Logo

YouTube Optimizasyonu


paylaş
YouTube Optimizasyonu

Facebook videoları çok tercih edilmesine rağmen Youtube video konusunda her zaman ilk bakılan yer olma özelliğini koruyor. YouTube Optimizasyonu bu yüzden önemli bir yere sahip.

YouTube Optimizasyonu yazımızda, videonuzu hedef kitlenizin gözlerinin önüne nasıl yerleştirileceğini adım adım açıkladık.

YouTube Optimizasyonu

YouTube Optimizasyonu ile izleyicilerin ilgisini çekebilmeniz ve onları izlemeye devam edebilmeniz için kanalınızın kolayca bulunabileceğinden nasıl emin olabileceğinizi adım adım anlattık:

1. MÜTHİŞ BİR AFİŞ OLUŞTURUN

YouTube Optimizasyonu için kanalınızın görsel olarak çekici olması gerekiyor, bu yüzden YouTube sayfanızın üst kısmına büyük bir büyük afiş eklemek çok önemlidir. Resimlerinizin ve kopyanızın, banner'ın ortasında olduğunu ve kenarlarından kaldırılmadığından emin olun, böylece bir mobil ekranda yine de görünür olacaklardır. Afişinizin alt kısmında, sosyal varlıklarınızın tümüne bağlantılar koyabilirsiniz: web sayfanıza, Google+'ya, Twitter hesabınıza veya başka herhangi bir yere bir bağlantı.

2. DURUM VE ÖZELLİKLER

YouTube Optimizasyonu için "Video Yöneticisi" sayfasına gidin ve ardından sol menüde "Kanal" ı seçin. Kanal menüsünün altında "Durum ve özellikler" seçeneğini tıklayın.

  • Tüm özelliklerin etkinleştirildiğinden emin olun: Para Kazanma, Daha uzun videolar, Harici açıklamalar, Özel küçük resim vb.
  • Bu özellikleri içeren tüm kutuların altta yeşil renkte olduğundan emin olun. Örneğin, videolarınızdan para kazanmak istiyorsanız "Para Kazanma" özelliğini etkinleştirmeniz ve YouTube kanalınızı AdSense hesabınıza bağlamanız gerekir. Ancak daha da önemlisi, daha uzun videoları etkinleştirmelisiniz. Aksi takdirde videolarınız yalnızca 15 dakika ile sınırlı olacaktır.

3. ALAN ADINIZI GOOGLE SEARCH CONSOLE'LA DOĞRULAMA

YouTube Optimizasyonu için web geliştiricinizden alan adınızı Google Search Console'la doğrulamanızı isteyin. Bunu yaptıktan sonra, YouTube videonuzda görünecek ve web sitenize geri dönecek bir bağlantı ekleyebilirsiniz. Alan adınızı "İlişkili web sitesi" bölümündeki "Gelişmiş" ayarlar bölümünde görebilirsiniz.

4. TİCARİ MÜZİK

Videolarınızda herhangi bir ticari müzik kullanmayın. YouTube, kullanabileceğiniz, "royalty free" müzik sağlar. Ancak çevrimiçi olarak bulduklarınızdan hiçbirini kullanmayın.

5. GELİŞMİŞ KANAL AYARLARI

Şimdi, "Аhannel" menüsünün altında "Gelişmiş" i seçebilirsiniz.

Youtube Gelişmiş Kanal Ayarları

  • Öncelikle, "Ülke" bölümüne gidin ve ülkenizi ayarladığınızdan emin olun.
  • YouTube Optimizasyonu için "Kanal anahtar kelimeleri" çubuğunu doldurun. Yalnızca YouTube kanalınızla alakalı anahtar kelimeleri ekleyin.
  • “Reklamlar” kanalınızdan para kazanmanın isterseniz reklam kutusunu işaretleyin. İlgi alanına dayalı reklamları devre dışı bıraktığınızdan emin olun.
  • Ardından, "AdWords hesabı bağlantısı" seçeneğini görürsünüz. Bir Google AdWords hesabınız varsa, hesabınıza bağladığınızdan emin olun. "Bir AdWords hesabı bağlayın" düğmesini tıklayın ve ardından AdWords hesap numaranızı yazın.
  • Google Analytics'i kullanıyorsanız, "Google Analytics mülk izleme kimliği" çubuğuna Analytics Kimliğinizi yazın . Size, YouTube kanalınızın performansıyla ilgili ayrıntılı bilgileri Google Analytics kontrol panelinize sağlayacaktır. Hemen kullanmayacağınız halde, şimdi yapmaya değer.

6. YÜKLEME VARSAYILANLARI

YouTube Optimizasyonu için "Kanal" menüsünün altında "Varsayılanları Yükle" yi seçin. Bu varsayılan değerler, web yüklemelerinize uygulanacak ayarlardır; bu, video etiketleriniz, gizlilik ayarlarınız, yorumlarınız, diliniz ve diğer şeyler için varsayılanları seçebileceğiniz anlamına gelir.

  • “Gizlilik” bölümünde, videolarınızı herkese açık yapın.
  •  “Kategori” bölümüne gidin ve “Stil Nasıl Yapılır” kategorisi için videolarınızı ayarlayın. Google, nasıl yapılır videolarını sever; Bu nedenle sizinkini nasıl yapılır videosu olarak etiketlemeniz gerekir.
  • "Lisans" bölümünde "Standart YouTube Lisansı" nı seçtiğinizden emin olun .
  • Başlık kısmını doldurmayın çünkü bütün videolara aynı başlığı koymuyorsunuz.
  • “Açıklama”  bölümüne tıklayın, diğer iletişim bilgilerinizi ve bağlantılarınızı yazabilirsiniz. Bu okunabilirlik için iyidir. Böyle bir şey yazabilirsiniz: "Beni web sitemde bulun", ardından da bağlantılar ekleyin. Ayrıca "Açıklama" alanına Twitter hesabınızı, Facebook sayfanıza bir bağlantıyı ve ana web sitenizin URL'sini girebilirsiniz.
  • YouTube Optimizasyonu için ardından, "Etiketler" bölümüne geçin. Yalnızca ürününüze, hizmetinize veya işletmenize ait etiketleri kullanın. Buradaki pro ipucu, videolarınızın tamamında size özgü bir etiket kullanmaktır.
  • “Yorum ve derecelendirme” bölümünde, “Yorumlara izin ver” seçeneğini seçin. Google yorumları sever, çünkü kullanıcılar videolarınızı izliyor demektir.
  • Videolarınızın tamamının otomatik olarak para kazanılmasını istemiyorsanız, "Para Kazanma" seçeneğini kapalı tutun. Daha sonra hangi videoları yüklediğinizde para kazanmak istediğiniz videoları seçebilirsiniz.
  • "Video dili" bölümünde dilinizi seçin .
  • In “Altyazı sertifikası” bölümünde, aşağıdakileri seçin: “Bu içerik ABD'de televizyonda yayınlanan olmamıştı”
  • Son olarak, "Video lokasyonunu" doldurun.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

YouTube Optimizasyonu yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

 

Etiketler: YouTube Optimizasyonu youtube seo youtube optimizasyon

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar