Blog Yazılarımız

Editörlerimiz tarafında sizlerin bilgi alması için hazırlanmış yazılarımızı inceleme unutmayın.
Web Sitenizin Başarısını Ölçme

Web Sitenizin Başarısını Ölçme

Hepimiz harika bir web sitesi istiyoruz, ancak gerçek şu ki iyi görünen tasarım / stil web sitesinin başarısının ölçüsü değil. Sonuçta, web sitesinin başarısını izlemek için ölçütlere odaklanmamız gerekir. Web Sitenizin Başarısını Ölçme kriterleri vardır.

Unutmayın bir siteye zaman, enerji ve bütçeye yatırım yaptıysanız, siteyi ve ilgili pazarlama faaliyetlerini geliştirmeye devam etmek isteyeceksiniz bunun için ek bütçe, kaynak ve zamanı haklı kılmak çok daha kolaydır; Sitenizin bugüne kadarki başarısını gösteren anlamlı, ölçülebilir verilerle sahip olma yetkileri.

Bazı web siteleri, web sitesi üzerinden yapılan satışlar göz önüne alınarak performansı ölçülebilir. Ancak diğer web siteleri için tanımlamak daha zor olabilir. Birkaç yeni istemci brifinginin cevabı ile vurgulandığı gibi, kimin, başarı ölçütlerine ne cevap verdiği sorulduğunda:

  • “İyi görünüyorsa başarıldığını bileceğiz”
  • “Onu gördüğümüzde bileceğiz”
  • “Benim patronum onu ​​seviyorsa o zaman başarılıdır.”

Bu ne yazık ki bizlerle (web tasarımcıları veya site sahipleri olarak) birlikte çalışabileceğimiz ölçülebilir bir ölçüt seti sunmamaktadır.

Kuşkusuz, bazı web siteleri, kuruluşun niteliği ve ulaşması gereken şey nedeniyle ölçmek / ölçmek daha zor olabilir. Web Sitenizin Başarısını Ölçme , gerçekte bir ürün veya hizmet sunmayan, faaliyetlerinin gerçek dünyadaki etkinliklere gömülü olduğu şirketler / kuruluşları temsil eden web sitelerini düşündüğümüzde belirgindir.

Bir yönetici arama firması başlangıçta oldukça basit görünüyorsa da, sitelerin başarısını ölçmek aslında biraz daha zor yaptıkları işe aykırı olacağından binlerce özgeçmişin gönderilmesini istemiyorlar ve müşterilerinin çoğu web sitesi destekleyebilir, ancak izlemek ve ölçmek daha zordur yüz yüze ilişkiler ve itibara dayanan satın alma.

Web Sitenizin Başarısını Ölçme Kriterleri
  • Ziyaretçi sayısı  – Ziyaretçi sayısını (ve en önemlisi artış seviyesini) takip etmek, GA (Google Analiz) veya benzeri bir yöntemi kullanarak açık bir metrik olmakla birlikte ziyaretçilerin sayısını artırmak mutlaka başarı anlamına gelmez; çünkü bu, yalnızca ilgili ziyaretçilere sahip olmak ve anlamlı ve istenen eylemlere dönüştükleri anlamına gelir.
  • Ürünlerin, hizmetlerin veya aboneliklerin satın alınması açık bir şekilde istenen bir sonuçtur, ancak bu yalnızca sunacak bir ürün veya hizmeti olan müşterilerle ilgilidir ve ilişkiye ve itibara dayalı karmaşık tekliflere baktığımızda bunu ölçmek zordur … altyapıyla ilgili olarak bir yerel yönetim ihale departmanının karar verme sürecini izlemek, biraz Google analiz huni görselleştirme ile çözülecek değil.
  • Çağrı sayısı, web sitenizin başarısını ölçmenin bir başka yoludur; ancak bunun, bazı kuruluşlar için yüzlerce e-postayla veya gelen telefon aramalarını istemediği (veya başa çıkmak için donanımlı olmadığı için) arzu edilen bir sonuç olmayabileceğini unutmamalıyız. Gerçekten de, hangi etkinliklerin başarılı olduğunu kanıtlamanıza izin verilerek farklı trafik kaynaklarını takip ederek telefon görüşmelerine kadar takip edebileceğiniz bir telefon numarası bankası kullanmak önemlidir.
  • Bir haber bültenine kaydolma , bir iletişim veritabanı oluşturmanın daha odaklı ve düşük bakım yöntemidir, bu nedenle ilgili taraflarla iletişimi hedefleyebilirsiniz.
  •  İletişim formları, sosyal medya vb. yoluyla yapılan talepler – bir ürünü veya hizmeti satamıyorsanız, ziyaretçileri bağlamaya teşvik edebilirsiniz – sorular sorun, demolar talep edin vb.
  • Makalelerinize ilişkin yorumlar  – kitlenizin nişan aldığını unutmayın; wp_betawppostsunuzdaki yorumlarda bilmek için y gibi olursanız – bunlar ölçülebilir verilerle ilgili mükemmel kaynaklar olabilir
  • SEO Sıralaması,  web sitenize trafik çekmek açık hedef kitlesi grupları tarafından keşfedilmesinin anahtarı, trafik artışı ve sonuçta web sitenize maruz kalma anahtarıdır. Açıkçası, burada anahtar, bunların ilgili arama terimleri için olduğundan emin olmaktır.
  • Markanıza maruz kalma , pazar durumunuzu geliştirmeye yardımcı olmak, web sitenizi gören ziyaretçi sayısı ile ölçülebilir ancak bu, şirketinizin yeni insanlar tarafından görülmesini sağlamak için sosyal medya kanalları dışında ölçüm yapılmasını içerebilir.
  • Bir makalenin sosyal medyadaki paylaşım sayısı, insanların paylaşmayı seçtiği alakalı içerik oluşturmada başarınızı ölçmenin harika bir yoludur ve web sitenizin sınırlarının ötesinde katılımı ölçmenize olanak sağlar.
  •  Harici web sitelerinden gelen bağlantılar sayısı, web sitenizin önemini ve çevrimiçi topluluğun bir parçası olma başarısını vurgular. Bu da SEO sıralamasını oluşturmaya yardımcı olur.
  • Medyada yapılan atıf sayısı, yine çevrimiçi ortamdaki yorumcular ve etkilenenlerle etkileşimde bulunma etkinliğini ölçmenize yardımcı olur.
  •  Bir broşürün, bir raporun veya sununun bir öğenin karşıdan yükleme sayısı, web sitenizin bir ileti alma başarısını ölçmek ya da bir ziyaretçinin eline geçmesini sağlamak için önemli bir metrik olabilir.
  • Ödülleri, uzmanların akranları ve rakipleri ile bağlantılı olarak web sitenizi gözden geçirmesine ve sıralamasına izin verdiği için yararlıdır.

Her bir web sitesi nispeten benzersiz olacak, bazıları daha çok sayıda seçenek üzerinde dururken bazıları bir ölçme ölçütü üzerine odaklanıyor ancak önemli olan taks, web siteniz için tanımlanmış ölçüm kriterleri seti bulunduğundan emin olmaktır.

Daha önce de söylediğimiz gibi, bazı web sitelerinin ölçümü kolaydır, ancak diğer web siteleri organizasyonun doğası gereği daha zordur. Web siteniz ölçmek zorluysa, web sitenizin yolunu kaybetmiş olması mümkündür ve bu durumda şirket / organizasyonun elde etmeye çalıştığı şeyleri belirleyerek iş hedeflerinize geri dönmeniz ve daha sonra çalışmanız önemlidir bunu destekleyen, daha sonra ölçülebilen bir dizi web sitesi hedefi tanımlamak.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, Web Sitesi Yenileme,  SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

Web Sitenizin Başarısını Ölçme için 444 5 698 numaralı telefondan bize ulaşabilirsiniz. 

Web Sitenizin Başarısını Ölçme yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

About Author

Medanis Destek