Yemek Siparişi ve Teslim Platformu Nasıl Oluşturulur?
Gıda sektörü için sipariş odaklı, lojistik odaklı ve tam hizmet odaklı platformlar vardır. Yemek sipariş ve lojistik platformu geliştirirken nelere dikkat edilmesi gerektiğinden bahsederek başlamak istiyoruz. Geliştiricilerin karşılaştıkları en büyük zorluk, farklı kitlelere (müşterilere, sürücülere ve restoranlara) hitap edebilmektir; bu tür hizmet, birlikte çalışan üç grubun hepsini içerir. Bugün, tamamen ürünün müşteri tarafında yerini belirleme konusunda konuşacağız. Yemek Siparişi ve Teslim Platformu Nasıl Oluşturulur? Oluştururken hangi özelliklere dikkat etmek gerekir?
Bu noktada ortaya çıkan en büyük soru şudur: Müşteriye dönük web ve mobil uygulama için en zorlu özellikler neler olacaktır?
Postmates, Uber Eats, GrubHub, Caviar ve Pizza Hut gibi en popüler yemek dağıtım uygulamalarından bazılarını inceledik. Bunlar, farklı gıda dağıtım uygulamaları kategorilerine ait olmakla birlikte, işlerini yönetmek için farklı yaklaşımlar kullanıyor olsa da, hepsinde ortak bazı özellikler var. Bu uygulamaların bir analizine dayanarak, günümüzdeki bir yemek siparişi platformunun bazı özellikler olmadığı takdirde başarılı olamayacağını bulduk.
Yemek Siparişi ve Teslim Platformu Nasıl Oluşturulur?
Arama ve menüler
Restoran verilerinin bir araya getirilmesi birçok gıda saklama platformunun temel özelliklerinden biridir. Adresler, saatler, menüler ve bu tür şeyler.
Müşterileri restoran listelerine bağlamak için Foursquare’in API’si kullanılabilir. Postmates’in nasıl işlediğine aşina değilseniz, uygulama, kullanıcıların yiyecek araması ve restoran menüleri ve fiyatları görüntülemesine olanak tanıyan Forsquare adlı yerel arama ve keşif hizmeti ile entegredir. Postmates sipariş alır, onu restorana gönderir ve onu almak için bir kurye gönderir. Yani yemeksepeti hizmetinden biraz farklı çalışır. Normalde yemeksepeti sadece bir ara platformdur, yemekleri restoran kendisi gönderir ancak Postmates hem siparişi alır hem de yemekleri restorandan alarak kendisi teslim eder.
Tahmini varış zamanı
Müşterilerimize siparişlerinin ne zaman geleceği konusunda fikir verebilirsek çok hoş olur. Örneğin Pizza Hut, Dominos Pizza gibi büyük pizza devleri, bu özelliği sağlamaya başlamışlardır çünkü modern müşteriler zamanlarını önemsemekte ve hızlılık ve doğruluk konusunda prim vermektedir. Ülkemizde kullanılmıyor ancak örnek olması açısından Postmates gibi gıda dağıtım platformları ayrıca teslimatın yapılacağı kesin zamanı kullanıcılara bildirir.
Merak ediyor olabilirsiniz, “Bu nasıl mümkün oluyor?” Makine öğrenimi sayesinde teslimat sürelerini doğru bir şekilde tahmin edebiliriz . Makine öğrenme algoritmaları, bir siparişin kesin varış zamanını hesaplamak için sipariş hacmi, teslim yeri ve sürücülerin kullanılabilirliği gibi birçok faktörü dikkate alır.
Ödemeler
Bu günlerde, uygulama içi ödemeler sağlamayan bir yemek uygulaması bulmak zor olacaktır: Yemeksepeti, Dominos, Starbucks hatta McDonalds’ın tümü, kullanıcılara mobil uygulama içinde sipariş vermesine ve ödemelerine izin veriyor. Gelecekteki yiyecek siparişi platformumuz bir istisna olmayacaktır.
Kullanıcıların kredi kartı veya bankamatik kartı ile ödeme yapmalarını sağlamak için uygulamanızı bazı ödeme araçları ile entegre edebilirsiniz. Ayrıca ödemeleri PayPal veya Visa Checkout hesaplarıyla kabul edebilirsiniz.
GPS izleme
Uber, isteğe bağlı teslimat hizmetleri için yeni standartlar belirledikten sonra, Pizza Hut, Postmates ve Caviar da dahil olmak üzere gıda dağıtımı hizmeti sunan şirketler Uber-esque dağıtım izleme özelliklerini benimsemeye başladı.
GPS izleme özelliğini kendi gıda dağıtım uygulamasına nasıl entegre edebilirsiniz? Her şeyden önce, bir kullanıcının yerini belirlemeniz gerekir. Yaptığınız cihazların türüne bağlı olarak, genel bir coğrafi bölge belirlemek, bir kullanıcının cihazını bulmak ve hareketlerini izlemek için CoreLocation çerçevesini (iOS) veya Google’ın Konum API’sını (Android) kullanabilirsiniz.
Bir kullanıcının yerini belirledikten sonraki adım, hem teslimat şoförleri hem de müşteriler için son derece yararlı olan, yol tarifi sunmaktır. IOS için kurarsanız, yön tarifleri için büyük olasılıkla MapKit’i kullanacaksınız. Android platformu için Google Haritalar API’sını kullanmanız gerekecek.
Son bileşen, haritalama yazılımını uygulamanıza entegre etmektir. Tıpkı Uber’in yaptığı gibi, Google Haritalar’ı uygulamanızın hem iOS hem de Android sürümlerine entegre edebilirsiniz.
Derecelendirmeler, incelemeler ve ipuçları
Postmates, DoorDash, UberEats ve serbest dağıtım sürücüleri ile işbirliği yapan diğer gıda dağıtım şirketleri, zamanında hizmet sunma konusunda serbest acentelerinin onlardan izin almadıklarından emin olmalılar. Teslimatların zamanında yapılmasını ve kuryelerdeki profesyonelliği nasıl sağlarlar? İncelemeleri ve derecelendirmeleri kullanarak. Yemeksepeti’nde yorumlar restoran seçiminde büyük öneme sahip.
Derecelendirme sürücüleri Uber benzeri hizmetler için yeni bir şey değildir. Bu yaklaşım, şirketlerin serbest çalışanlarını kürlemek ve yalnızca en güvenilir çalışanları korumalarını sağlamaktadır. Postmates, Uber Eats, Doordash gibi hizmetler kullanıcıların yiyeceklerini veren sürücüyü derecelendirmesine izin veriyor. Kullanıcılar, teslimattan özellikle memnun kaldıklarında sürücülerden yardım alma şansını elde ediyorlar.
Tam hizmet platformları söz konusu olduğunda, kullanıcılarınıza şefleri ve yemeklerini derecelendirme fırsatı da verebilirsiniz. Örneğin, Munchery, müşterilerin bir yemekten sonra incelemeleri yayınlamalarını değil aynı zamanda doğrudan bir şefin ileti göndermesini sağlar. Müşterilerin görüşlerini dinlemek size daha iyi hizmet sunmak için neler yapabileceğinizi daha iyi anlayacaktır.
Akıllı Saat uzantısı
Müşteri odaklı bir gıda dağıtım uygulaması için düşünülmesi gereken son özellik, bir akıllı gözetleme uzantısıdır. Bir akıllı gözlem uygulaması, yemekleri daha da hızlı hale getirebilir ve daha kullanışlı olabilirsiniz. Elbette, hangi yiyeceklerin sipariş edileceğini seçmek yine de daha büyük ekranlara bırakılır, ancak kullanıcılar sipariş durumuyla ilgili bildirimleri alabilir, teslimatı gerçek zamanlı olarak izleyebilir veya hatta bir akıllı gözetleme uygulaması kullanan sürücüleri derecelendirebilir.
Ekran kilidi
Ayrıca, bir bakışta bazı bilgilere ihtiyaç duymaları halinde yararlı olabilecek bazı sevimli IOS kilit ekranı aracıyla kitlenizi şımartabilirsiniz. Foodpanda’nın kilit ekran widget’ı, bölgenizdeki en sıcak fırsatların listesini sunar; Just Eat’ın widget’ı, kullanıcılarının siparişlerinin durumunu görmesini sağlar. Bunlar, yiyecek dağıtımı uygulama widget’ınızı yapabileceklerinizin bazı fikirleri olmakla birlikte, her zaman biraz daha lezzet katabilirsiniz.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.
Yemek Siparişi ve Teslim Platformu Nasıl Oluşturulur? yazımıza yorum bırakabilirsiniz.