Logo

Web Sitenizin Hemen Çıkma Oranı Neden Yüksek?


paylaş
Web Sitenizin Hemen Çıkma Oranı Neden Yüksek?

Hemen çıkma oranının yüksek olması, web sitenizin kötü olduğunu gösterir, değil mi? Aslında değil. Hemen çıkma oranınıza baktığınızda, dikkate almanız gereken birçok faktör vardır. Herhangi bir veride olduğu gibi, hemen çıkma bir sayıya bakmaktan çok daha fazla düşünmeyi gerektirir. Web Sitenizin Hemen Çıkma Oranı Neden Yüksek?

HEMEN ÇIKMA ORANI NEDİR?

Hemen çıkma oranının yüksek olmasının çeşitli nedenlerini tartışmadan önce, hemen çıkma oranının ne olduğunu açık bir şekilde anladığımızdan emin olmamız gerek. En geleneksel terimlerle (ve Google Analitik'e göre ), hemen çıkma, web sitenize yapılan tek sayfalık bir ziyarettir. Başka bir deyişle, bir ziyaretçi sitenizdeki bir sayfaya geldiğinde başka şey yapmadan ayrılır.

Hemen çıkma oranı

Hemen çıkma oranı, belirli bir süre boyunca yapılan tüm ziyaretlerle karşılaştırıldığında tek sayfalık ziyaretlerin yüzdesidir. 100 ziyaretiniz varsa ve 10'u çıktıysa hemen çıkma oranı %10'dur. Oldukça basit, değil mi?

İyi bir müşteri getirme oranı ve iyi bir blog çıkış oranı, iki çok farklı sayıdır.

Hemen çıkma oranının standartlarında hiçbir evrensel kural yoktur. Siteniz genelde iyi performans gösteriyorsa (potansiyel satışları ve satışları sürdürecek şekilde), o zaman hemen çıkma oranı muhtemelen en büyük endişeniz olmamalı. Ancak bu, hemen çıkma oranının işe yaramayan bir metrik olduğu anlamına gelmez. Analitiklerinizdeki her şeyde olduğu gibi, onu nasıl kullandığınıza bağlıdır.

Asıl sorun, hemen çıkma oranının kendisinde fazla bir şey ifade etmemesi. Hemen çıkma oranınızı endüstri ölçütleriyle karşılaştırmanız dahi verimsiz olabilir. Hemen çıkma oranınıza bir bütün olarak bakmak yerine, daha üretken bir yaklaşım, farklı segmentlerdeki hemen çıkma oranınızı karşılaştırmaktır. Bu, web sitenizi iyileştirebileceğiniz alanları ve pazarlama çabalarınızı belirlemenize yardımcı olacaktır. Sonuçta, kendi verileriniz size neden hemen çıkma oranının o kadar yüksek olduğunu söyleyemez.

GİRİŞ SAYFASINA BAĞLIDIR

Hemen çıkma oranınızın giriş sayfasına baktığınızda, hangi sayfaların iyi performans gösterdiğini ve hangilerinin başarısız olduğunu belirlemenize yardımcı olabilir. Bu verilerle, kullanıcıları iyi performans gösteren sayfalara gönderdiğinizden emin olmak için belirli sayfaları yeniden tasarlayabilir veya pazarlama stratejilerinizi ayarlayabilirsiniz. Örneğin, AdWords açılış sayfalarınızdan birinde hemen hemen yüksek bir hemen çıkma oranı ve çok az dönüşüm varsa, muhtemelen farklı bir hedef URL seçmek istersiniz.

Tabii ki, belirli bir giriş sayfası hemen çıkma oranına sahip olduğu için bunun kötü bir sayfa olduğu anlamına gelmez. Örneğin, bir blog yazısı (bunun gibi) genellikle sitenizin çekirdek sayfalarına göre daha yüksek bir hemen çıkma oranına sahip olur. Bu, bu hemen çıkanların başarısız olduğu anlamına gelmez. Birisi bu blog yazısını okuyabilir ve sitenizdeki başka sayfaları ziyaret etmeden ayrılabilir. Belki bağlantıyı kopyalayıp sosyal medyaya yapıştıracaklardır. Tek sayfalık bir ziyaret olarak bu, yine de bir geri dönüş olarak kaydedilecektir.

Aynı kişi veya konum sayfası için de geçerlidir. Birileri, telefon numaranızı veya adresinizi arıyor oldukları için iletişim sayfanıza gidebilir. Yine, bu, bir başarısızlıkla sonuçlanmayacak bir sıçrama ile sonuçlanabilir. Tüm hemen çıkanları bir araya toplayıp başarısız ziyaretler çağrısı, verilerinize bakmak için korkunç bir yol. Ancak ziyaretçilerin % 75'i ana sayfadan sıçrıyorsa, belki de bazı değişiklikler yapmayı düşünmelisiniz.

CİHAZ VEYA TARAYICIYA BAĞLIDIR

Web sitenizin hemen çıkma oranı tarayıcı ve cihaz kaynaklı olabilir. Web siteniz Mozilla'da iyi açılıyorken Safari'de sorunlu açılıyor olabilir veya her mobil cihazda düzgün açılmıyor olabilir. Akıllı cihazların hepsi farklı ekran boyutlarına sahip ve her akıllı cihazda sorunsuz çalışan bir web sitesine sahip olmalısınız.

Internet Explorer 8'den yapılan tüm ziyaretler bir geri dönüş ile sonuçlanır mı? Hiç kimse hala bu eski ve sorunlu tarayıcıyı kullandığını düşünmek istemezsiniz ancak pek çok kişi hala bunu yapıyor. Belirli bir tarayıcıda hemen çıkma oranının yüksek olduğunu gördüğünüzde, o tarayıcıdaki web sitenizi test ederek bu soruna girmek isteyeceksinizdir. Ve belki de tarayıcıya özel bir sorun değildir. Belki IE8 kullanan insanların sitenizden sıçrama olasılığı daha yüksektir. Herhangi bir segment için hemen çıkma oranına baktığınızda, öncelikle, yeterli araştırma ve performans analizi yapmadan sonuçlara geçmek istemiyorsunuzdur.

YÖNLENDİRME KAYNAĞINA BAĞLIDIR

Tüm tavsiyeler eşit değildir. Sosyal medyadan aldığınız trafik sıçrama oranının yükselmesine neden olabilir. Bunu bir şekilde düşünün: Birisi Facebook aracılığıyla dolaşıyor ve arkadaşlarının durumlarını tesadüf eseri beğeniyor ve çeşitli kedi videolarında yorum yapıyor. Sitenize bir bağlantı, yayınlarında açılır (bir reklam aracılığıyla veya birisi bunu paylaştığı için). İlgisiz, kişi bağlantıyı tıklar ve sitenize gelir. Bu kişinin sitenize ne kadar süre var olacağını düşünüyorsunuz? Unutmayın, bu, sosyal medyada gezinmenin çok önemli bir göreviyle ilgilenen bir kişidir.

Hemen çıkma oranı kaynak tarafından

 

Aynı şey, yönlendiren herhangi bir web sitesi için de geçerli olabilir. Sitenize başka bir siteden giren biri daha az meşgul olabilir. Niyet yüzünden değil, merak nedeniyle sitenize gelmiş olabilirler. Ziyaretçinin niyeti hemen çıkma oranında büyük bir faktördür.

Teorik olarak, doğrudan trafik ve arama trafiği en düşük hemen çıkma oranlarına sahip olmalıdır, ancak bu da her zaman doğru değildir. Bu arama sonucu senaryolarını düşünün:

  • Bir araştırmacı sadece fiyat karşılaştırması amacıyla belirli bir ürün arıyor
  • Bir araştırmacı belirli bir sorunun cevabını arıyor
  • Bir araştırmacı, çok genel bir ürün veya hizmet türü arıyor

Yukarıdaki tüm durumlarda sitenizin inanılmaz derecede şaşırtıcı olmasına rağmen bir sıçrama kaçınılmaz olabilir. İlk arama yapan kişi ürün sayfanızda bulur ve fiyatı öğrenir. Sıçrama. İkinci araştırmacı bilgilendirici bir sayfaya yerleşir ve cevabı alır. Sıçrama. Üçüncü arama görevlisi sayfanızda toplanır ve istediği ürünü veya hizmeti almadığını görür. Sıçrama.

ÖYLEYSE NEDEN HEMEN ÇIKMA ORANI O KADAR YÜKSEK?

Hemen çıkma oranınız aşırı yüksek gibi gözüküyorsa, muhtemelen iki olası suçlu bulunmaktadır (daha önce tartıştığımız nedenlerin ötesinde):

1. Web siteniz iyi bir kullanıcı deneyimi sağlamıyor

2. Web siteniz ziyaretçilerin beklentilerini karşılamıyor

Bu problemleri çözmek için A / B testini uygulayabilirsiniz. Farklı harekete geçirici mesajlar, farklı içerik, farklı düzenler, farklı gezinme testleri yapın. Ayrıca, pazarlama çabalarınızda daha iyi hedefleme üzerinde çalışabilirsiniz. Doğru insanları sitenizdeki doğru sayfalara getirdiğinizden emin olun. Ya da belki yeni bir web sitesine ihtiyacınız var.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.

Web Sitenizin Hemen Çıkma Oranı Neden Yüksek?  yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

 

 

Etiketler: hemen çıkma oranı web sitesi hemen çıkma

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar


  • www.turizmtasimacilik.com 6 years ago yorumladı:

    Sitelerim son 2 haftada %50 ziyaretçi trafiği kaybetti, analistic incelerken, Peru, Amerika, Endonezya kaynaklı aşırı trafik gördüm ve hepside % 100 hemen çıkma oranlı…Bu gösteriyorki sitelere ” hemen çıkma oranı düşürme ” yöntemi ile sıralama kaybettirme saldırısı yapılıyor botlarla… Bunun nasıl önüne geçebiliriz?