İzmir'deki Yazılım Şirketleri
Çok yönlü bir web tabanlı yazılım çözümü, tüm ihtiyaçlarınızı karşılamak için sofistike bir sistem olarak tasarlanmıştır.
Küçük ve orta ölçekli işletmenizi büyütmek isterseniz, çevrimiçi arama sonuçlarında yani arama motorlarında iyi derecelendirmeniz gerekir. İnsanların %90'ı bir ürün almadan önce internette araştırma yapıyor ve araştırma yapanların %98'i arama motorunun ilk sayfasındaki sonuçlara bakıyor, ikinci sayfayı açmıyorlar bile. Kısacası arama motorunun ilk sayfasında yer almıyorsanız satışlarınızın artmasını bekleyemezsiniz. Web Sitenizi Optimize Etme Konusunda Bilmeniz Gerekenler yazımız size bir rehber olacak ve web sitenizin arama motorlarında ilk sıralarda çıkması için neler yapabileceğiniz konusunda bir fikir elde etmiş olacaksınız.
Bununla birlikte, 2013 yılında küçük işletmelerin yalnızca %42'si bir web sitesine sahip ve bugün pek çok işletme, web siteleri eksik, sınırlı bilgi ve beceriksiz tasarımlar nedeniyle çevrimiçi müşterilerle güven kuramıyor.
Web Sitenizi Optimize Etme Konusunda Bilmeniz Gerekenler
Medanis Bilişim AŞ.'de, hedeflerimizden biri sizin gibi küçük ve orta ölçekli işletmelerin dijital stratejilerini geliştirmelerine yardımcı olmaktır. Kaliteli bir web sitesi, müşterilerinizin kendileri için daha iyi kararlar almasına yardımcı olur ve arama motoru sonuç sayfalarındaki işletmenizin sıralamasını iyileştirir.
Aşağıdaki kılavuz zaman ve kaynak kısıtlamalı işletmelerin arama motorları optimizasyonu (SEO) stratejisinde basit ve etkili değişiklikler yapmasına yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Tavsiyelerimiz, hem ziyaretçilerin web sitenize geldiklerinde daha iyi bir sonuçla karşılaşmasını hem de arama motoru sıralamanızın iyileşmesini kapsıyor.
Web Sitenizi Optimize Etme Konusunda Bilmeniz Gerekenler
Google, Yandex, Bing gibi arama motorları, web sitelerini önem ve alakalılık kavramlarına göre analiz etmek ve derecelendirmek için çok gizli bilgisayar algoritmalarını kullanmaktadır. Ücretli aramalarda yani Google AdWords gibi reklam kampanyalarında para ödeyerek ilk sıralarda çıkabilirsiniz ancak neden bunu organik yani ücretsiz olarak elde etmek dururken sürekli para ödemek zorunda olasınız. Kısa vadede tabi ki Google reklamları çok işe yarayacaktır ancak işletmenizin 5-10 yıl sonrasını düşünün ve her ay Google AdWords için ödediğiniz parayı düşünün.
Şimdi yerel listelerde üst sıralara gelmek için neler yapabiliriz?
Yerel arama sonuçlarında iyi derecelendirme yapmak ve müşterileri çekmek için sitenizin aşağıdaki soruları anında ve etkili bir şekilde yanıtlaması gerekmektedir:
Kullanıcıların bu soruları kolayca cevaplamasına yardımcı olmak için aşağıdaki bilgilerin her sayfada mevcut olduğundan emin olun:
Bu bilgiyi alt bilginize veya kenar çubuklarına yerleştirmek, her sayfaya hakim olmaksızın kolayca erişilebilmesini sağlamak için harika bir yoldur. Web sitenizin üzerinde, logonuzun, işletme adınızın ve müşterilerin sizinle iletişime geçebilmesi için en az bir yöntem bulunmalıdır.
Birçok web kullanıcısı Google Haritalar gibi harita platformlarında yerel mağazalar için arama yapıyor. Bu müşterilere yardımcı olmak için Google'ın yerel sonuçlarına dahil olmanız gerekir.
İşletmenizin haritada yer alabilmesi için aşağıdaki özellikler olmalıdır:
Google'ın en önemli yerel sıralama faktörlerinden bazıları şunlardır:
Anahtar kelimeler, SEO stratejisinin kritik bir parçasıdır. Anahtar kelimeler, arama motorlarına ve okuyuculara sitenizin neyle ilgili olduğunu bildirecek işinizle alakalı kelimeler veya ifadelerdir.
Anahtar kelimeler, bir kullanıcının niyetiyle ilgili çok şey söyler; bu nedenle, her bir müşteriye aradıkları bilgileri vermek için sayfalarınızı uygun şekilde ayırın. Örneğin, "Ahmet Usta'nın kebap menüsünü" arayan biri, "Kebapçı Ahmet'ti" arama yapmaktan çok farklı bir amaca sahiptir ve ayrı bir sayfaya yönlendirilmelidir.
Ayrı anahtar kelimeleri ayrı sayfalarda hedeflemek, müşterileri sorularına en iyi cevap veren bir sayfaya yönlendirmenize izin verir. Her sayfanın daha net bir odağı olabilir, bu da müşterilerinize ve SEO'nuza fayda sağlayacaktır.
Anahtar kelime stratejiniz hem marka hem de marka dışı terimleri hedef almalıdır. İzmir, Bornova'da "Anlık Fotoğrafçılığı" için, marka anahtar kelimeleri, Anlık Fotoğraf Fotoğrafçılığı Bornova İzmir gibi Anlık Fotoğraf Fotoğrafçığı ve coğrafi bölgeye özgü ifadeler olmalıdır. Marka dışı terimler büyük olasılıkla profesyonel fotoğrafçı, Bornova profesyonel fotoğrafçı, düğün fotoğrafçısı, sertifikalı profesyonel fotoğrafçı, pasaport fotoğrafçısı ve çok daha fazlasını içerir.
İşletmenizin adı, adresi ve telefon numarası web sitenizde aynı olmalıdır.
İşletme adınızdaki, konumunuzdaki, çalışma saatleriniz, lisans bilgileri ve daha pek çoğundaki tutarsızlıklar, yerel arama sonuçlarında sıralamanıza engel olabilir. Sokak veya cadde, daire nu:2 veya 2. veya başka bir şey kullansanız da, internet üzerinden aynı olduğundan emin olun.
1. İçeriğinizin taranabileceğinden emin olun: Google'da veya Bing'de arama yapın:
Önbellek: alanınız. Com / sayfaadınız
Önbelleği görüntülediğinizde, sağ üst köşedeki "salt metin sürümü" nü tıklayın. Bu, tam olarak arama motorlarının sitenizi tararken gördüklerini gösterir. Öenmli bir kural, kopyalama ve yapıştırma yapılabilecek tüm içeriğin bir arama motoru tarafından taranabilmesidir.
2. Birden fazla konumunuz varsa, her biri için ayrı sayfalar oluşturun : Daha sonra sitenizi birden çok konum için optimize edebilirsiniz.
3. Mahremiyete ilişkin endişeleriniz varsa, yine de sıralayabilirsiniz : Bir ev ofisiniz varsa, tam adresinizi vermek için baskı hissetmemelisiniz. Bununla birlikte, şehrinizi, posta kodunuzu ve telefon numaranızı eklemelisiniz.
Birisi Google'da veya Bing'de arama yaptığında sitenizle yaptıkları ilk etkileşim, başlık etiketi ve meta açıklamaları olur. Bunlar, HTML (köprü metni biçimlendirme dili) kodlamanızın bir parçasıdır.
HTML, çevrimiçi içeriği görüntülemek için kullanılan standart biçimlendirme dilidir ve sitenizi ilgili arama motoru sayfalarında görüntülemek üzere tarama yaptıklarında arama motorları tarafından kolaylıkla okunur. Web sitenizi bir şablonla oluşturduysanız, muhtemelen HTML'de kodlanır.
Bir arama sonucundaki mavi metin, sayfanızın başlık etiketidir. Bu kısa başlık web sayfasının ana tanımlayıcı olup kabul edilen “en önemli Sayfada SEO unsurlarından biridir.”
Başlık etiketleriniz şirketinizin adını, belirli sayfayla ilgili bilgileri ve şehrinizi ve eyaletinizi içermelidir. Birçok işletme şehirlerini başlık etiketlerine dahil ederek yerel arama sıralamalarında iyileştirmeler görmektedir.
Başlık etiketleri, en önemli anahtar kelimelerinizden bazılarını içermelidir. Divan Pastanesi ana sayfası için hedef anahtar kelimeler "Ankara," "pastane" ve "özel kek" dir. Google, başlıkları piksel genişliğine göre sınırlar. Başlık etiketinizde boşluk varsa, telefon numaranızı ekleyebilirsiniz.
Web sitenizin alan adının altındaki siyah metin, bir sayfa açıklaması olarak da bilinen meta açıklamasıdır. Açıklamanız yaklaşık 155 karakter olmalıdır (siz de buradaki parçacık aracını kullanabilirsiniz) ve web sayfasının kısa bir açıklaması sağlayın.
Meta açıklamaları, başlık etiketleriniz kadar SEO değeri taşımazlar, ancak oran görüntüleyenlerinin arama motoru sayfaları sitenizi tıklamalarını artırabilirler. Metni doğal olmayan bir hale getirmeksizin en az bir anahtar kelime içermelidir. Eğer alana sahipseniz, bu aynı zamanda şehir bilgilerinizi ekleyebilirsiniz.
Arama sorgusu, başlığınıza veya açıklamanıza anahtar kelime eşleşmeleri içeriyorsa, Google'ı ve diğer arama motorları bu terimleri cesur hale getirecektir.
İçerik kalitesi, SEO'da en önemli sıralama faktörüdür. İçeriğiniz müşterilere değerli yeni bilgiler sağlamalı ve onlara sitenizi ziyaret etmeniz ve sitenize dönmesi için bir sebep vermelidir.
1. Hakkında : İş deneyiminiz, çalışanlar, uzmanlık alanlarınız, başarılarınız ve daha pek çok şey hakkında yazabilirsiniz.
2. Ürünler ve hizmetler: Bir giyim mağazanız varsa, erkeklerin ve bayan kıyafetlerinin ve ayakkabılarının hepsini aynı sayfada satmak istemezsiniz. Her müşteri segmenti için benzersiz sayfalar oluşturmak, kullanıcıların aradıklarını bulmalarını kolaylaştırır. Her sayfada, daha SERP'lerde yer almanıza yardımcı olması için alakalı anahtar kelimeler içermelidir.
3. Kullanıcı tarafından oluşturulan içerik: Kullanıcı tarafından oluşturulan yorumlar yalnızca potansiyel müşterilerle güvenilirlik oluşturmaz, SEO'yu artırabilir. Search Engine Land, 10,000 ürün sayfasında yaptığı bir çalışmada, kullanıcı tarafından oluşturulan içeriğe sahip sitelerin, incelemeden geçen sitelere kıyasla "anahtar kelimeye göre %250 daha fazla erişim ve %200 daha fazla organik trafik" yaptığını tespit etti. Yani ziyaretçi yorumları düşündüğümüzden de önemli.
4. Medya / Halkla İlişkiler : Sizinle ilgili gazete kupürlerini, dergi özelliklerini, ödülleri ve daha fazlasını paylaşın.
5. İrtibat bilgileri: 2013'te küçük ve orta boy işletmelerin %49'unda kendi ana sayfalarında bir telefon numarası bulunmamaktadır. Müşterilerinizin iletişim bilgilerinize erişmenin birkaç yolu olduğundan emin olun. Tam bir bilgi formu olan bir "Bize Ulaşın" sayfası oluşturabilir, iletişim bilgilerini ana sayfasında yayınlayabilir veya her ikisini birden yapabilirsiniz.
İçeriğiniz asla bir üniversite makalesi gibi olmamalı ancak bir ilkokul öğrencisinin kompozisyonu gibi de olmamalı. Kelime sayıları veya anahtar kelime yoğunluğu hakkında endişelenmeyin (anahtar kelime kullanımları, toplam kelime sayısına bölünür). Bunun yerine, mümkün olan en değerli bilgiyi sağlamaya odaklanın.
İçeriğiniz doğrudan, basit ve okunması kolay olmalı ve profesyonel bir tonda olmalıdır. Sonuçta, telaffuz edilmesi daha kolay olan kelimeler daha güvenilir ve değerli sayılır.
Resimler ve videolar, sitenizi görsel açıdan cazip hale getirirken okuyucuyu meşgul edecek şekilde tutarak büyük metin gövdelerini parçalamaya yardımcı olur. Daha da önemlisi, görseller işletmenizin hikayesini anlatmanıza ve güvenilirlik ve yetki vermenize yardımcı olur.
Videolar için dosyaları YouTube'a yükleyin, ardından sitenize yerleştirin. Resimler için telifsiz stok fotoğraflar çekebilir veya kendi fotoğraflarınızı çekebilirsiniz.
Her gün, milyonlarca insan yerel ürünler ve hizmetler için interneti tarıyor. Güçlü bir web varlığı olmadan, işletme sahiplerinin bu müşteri tabanına girmesi neredeyse imkansızdır.
Web sitenizi optimize etmek başlangıçta yıldırıcı görünebilir, ancak kendinizi rekabetten ayırmak için büyük bir fırsat. Birçok küçük işletme için, SEO büyümesi değerli, bilgilendirici içerik oluşturma kadar basit olabilir. Başlık etiketleriniz ve meta açıklamalardan içerik ve ürün incelemelerinize, kullanımı kolay, okunabilir web siteleri, müşteri güvenini ve arama sonuçlarında görünürlük oluşturur.
Web Sitenizi Optimize Etme Konusunda Bilmeniz Gerekenler yazımıza yorum bırakabilirsiniz.
Etiketler: seo seo uzmanı seo şirketi gogle
Yorumlar