Logo Web Tasar覺m

Ziyaretçilerin Web Sitenizden Beklediği 6 Şey


paylaş
Ziyaretçilerin Web Sitenizden Beklediği 6 Şey

Web sitenizi kurduğunuzda, muhtemelen SEO öğrenmek için ve arama motorlarıyla iyi sıralamak için mükemmel bir formül anlamaya çalışarak saatler harcadınız, ancak ziyaretçilerinizin ne istediğini düşünmeye zaman ayırdınız mı? Ziyaretçilerin Web Sitenizden Beklediği 6 Şey ile web sitenizi gözden geçirdiğinizi harika kullanıcı deneyimine sahip bir web sitesine sahip olabilirsiniz.

Üzücü gerçek şu ki, pek çok web yöneticisi, ziyaretçilerin oraya ulaşma mücadelelerinde yaşadıkları önemini unutuyor. Böylece, arama motoru sıralamasını sanatına hakim olduktan sonra, izleyicilik sıralaması sanatında çalışmanın zamanı geldi!

Sahip olduğunuz kaç Meta etiketinin, mükemmel başlıkların oluşturulması için ne kadar çalıştığınızın ve mükemmel anahtar kelimeleri analiz etmek için ne kadar zaman harcadığınız ... ve ayrıca kitlenizin umurunda değil.

Peki, kitleniz web sitenize girdiklerinde neye dikkat ediyor? 

Kitlenin aradığına ilişkin ayrıntılardan bahsetmeden önce, her izleyicinin farklı olduğunu unutmayın; bu nedenle, bu kategorilerin her birine, hedef kitlenize dayalı olarak yapmak zorunda kalacağınız bir kaç değişiklik vardır.

Ziyaretçilerin Web Sitenizden Beklediği 6 Şey

Ziyaretçilerin Web Sitenizden Beklediği 6 Şey : Hız

Birilerinin web sitenizin URL adresine tıkladıktan sonra fark ettiği ilk şey, sayfanın ne kadar hızlı yüklendiğidir. İnsanlar sizden bir ürün ya da bilgi almak için web sitenize geliyor ve bunu ne kadar hızlı yaparsanız o kişinin web sitenizde kalma olasılığını o kadar yükseltirsiniz.

Yükleme süreniz yalnızca ziyaretçilerinizin siteniz hakkında ne hissettiğini etkilemekle kalmaz, aynı zamanda arama motorlarının sitenizi nasıl derecelendirdiğini de etkiler.

Bir kullanıcı bir sayfanın yüklenmesini ne kadar uzun süre beklemek zorunda kalırsa, o sayfayı terk etmek ve devam ettirme olasılığı da o kadar yüksektir. Ziyaretçilerin web sitenizi açtıklarında bekleme süresi günümüz şartlarında en fazla 3 saniyedir. 3 saniyeyi geçen her saniye web sitenizden çıkan kişi oranını arttıracaktır.

Sadece bir saniye gecikme, dönüşümlerde %7'lik bir düşüşe neden olabilir. Eğer bu sizin için önemli değilse, bunu göz önünde bulundurun: Günde 100,000 lira kazanan bir web sitesi yılda 2.5 milyon TL kaybeder.

Google , web sitelerinizin yükleme süresini analiz etmek için mükemmel bir araç sunar ve siteniz için mümkün olan en iyi performansı uygulamaya yardımcı olacak araçlar sunar.

Google, sayfa sıralamasını belirlemek için kullandığı 200'den fazla sinyali var ve evet, sayfa yükleme süresi bunlardan sadece bir tanesidir ancak en önemlilerinden biridir çünkü kullanıcılar bundan direkt etkileniyor. Google kendi kullanıcılarını yavaş sitelere yönlendirmek istemiyor.

İyi Bir Web Tasarımı (Organizasyon, Navigasyon, Değer ve Estetik)

Web siteniz yüklendikten sonra, ziyaretçiler tarafından fark edilen şey, web tasarımınız ve sitenizin düzenidir. Site profesyonel görünümlü değilse, kafa karıştırıcıdır veya kullanıcıyı rahatsız edici nitelikte olduğunda, muhtemelen buradan ayrılırlar.

Ziyaretçilerin Web Sitenizden Beklediği 6 Şey : Organizasyon

İyi düzenlenmiş bir web sitesi, kullanıcılara sitenin neyle ilgili olduğunu hızlı ve net bir şekilde sunar. Sayfanızın yüklenmesini bekleyemeyen kısa dikkat sürelerini unutmayın ... iyi, yüklemenizin saniyelerinden biraz kısa süre önce trafiğini kesip sitenize kazandırdınız, ancak yine de kısa bir dikkat süresi var, onlarla çalışın, onları geliştirmek için değil kullanıcı tecrübenizi ve dönüşüm oranları artırın.

Sayfayı, harekete geçirici mesajlaşmaya sahip görsel hiyerarşiyi kullanarak daha önemli, daha net, daha cesur ve daha kolay görmenizi sağlayacak şekilde düzenleyin. İnsanların ne yapacaklarını söylemenize onları yönlendirmenize ihtiyaçları var. Tıklayın, hemen satın alın, bilgi alın, daha fazla bilgi için tıklayın gibi birçok harekete geçirici mesaj eklemelisiniz.

Harekete geçirici mesaj düğmesi ve referans balonuyla yerleri değiştirerek, sayfa dönüşümdeki dramatik artışa ve bunun da şirket için daha büyük satışlar ve kazançlar yaratmasına neden oldu.

Ziyaretçilerin Web Sitenizden Beklediği 6 Şey :Navigasyon

Gezinme, iyi organize edilmiş ve kullanıcı dostu bir web sitesi oluşturmakta büyük bir rol oynamaktadır. Kullanıcı web sitenize daha fazla girmek istiyorsa, bunu yapmak için açık bir yer olmalıdır ve aynı şekilde, isterlerse başladıkları yere dönün. Çoğu kullanıcı geri düğmelerini kullanmaz, inanması zor olduğunu biliyoruz ... ama doğru. Tarayıcı neden web sitenizin işini yapmalıdır? Web sitenizin tamamı için iyi organize edilmiş bir gezinme sistemi oluşturmak, kullanıcıların istedikleri her yere girişimde bulunmalarını sağlar; bu da dönüşüm oranları arttıkça onları daha uzun süre tutar.

VWO.com, sayfanın soluna basitçe bir gezinme çubuğu ekleyerek, Slide Shop web sitesi için alışveriş sepet tıklamalarını %34 oranında artırmayı başardı. Sadece basit bir gezinme çubuğu bile sepet tıklamalarını bu kadar arttırabiliyorsa web sitenizin navigasyonunun ne kadar önemli olduğunu anlamışsınızdır.

Ziyaretçilerin Web Sitenizden Beklediği 6 Şey :Değer

Web sitesinin değeri, farklı insanlara farklı şeyler sunmasıdır. Kullanıcılar sitenize bir ürün veya hizmet için sitenize gelirse, elbette bunu en üst düzeyde sunmalısınız, ancak kullanıcının sayfanıza bir kez girdikten sonra sundukları şeyleri tam olarak bildireceği şekilde sunulması gerekir. Bir kullanıcı bilgi arıyorsa, o zaman sitenizde kaliteli içerik bulundurmanız gerekir.

Değer temel olarak, söz verdiğiniz şeyi kullanıcıya sunmanız lazım. Bu nedenle, bir kullanıcı büyük arama motorlarından birinde parti kostümleri için arama yaptıysa ve sayfanız listede çıktıysa, girdikleri sayfada parti kostümleri listelenmelidir. Şimdi, belirli aramalar söz konusu olduğunda biraz daha hileli hale geliyor ve çoğu insan belirsiz aramalar yerine belirli aramalar kullanıyor. Kullanıcı kadın korsan kostümleri ararsa girdikleri sayfada görünmelidir ve renk, boyut veya diğer özellikler gibi bilgileri eklemeye başlarsa, bunlar olmalıdır.

Kullanıcı, belirli bir konuyla ilgili bilgi arıyorsa veya bir sorunun cevabını isterse üst bilgileriniz aradıklarınızı söylediyse, oraya vardığınızda daha iyi sunmanız durumunda bilgi için geçerlidir. Ve bu, ihtiyaç duydukları şeyi bulmak için sitenizin tamamında arama yapmak zorunda kalmaları gerektiği anlamına gelmiyor varışta gördükleri kadar iyi organize edilmiş olmalı veya en azından onları yönlendiren bir seyir sistemine sahip olmalıdırlar.

 

Ziyaretçilerin Web Sitenizden Beklediği 6 Şey :Estetik

Web tasarımı söz konusu olduğunda estetik ziyaretçinin sitede kalması ya da devam etmesi açısından çok önemli bir rol oynamaktadır. Sayfayı terk etmek için tarayıcılarında geri düğmesini tıklamasından önce yaklaşık 5 saniye var.

Kullanıcıların web sitenizden aldıkları ilk izlenim, size güvenip güvenmediğiniz, sizinle iş yapmak isteyip istemediğiniz, arkadaşlarına yönlendirileceği veya tekrar ziyarette bulunacağı konusunda belirleyici faktör olabilir. Burada, kitlenizi bilmek neredeyse ne yaptığınızı etkiliyor.

Aşağıdaki resimde, eğer bu bir web sitesi tasarımı olsaydı hangisine tercih edersiniz? Çoğu kişi sağdakini söylüyor ve bunun nedeni de mola vermek, farklı renk vermek ve takip edilmesi daha kolalı olması. Görüntünün sol tarafına bakarsanız bulanık olur, çünkü beyniniz bölümler halinde bilgi alır ve sol taraf kavramak için çok zorlayıcıdır. Sağ taraftan bakıldığında asla bulanıklaşmaz, çünkü beyniniz çektiği bölümlerde bilgi alır ve hiçbir şeyi çözmeye çalışmaz.

Görsel açıdan çekici, profesyonel bir sayfa düzeni oluşturun; kullanıcılar, ihtiyaç duydukları her şeyi bulabilir, siteden kolayca geçebilir ve unutulmaz ve keyifli bir deneyim yaşayabilir.

Sayfadaki her şey mükemmel boyutlu ve tam yerinde gibi görünmemelidir. Web sitenizin herhangi bir yerine bakılmayan bölümleri varsa, bunları kaldırın. Sitenin tamamında bir tasarım öğesi ile kalın, bu nedenle siteyi keşfederken markalaşma kaybolmaz. Renkler, temalar ve diğer tasarım öğeleri web sitesi sahibine kalmış ancak sitenizi oluştururken kitleyi aklınızda bulundurun ve her şeyin aktığı ve mükemmel şekilde kafesleştiğinden emin olun.

Duyarlı Web Tasarımı - Mobil Bağlantı

Çok sayıda mobil cihazın kullanımıyla, bir web sitesini yalnızca bir bilgisayar masaüstünden veya dizüstü bilgisayardan ziyaret etme günleri çoktan sona eriyor. Gittiğiniz her yerde, cep telefonunu, tabletini, iPod'unu veya diğer mobil cihazlarını yalnızca diğerleriyle bağlantı kurmak için değil, aynı zamanda web sitelerine bağlanmak için kullanan insanlar görürsünüz. Bu mobil cihazları arama yapmak için kullanan insanların sayısı giderek artarken, web ustaları için duyarlı bir web tasarımı geliştirmesi son derece önemli hale geldi.

Duyarlı bir web tasarımı, hangi cihaz türünün varlığını istediğini bilen ve en iyi adımıyla öne çıkıyor. Bu, birisi bir cep telefonundan veya başka bir mobil cihazdan web sayfanıza bağlandığında, kullanıcıların ekranına uyan bir sayfa görüntüleyerek tasarım yanıt verir. Hedef, cihazlarında gezinmek, okumak ve kullanmak zorunda kalmadan gezinmek, okunmak ve kullanmak için kolay bir site olan kullanıcıya optimum bir görüntüleme deneyimi sunmaktır.

Mobil site oluşturmak, duyarlı tasarım için başka bir seçenektir, ancak kurulum, bakım ve kontrol için daha fazla çaba gerektirir. Duyarlı tasarımı sayesinde, web sitesinin farklı sürümlerini korumak için hiçbir neden yoktur; bunun yerine web sitesi kullanılan aygıta bağlı olarak kendisini dönüştürür.

Ziyaretçilerin Web Sitenizden Beklediği 6 Şey :Güven ve Güvenilirlik

Satış yaklaşımınızın çok iyi olduğunu düşünebilirsiniz, ancak diğerlerine göre can sıkıcı olabilir. Web siteniz aşağıda bulunan hatalardan birini içeriyorsa, kullanıcıları rahatsız edecek bir web sitesi hakkında belirli işaretler vardır. Bu durumu düzeltin!

Kontrol ve rahatsız edici maddeler

Bir kullanıcı sitenize girdiğinde, evet, öncülük etmenizi bekliyorlar, ancak sonuçta, deneyim kontrolü istiyorlar. Bu, kullanıcıları belirli yerlere zorlayan, otomatik olarak reklamların veya videoların üzerine geldiğinde veya reklamları veya videoları oynattığında etkinleştirilen bir site oluşturmayın.

Yukarıdaki listedeki en büyük hatalardan biri, fareyle üzerine gelinen bağlantılarıdır. Bir kullanıcı fareyi bir bağın üzerine yerleştirdiğinde otomatik olarak açılır. Bu sadece can sıkıcı değil. Bazılarına karşı kötü gelebilir. Sonuçta, sitenizden artık veya hiç görmeye umursamadığı aşırı miktarda açık sayfa var. Bu, bazı web sitesi sahiplerinin kullanıcıların web sitelerine girdikleri, ancak çalışmadığı ve kullanıcıları uzaklaştıracağı şeklinde yapmak için kullandığı bir hiledir!

Ziyaretçilerin Web Sitenizden Beklediği 6 Şey :Birisi siteye girdiğinde videoları veya sesli reklamları otomatik olarak oynatan web siteleri, kullanıcıların en büyük yüzdesinin kendisini büyük bir rahatsız edici etmek olarak bulduğunu anlamalıdır. Çoğu insan, sitelerin içeriğiyle alakalı olduğu sürece sitede bulunan reklamları düşünmez; ancak sorulmadan oynatılmasının, bunları sayfadan ve sitenin tamamından uzaklaştırması yeterlidir.

Ziyaretçilerin Web Sitenizden Beklediği 6 Şey :Bozuk bağlantılar

Bir web sitesindeki kırık bağlantılar, kullanıcıları sitenize güvenini azaltmakla kalmaz, aynı zamanda arama motorları içindeki sıralamalarda da hasar görürler. Bir kullanıcı, sayfanızdan bir 404 hatasıyla biten bir bağlantıyı tıkladığında, kullanıcı için bir güvensizlik hissi yaratır. Sadece bir kırık linkle karşılaştıktan sonra siteyi terk eden küçük bir yüzdendir, ancak çoklu olanlar sunulduğunda çoğu kişi çoğunluğu asla geri dönmemek üzere ayrılır.

Bir kullanıcının gördüğü korkunç 404 hatası, sayfayı neredeyse anında ve çoğu durumda tüm sitenizden ayrılmalarına neden oluyor. Bu, sayfanız için yüksek bir hemen çıkma oranı oluşturur ve Google, hemen gerçekleştirilen aramalarla ilgisiz sayfalara ve sitelere arama motoru devi uyarması nedeniyle hemen çıkma oranlarını not alır.

Kırık linkleri kontrol etmenin size hızlı ve kolay bir yol sunarak bunları sayfanızda bırakmanız için hiçbir neden vermez. Araçlarımızı kullanmaya meydan okuyorsanız, Google'ın Web Yöneticisi Araçları'nı kontrol edin, ancak lütfen bağlantılarınız onarılmaya veya işiniz için sorun haline gelmeden önce kaldırılmasına dikkat edin.

Ziyaretçilerin Web Sitenizden Beklediği 6 Şey :Eski İçerik

Kaliteli içeriğin gelmek zor olduğunu ve bir yazar değilseniz, o zaman ödediğiniz içerik size altın gibi gözüküyor, ancak modası geçmişse iyiden çok zarar veriyor. Bir web sitesinin, kullanıcılar ve arama motorları ile alakalı olarak karşılaşabilmesi için yeni ve güncel içeriğe sahip olması gerekir.

Eski içeriği tarihli ve düzgün şekilde arşivlenmiş olduğu sürece sitedeki eski içeriği korumakta yarar vardır. Üç yıl önce ön sayfanızdan veya o zamandan beri sayfanızda hatırlanan bir şey için bir ürün incelemesine ait bir haber yok. Blog siteleri, kullanıcı deneyimini ve sıralamalarını öldürmeden eski içeriği canlı tutmanın harika bir yoludur. Bir blog yeni içeriği eklendiği sürece eski içeriği depolar. Bu, kullanıcı siteye girdiğinde önce en yeni içeriği görür.

Eskimiş ve kaldırılan veya arşivlenen herhangi bir içeriği bulmak için web sitenizi bir kez daha verin. Eski içerikli web sitelerine giren kullanıcılar, işletmenin artık aktif olmadığına inanıyor veya yetersiz kalıyorlarsa, onlara güvenmiyorlar.

Ziyaretçilerin Web Sitenizden Beklediği 6 Şey :Emniyet ve güvenlik

Ziyaretçiler sayfanıza geldiğinde, bilgilerinin güvenli ve korumalı olduğunu bilmek istiyorlar. Kötü niyetli kötü amaçlı yazılım veya tehlikeli web sitelerine yönlendiren bir virüs ile uğraşmak istemiyorlar. Google, günde 9,500'den fazla virüslü web sitesini tanımlar ve yarısından fazlası entrepreneur.com'daki makaleye göre saldırıya uğramış meşru web siteleridir; dolayısıyla ziyaretçilerin güvenliğini ve gizliliğinden ödün vermeyi düşünmese bile ... sitenizi ve ziyaretçileri onlardan korumak sizin sorumluluğunuzdadır.

Küçük işletmeler en savunmasız kişilerdir, bu nedenle virüs yazılımı, Google'ın Web Yöneticisi Araçları ve uzmanların yardımları gibi doğru araçların uygulanması önemlidir. Küçük işletmeler için güvenlik sağlayan bazı şirketler arasında , Hacker'ı , Qualys'i , Sucuri'yi ve SiteLock'u Durdur, paketler yılda 90 dolar civarındadır.

Ziyaretçilerin Web Sitenizden Beklediği 6 Şey :Sosyal Medya Bağlantısı

Sosyal medya, işletmeler için güçlü bir araçtır ve ziyaretçiler, bağlandığınızı görmeyi beklemektedir. Bir kullanıcı web sitenize girdiğinde ve sunmanız gereken her şeyi keşfetmeye başladığında, bulduklarını paylaşmak istediklerinde ne olur? Sosyal medya bağlantınız yoksa, hiçbir şey yapmazlar. Bu içeriğin aslında web adresini kopyaladıklarından ve sayfanızı sosyal medya sayfalarına girmesi için bırakmasına neden olan içeriğinizi bulmasını bekliyorsanız, boşuna beklemeyin.

Sayfanıza veya içeriğinizin yanında sosyal medya paylaş düğmeleri yerleştirerek, maruz kalma dünyasına açılan kapıları açarsınız.

İçeriğiniz, dans eden bir kaniş izlemek kadar heyecan verici olmayabilir, ancak bunu paylaşacak bir kişinin bile olması trafiğinizi önemli ölçüde artırabilir. Ortalama bir kişinin Facebook'ta yaklaşık 700 arkadaşı, Twitter'da 600 takipçisi ve Pinterest'in sayısız takipçisi var, bu nedenle içeriğinizi paylaşan yalnızca bir kişi uzun bir yol kat etmenize yardımcı olacaktır.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
Ziyaretçilerin Web Sitenizden Beklediği 6 Şey için 444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.

Ziyaretçilerin Web Sitenizden Beklediği 6 Şey yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

 

Etiketler:

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar