Logo Web Tasar覺m

Ürünlerinizi Satmak İçin 8 Psikolojik Yöntem


paylaş
Ürünlerinizi Satmak İçin 8 Psikolojik Yöntem

Çevrimiçi çağın tüketicileri her zamankinden daha fazla seçeneğe sahiptir. Bir çevrimiçi mağazada alışveriş yapmak hemen hemen her harcamayı kolaylaştırır. Her ürün kategorisinde seçme ve çeşit çeşitliliği genişlemeye devam etmektedir ve karşılaştırmalara ve araştırmaya olanak tanıyan bilgi akışı, yetkili ve akıllı tüketici davranışlarını teşvik eder. Ürünlerinizi Satmak İçin 8 Psikolojik Yöntem basit ama satışlarınızı arttıracak etkili yöntemlerden oluşur.

Bu önemli adımlardan biri, müşterilerinizi ürünlerinizi satın almanın gerçekten harika bir karar olduğuna ikna etmek için fiyatlama ve satış tekniklerinizi optimize etmektir.

Ürünlerinizi Satmak İçin 8 Psikolojik Yöntem

En ucuz fiyatı sunmanın yanında üçüncü bir seçenek sunun

Farklı fiyatlı iki benzer ürün sunulduğunda, birçok müşteri sezgisel olarak daha ucuz olanı tercih eder. Buna üçüncü bir seçenek eklerseniz, karar daha karmaşık hale gelir ve daha fazla müşteri daha iyi bir anlaşma sağlayan daha pahalı bir ürünü seçebilir.

Ünlü bir derginin abonelik planlarını inceleyerek bu etkinin nasıl çalıştığını görebiliriz:

1,59 TL için internete özel abonelik sunuyor. Plan 2 sadece 1,25 TL için baskılı şeklini sunuyor. Plan 3, 1,25 TL için hem baskı hem de web abonelikleri sunuyor Plan 3'ü bir an önce yok sayarsak, plan 1 düz bir seçenek gibi görünüyor ancak plan 2 ise plan 1'i aşıyor. Fiyat çift, hem daha az uygun ve daha az pratik görünüyor. Plan 3 masaya geldiğinde daha fazla değer alma seçeneği daha cazip görünüyor. Bu durumda, plan 2 tuzaktır. Sadece plan 3'ün aynı fiyata daha az teklif ederek bir pazarlık gibi görünmesini sağlamak için var.

İki bir şirket, üçü anlaşmış

İşlem hakkında konuşun

Çoğu insan için para vermek hoş bir şey değildir. Bunun karşılığında bir şeyler elde etmek tatmin edici ve memnun edici olabilir. Mağazanızda ve pazarlama çabalarınız boyunca müşterilerinizin düşüncelerini ikinci plana doğru yönlendirirken, birincisini azaltın. Başka bir deyişle, masraf yerine fayda üzerinde odaklanmalarına yardım edin.

Mesaj olumlu olsa bile "harcama", "para" veya "uygun fiyatlı" gibi kelimeleri kullanmamalısınız. Örneğin, "şimdi daha az harcayın" gibi bir satır, işlemin ve gitilecek paranın kaçınılmaz olarak vurgulanması. Bunun yerine şu harekete geçirici mesajı şöyle yazarsanız: "şimdi daha da kazan" ne kaybettiklerini değil, ne kazandıklarını gösterin.

"Eksi-99.9 TL" Fiyatlandırması

Araştırmalar sürekli olarak 3,99 liranın 4 liranın üzerinde, 29 liranın 30'un altında ve 299'nun 300 liranın üzerinde sattığını gösteriyor. Bir lira veya yüzde düşürdükten sonra karınız üzerindeki etki göz ardı edilebilir, ancak müşterilerin önemli bir kısmı için bu küçük indirim, oldukça farklılık yaratıyor.

 

"Eksi-Bir Cent" Fiyatlandırması

Pahalı ürünlere dikkat çekin

Müşterileriniz mağazanızı ziyaret ettiğinde aslında yalnızca bir ürüne veya bir fiyata bakmazlar. Web siteniz onlara satın alma veya taşıma kararlarında önemli bir bağlam sağlar. Bunu akılda tutarak, müşterilerinizin belirli bir öğeye odaklanmasına yardımcı olmak için Web sitenizin içeriğinden yararlanabilirsiniz.

Müşterileri belirli bir öğeye çeşitli şekillerde demirlendirebilirsiniz: daha pahalı olan ürünleri daha yakın bir yere koyarak daha ekonomik bir seçim yapın. Onu "günün ürünü" veya "popüler öge" olarak işaretleyen bir notla vurgulayın. Bu ögeyi iki uç arasında konumlandırın. Biri sınırlı ama çok ucuz, diğeri de geniş ama pahalı.

Son 2 ürün taktiği

Satışları katalize etmenin en etkili yollarından biri, ürünün daha fazla mevcut olmayacağı izlenimini arttırmaktır. Online uçak bileti satan herkes "Yalnızca 3 koltuk kaldı!" Bildirimiyle karşılaştı ve sizin daha fazla beklememenizi ve bileti almanızı sağlar. Aynı ürünü aynı anda izleyen kişilerin sayısını gösteren e-Bay yöntemi de aynı şekilde etkilidir.

Bu pazarlama hileleri birkaç nedenden ötürü çalışır:

  • Çevrimiçi alışveriş yapan kişiler bazen kararsız olabilirler ve ürünün kalmama olasılığı gibi dış etkenlerin kesin bir seçim yapmalarına yardımcı olabileceği zaman sevindirici olurlar.
  • Popüler bir ürüne sahip olan klasik sürü zihniyet, aksine çok fazla ilgi göstermeyen insanlara hitap eder.
  • Bir şey satın almak ve sonra geri vermek ya da satmak, miktarı sınırlı olan ve hızlı bir şekilde satılan bir ürün ya da hizmeti kaçırmaktan daha az acı vericidir.

İndirim

Satışlar ve promosyonlar, satışları bir ölçüde etkileyen harika pazarlama araçlarından ancak stratejik düşünceyle, sundukları karları en üst düzeye çıkarabilirler. Her şeyden önce, promosyonları özel etkinliklerle (tatiller, yıldönümleri, yeniden tasarımlar vb.) müşterileri bağlamak önemlidir.

Ne olursa olsun, müşterilerin ürünleriniz için her zaman bir indirim elde edebileceği izlenimini yaymak istemezsiniz. Yalnızca markanızın itibarını ucuz göstermez, aynı zamanda bir tanıtımdan gerçekten istediğiniz şeyin tam tersini de yaratır. Şanslı olduğunuz için eşsiz bir pazarlık sunduğunuzu düşünen insanlar yerine, alışveriş yapanlar satışlarınızı rutin bir mesele olarak algılarlar; bu da bunu almaya karar verdiklerinde onlara her zaman ulaşabilecekleri bir şey.

İkincisi, satışların kullanılabilirliğini, bir son tarih belirleyerek ve bunu iyi bilinen hale getirerek sınırlandırmak istiyorsunuz. Satışın çok uzun süre dayanmasını asla istemezsiniz. Muhtemelen bir hafta sonu düşünmeniz gereken en uzun süredir ve 24-48 saat daha da iyidir.

Yüksekten Düşüğe Gidin

Ürünleriniz için ayarladığınız sipariş tamamen rasgele olamaz. Fiyatlarınız bir liste şeklinde görünüyorsa - bir restoran menüsü veya güzellik uzmanı hizmetleri dizini gibi - en yüksek seçeneğinizle başlayın ve daha sonra alttaki ürünlere geçin. Bu şekilde müşteriler, düşük rakamlarla başlayıp kademeli olarak arttığınız zaman, orta menziline daha fazla ilgi duyacaklardır.

Daha yüksek fiyatlarla başlayarak, orta menzilli teklifleri yine de listenin en altındaki öğelerden daha iyi bir ödül olarak sunan pazarlık gibi görünmesini sağlayarak pahalı seçenekle müşterilerinize sunun.

Yüksekten Düşüğe Gidin

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz. 

Ürünlerinizi Satmak İçin 8 Psikolojik Yöntem yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

 

Etiketler:

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar