Logo

Web Siteniz Neden Başarılı Değil?


paylaş
Web Siteniz Neden Başarılı Değil?

Yeni web sitenize bir sürü para ve zaman harcadınız. Veriler topladınız, dizayn hakkında tartışmalar yaptınız ve yeni web sitenizin başlamasını sabırsızlıkla bekledikten aylarca sonra, sonuçtan oldukça gurur duyuyorsunuz. Yeni web sitesi, özellikle potansiyel müşterilerle ve hatta çalışanlarınızla paylaşmaktan utanç duyan eski çöplerle karşılaştırıldığında modern ve kaygan görünüyor. Bütün cihazlarda çalışan ve ürünlerinizi rahatlıkla satabileceğiniz bir siteye benziyor. Ancak web siteniz istediğiniz satışları gerçekleştirmiyor. Web Siteniz Neden Başarılı Değil? O kadar çalışma ve harcadığınız para boşa mı gidecek?

Yeni bir web sitesinin satışlarınızı arttırması gerekirken mevcut satışlarınız da düşmeye başladıysa ortada büyük bir hata var demektir.

Web tasarımı sürecinde birçok şey yanlış olabilir. Yeni bir web sitesi yaptırmayıp mevcut sitelerini kullanmaya devam edenler de dahil olmak üzere. Fakat bunu tüm yol boyunca yaptığınızı ve işleyen bir web sitesi gibi görünen şeyle sonuçlandığını varsayarsak, yeni görünen şeylerin daha önce sahip olduğunuzdan daha iyi çalışmasını beklersiniz.

Ne yazık ki, bu her zaman böyle değildir. Bazen yeni bir web sitesi işinize umduğunuz desteği vermez. Değilse, genellikle oldukça makul bir açıklama var. Tabi öncelikle en düşük teklifi veren firmayla çalışmadığınızı, 19 yaşındaki yeğeninize web sitesini hazırlatmadığınızı veya ücretsiz web sitesi oluşturuculardan birini kullanarak kendiniz web sitesi yapmaya çalışmadığınızı var sayarak yazımıza devam ediyoruz.

İşte gerçek web tasarım şirketleri tarafından inşa edilen yeni web sitelerinin işe yaramamasının ana nedenlerinden bazıları (ipucu: her zaman tasarımcının hatası değil) :

WEB SİTENİZ SİZİN VEYA MÜŞTERİNİZİN İHTİYAÇLARINI KARŞILAMAK İÇİN ÜRETİLMEDİ

Siz ve web tasarımcınız iş hedefleriniz ve hedef kitleniz hakkında yeterince konuştunuz mu? Değilse, web siteniz başarı için tasarlanmamıştır. Bir web sitesi, iyi görünmekten çok daha fazlasını yapmak zorundadır. İş hedeflerinize uyum sağlamalı ve müşterilerinizin özel ihtiyaçlarına cevap vermelidir. Dünyadaki en havalı web sitesine sahip olabilirsiniz, ancak hedefleriniz ve kitleniz için özel olarak yapılmamışsa, bu bir şey ifade etmez. Web tasarımcınızın UX / UI için hiç iyi görünmeye mi odaklanmış yoksa her boyuta uyan sıradan şablonlardan mı yapılmış, hedefe dayalı bir yaklaşımla tasarlanmamış bir web sitesi başarılı olamaz.

WEB SİTENİZ HARİKA GÖRÜNÜYOR, FAKAT İŞLEVSEL DEĞİL

Müşteriler ana sayfanıza geldiklerinde, güzel görünümünden etkilenerek sitenizde kalırlar. Fakat sonra onu kullanmaya başlarlar ve çabucak sadece iyi göründüğünün farkına varırlar. Web siteniz her cihazda ve her ekranda düzgün çalışmalıdır. Bu "çalışmak "tan çok daha fazlasını ifade eder. Tüm hedef kitleniz için mükemmel bir kullanıcı deneyimi sunmalıdır. Potansiyel müşterilerinize doğru dönüşüm dönüşüm hunilerinden geçerek akıcı bir şekilde yönlendirilmelidir. Tasarım ne kadar çok severseniz gidin, işlevsellik uymuyorsa başarılı olamazsınız.

YAŞAYAN BİR İŞLETME VARLIĞI YERİNE WEB SİTESİNE BİTMİŞ ÜRÜN OLARAK MI DAVRANIYORSUNUZ?

Web sitenizin başlatıldığı gün bittiğini düşünüyorsanız, yanlış düşünmüşsünüz. Bir web sitesi hiç bitmez. İş planınızın sesli bir parçası olabilmesi için web sitenizin gelişmesi gerekiyor ve çabucak yapması gerekiyor. Düzenli olarak yeni içeriklere ihtiyacınız var. Blog gönderilerinden yeni portföy kayıtlarına veya proje örneklerine kadar web sitenize olabildiğince sık güncellemelisiniz. Ayrıca test etmeniz gerekiyor. Tasarımcılarınız ne kadar iyi olursa olsun, neyin izleyicilerinize en iyi şekilde nasıl çalıştığını tam olarak tahmin edemezler. Markanızın yeni web sitesinde A / B testleri yayınlamıyorsanız, büyüme fırsatları eksik kalacaktır.

BİR PAZARLAMA PLANINIZ YOK MU?

Web sitesi sihirli bir mermi değildir. Web sitenizin harika görünmesi, tonlarca yeni trafik alacağınız anlamına gelmez. Bu kesinlikle "web siteniz varsa, gelecekler" durumu değil. Web siteniz, çeşitli kanallardan doğru trafiği almak için tasarlanmış stratejik bir pazarlama planı tarafından desteklenmelidir. Ayrıca, oraya gelen trafiği dönüştürdüğünden emin olmayı taahhüt etmek zorundadır. Pazarlama planı bulunmayan yeni bir web sitesi, motoru olmayan yeni bir otomobil gibidir. Her şeyi yapacak bir şeye ihtiyacınız var.

Yeni web siteniz, umduğunuz başarı hikayesi değilse, o zaman hızlı davranmanız gerekir. Çoğu durumda, yatırımınız iyi bir kullanılabilirlik analizi ve güçlü bir pazarlama planı ile kaydedilebilir. Bazen, baştan başlamanız gerekecek. Bu nedenle, öncelikle doğru web tasarımcısını seçmek hayati önem taşıyor. Biraz fazla ön plana çıkmak, uzun vadede işinizi çok fazla kurtarabilir.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.

Web Siteniz Neden Başarılı Değil? yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

 

Etiketler:

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar