi demektir. 2018 ve artık tüketiciler sabırsızlanıyor. Her şeyde olduğu gibi web sitelerinde de anında sonuç almak istiyoruz. Web siteniz çirkin, yükü yavaş veya kullanması kafa karıştırıcıysa, kısa bir dikkat süresine sahip olduğumuz için web sitenizden ayrılıp rakip siteye gitmemiz muhtemel.

Tüketiciler sitenizi terk edeceğinden, web sitenizin hızla yüklendiğinden emin olun. Sitenizde gezinmenin kolay olduğundan emin olun. Müşteriye ne yapmaları gerektiğini anlatan net harekete geçirici mesajlar da eklemeyi unutmayın – örneğin, ana sayfanızın “kategorileri inceleyin” veya “Bugünün Çağrısı” yazan başlığına bir düğme koyabilirsiniz.

Mobil optimizasyon da son derece önemlidir – mobil cihazlar için optimize edilmemişse Google, web sitenizi cezalandırır, dolayısıyla sizinkinden emin olun.

3. Backlink Etkisi

Bağlantı kurma, Google gibi arama motorlarına web sitenizin popüler olduğunu göstermenin harika bir yoludur.

Doğru şekilde bağlantı kurarsanız (bir grup düşük kaliteli spam bağlantısı yerine birkaç yüksek kaliteli bağlantı elde ederseniz), Google’a küçük işletmelerinizin web sitelerinin alakalı (ve yüksek kaliteli) olduğunu kanıtlarsınız, böylece yerel bir aramada görünmeye layık olduğunu biliyor.

Lutfen iade ederseniz veya bir yerel wp_betawpposts için konuk yazisi yazarsaniz, web sitenize baglamaya istekli olan yerel işletme sahipleri ve wp_betawpposts yazarlarini bulun.

Özel bir tanıtımınız veya etkinliğiniz varsa, web sitenize bağlantı veren bir makale yayınlayabilecek yerel haber sitelerini unutmayın.

4. Anahtar Kelimelerden Yararlanın

Anahtar kelime araştırması, her küçük işletme dijital pazarlama stratejisinin zorunlu bir parçası olmalıdır; işletmenizin anahtar kelimelerini çok şey için kullanabilirsiniz.

Ayrıca, kullanıcılarınızın işletmenizin ürün ve hizmetlerini aramak için hangi terimleri kullandığını tam olarak öğrenmek için harika bir yoldur. Alakalı anahtar kelimeleri bulmak için Google AdWords Anahtar Kelime Planlayıcı, Google Eğilimler, Keywordtool.io veya arama önerileri (Google’ın bir aramayı tamamlamanıza yardımcı olduğu zaman) veya sayfanın altındaki “İnsanlar da arar” kutusunu kullanın senin işin.

Ardından, bu anahtar kelimeleri web sitenizin sayfalarına ekleyebilir (içeriğinizin içinde mantıklı olmasını sağlamaya çalışın) veya wp_betawpposts yayınlarında ekleyebilirsiniz.

5. E-posta Adreslerini İsteyin

 

Müşterinin e-posta adresini aldıktan sonra, onlara yeni promosyonlar, özel ürünler ve ürünler hakkında bilgi vermek için mesaj gönderebilirsiniz. Bu e-postaları, daha fazla çevrimiçi inceleme isteğinde bulunmak için de kullanabilirsiniz.

Yana çevrimiçi yorumlar  yerel arama sonuçlarında görünmesine yardımcı olabilir ve hatta müşterilere işinizle daha fazla para harcamak yapabilir, gerçekten bu basit adımı atlamak için göze alamaz. Bu e-postaları toplamaya başlayın ve işletmenize rekabette öne çıkması gereken desteği verin.

6. Çevrimiçi İtibarınızı İzleyin

İtibar yönetimi sadece büyük markalar için değil – küçük işletmelerin müşterilerinin onlar hakkında ne söylediklerini de bilmeleri gerekir.

İşiniz için bir Google uyarısı oluşturun, böylece sizden bahseden yeni makalelerin ne zaman yayınlandığını bilirsiniz – sosyal medya izleme araçlarını da unutmayın.

Tartışmanın farkındaysanız, konuşmanın bir parçası olabilir, ortaya çıkan sorunları giderebilir ve işletmenizin itibarını olabildiğince temizleyebilirsiniz.

Ayrıca, müşterilerin işletmeler hakkında şikayet ettikleri nedenlerin farkında olmalısınız, böylece kendinizi halkın tepkisinden koruyabilirsiniz.

7. Ağınızı Genişletmek İçin Çevrimiçi Ağ Siteleri kullanın

LinkedIn yerel tüketicilerin yanı sıra diğer küçük işletme sahipleriyle bağlantı kurmak için harika bir platform olabilir. Kişisel bir düzeyde ağ kurmanın yanı sıra, bir iş sayfası oluşturup yöneterek de işletmeniz için daha fazla farkındalık oluşturabilirsiniz.

LinkedIn, bağlayabildiğiniz arkadaşlarınızın arkadaşlarını önerir. Yerel varlığınızı artırmak için LinkedIn ve Facebook’daki gruplara da katılabilirsiniz.

8. Facebook Etkinlikleri ile Daha Etkin Katılımcılar Olsun

Özel bir etkinlik veya satış mı düzenliyorsunuz? Daha fazla kişiye ulaşmak için bir Facebook  etkinliği oluşturun.

Bir Facebook etkinliği oluşturduğunuzda onu takipçilerinizle paylaşabilirsiniz ve bölgenizdeki olayları aradıklarında yerel tüketiciler için etkinlikler bölümünde de görünecektir. Facebook , topluluk olaylarının ortaya çıkmasına odaklanma konusuna odaklanarak, yerel pazarlamacılar için öne çıkan önemli bir odak noktası olmalıdır.

9. Sosyal Medyadan bahsederken, daha iyi bir Sosyal Strateji Oluşturma Zamanıdır

Artık 2018 sosyal medyasından kaçınamazsınız.

Herkes kullanıyor ve en azından küçük işletmelerinizin işletme bilgileri ve saatleri ile güncel kalabileceğiniz bir Facebook Sayfası olmalıdır. İşletmenizi tüketicilerin gözünde taze tutmak için düzenli olarak (en az haftada birkaç kez) yayın yapmalısınız.

Ancak, endüstrinize ve tipik müşterinize bağlı olarak Instagram, Twitter, LinkedIn ve Pinterest’i de düşünmelisiniz.

Sosyal medya mesajlarınızı her bir sosyal platforma uyarladığınızdan emin olun; tüketiciler, kullandıkları sosyal medya platformu için özel mesajlar görmek ister.

10. Facebook Reklamlarını deneyin

Küçük işletmelerinizi daha fazla müşteriye sunmaya hazır mısınız? Facebook reklamları bulunduğu yerdeydi.

Facebook, yerel farkındalığın artırılmasına, ziyaretçilerin hedeflenen açılış sayfalarına yönlendirilmesine ve hatta daha fazla takipçiye sahip olmanıza yardımcı olmak için kullanılabilecek birçok reklam türüne sahiptir. Hedefiniz ne olursa olsun, muhtemelen sizin için işe yarayan bir Facebook reklamı türü vardır.

11. Canlı Video’ya Bir Deneme Verin

Canlı akış, küçük işletme pazarlama stratejinize bir insan unsuru eklemek için harika bir yoldur. Bu seçenek, örneğin müşterilerinize işinizde bir sahne arkasına bakarsanız ve bu arada yeni ürünler, hizmetler veya promosyonları da gösterebilirseniz, müşteriyle daha kişisel bir düzeyde bağlanmanızı sağlar.

Ve, bir bonus olarak, Facebook veya Instagram’da canlı yayın yaparsanız, takipçileriniz size canlı olduğunu bildiren bir bildirim alacak ve böylece videonun bitmeden önce izlemesi gerekecek.

12. Google My Business Listing’e Video Ekle

Google kısa bir süre önce küçük işletmeler sahiplerinin listelemelerine video ekleyebileceğini açıkladı. Bu , işletmenizin videolarının Google girişinizdeki fotoğraflarda gösterileceği ve müşterilerin karar vermeden önce işletmeniz hakkında neler görebileceğini daha fazla kontrol edebileceği anlamına geliyor.

Bu, tereddütleri azaltmak veya genel müşteri soruları için harika bir yerdir; bu nedenle, kullanıcıların işletmenizi biraz daha iyi tanımasına yardımcı olacak bilgilendirici videolarınız varsa bunları Google girişinize ekleyin.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

2018’de Küçük İşletmeler İçin Dijital Pazarlama Fikirleri yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

 
About Author

Medanis Destek

Önceki Yazı

Sonraki Yazı