Ürün Açıklaması Yazarken Nelere Dikkat Etmelisiniz?
Ürün açıklamaları, çevrimiçi marka ve işletmeler için bir varlık oluştururken çok değerlidir. Google web sitelerini tararken ürün açıklamalarını da tarar. Bu yüzden web sitenizin her bölümünde olduğu gibi ürünlerinizi sattıracak asıl önemli kısma, ürün açıklamalarına da dikkat etmelisiniz. Ürün Açıklaması Yazarken Nelere Dikkat Etmelisiniz?
Anahtar, hem Google’ın hem de müşterilerinizin seveceği iyi ürün açıklamaları yazmaktır; bu kelimeler, gereksiz kelimeleri ve terimlerden kaçınırken doğru sözcükleri kullanmaktır.
Ürün Açıklaması Yazarken Nelere Dikkat Etmelisiniz?
Kaçınılması gereken kelimeler
Genel bir kural olarak, metin yazarlığı yapanların ürün açıklamalarını yazarken kaçınması gereken kelimeler vardır. Bunlardan herhangi birini kullanırsanız, müşteriler alternatif bir ürün arayabilir; çünkü bir markanın olduğundan daha az görünmesine neden olabilirler.
Kaçınılması gereken kelime şunları içermektedir:
- Kazanmalı, kazanılmalı – Müşteriye “ceket alın” demeyin, satın almalarını öneririz.
- Çarpıcı kelimesi, sosyal medyada çok fazla kullanıldığından, bunu gerçek yazılarda kullanmamak iyi olacaktır.
- Güzel-Bu kelime markaların tembel olmasına neden oluyor.
- Çok, biraz, belki-daha fazlasına mı ihtiyacım var?
- Üzgünüz-Bu negatif çağrışımlar yatatır.
Ürün tanımlamaları psikolojisi
Müşteriler her zaman para harcamadan önce suçluluk duyarlar. Bu değişmeyen bir gerçektir. Gerçekten ihtiyaçları olmayan bir şeyi alıyorlarsa bu suçluluk hissi daha da artacaktır.
Alıcının suçunu ortadan kaldırırsanız, yalnızca bir satış yapmanız gerekmez. Aynı zamanda müşteriye mutluluk duygusunu bırakırsınız ve bu da hızlı bir dönüş yapmanızı sağlar.
Alıcının suçunu ortadan kaldırmak için
Ürün açıklamalarını akıllıca kullanarak başlayın:
- Onlara bir defalık bir teklif olduğunu bildirin
- Onların bunun mutlak bir pazarlık olduğunun farkına varmalarını sağlayın”anlaşma” kelimesini kullanın veya daha lüks markalar için bir teklif yapın
- Ürünü özel ses haline getirin
- Ürünü önemli olarak ayrıntılandırın (örn., “Bu ayakkabılar yazlık gardırobunuz için vazgeçilmez bir aksesuardır”).
- Sanki ürün paralarını kurtaracakmış gibi gelsin (örn. “Bu ayakkabılarla bütün yaz bir çift daha satın almazsınız”). Tüm yazı bu ayakkabılarla geçirebilirsiniz. Bu bir ihtiyaç.
- Çoklu kullanımın altını çizin (ör. “Bu elbise gündüzden geceye basit bir broş veya kemer ile ve ayakkabı değiştirilerek kullanılabilir”)
- “Tedavi” (bir hediye değilse), “sıçrama” ve “pahalı” (olsa bile) gibi kelimeleri kullanmaktan kaçının.
Bir parfüm örneğini düşünürsek birisinin gerçekten ihtiyacı yoktur fakat bunu isteyebilir: “Bu parfüm, egzotik bir aroma göndererek, yakınlardaki herkesin duyularına saldırır. Kişiliğinizi, uzun yaz için mükemmel olan bu şehvetli kokuyla eşleştirmeyi hak ediyorsunuz. Akşamları plajda insanların dikkatini çekin. “
Kopyadan Kaçının
Yinelenen kopya büyük bir hayır-hayır ve aslında bir iş berbat edebilir.
Kopyayı yanlışlıkla kullanmadığınızdan emin olmak için, Google’da araştırma yapabilir ve diğer ürün açıklamalarını okuyabilirsiniz.
Anahtar kelimeler
Müşterilerinizin ürünleri bulmaları gerek ve genellikle bunu bir Google aramayla yapacaklardır. Anahtar kelimeler doğal olarak kopya olarak görünmemelidir. Başlık bazen yeterli olabilir, ancak iyi bir açıklama SEO çabalarına destek verebilir.
Başlığı tekrar baştan kopyalamak yerine, hangi özelliklere sahip olduğunu görmek için ürüne kendiniz bir göz atın.
Örneğin:
Dar paça ve mavi renk olan Fransız siyahı slim fit oluklu pantolon, beden 24-32
Birinin tüm bu cümleyi arayacağı ihtimali çok düşüktür. Daha olasılıkla şu varyasyonları ararlar:
- Mavi pantolon
- Dar paça
- Slim fit
- Beden 24-32
- Fransız siyahı
Bunlar açıklamaya koymanız gereken kelimelerdir, ancak bir kerede değil.
Açıklamayı yazmadan veya etiketleri oluşturmadan önce bunları tanımlamak iyi bir uygulamadır.
Sahneyi ayarlama
Alıcının bir ürün satın almasını istemiyorsun, onlara geri dönmelerini sağlayacak bir yaşam tarzı aldıklarını hissetmelerini istiyorsunuz.
Coca Cola’yı düşünün: Cola satmazlar. Mutluluk satıyorlar.
THY, uçak biletleri satmıyor: Jet ayarlama yaşam tarzını satıyorlar.
Liste devam ediyor.
Bunu yapmanın bir yolu, bir etkinlikten söz etmek, sıfat kullanmak ya da ünlülerin ürünü kullandığına işaret etmektir.
Örneğin, “Bu deri çanta, polo oyunu izlerken çimenli bir torende piknik yapmak için ideal olacaktır.” Veya, “Bu lüks parfümün ince çiçeksi kokusu, esintili günler veya basit kokteyller için idealdir.”
Özetle
Ürün açıklamaları, e-ticaret başarısı için gereklidir. Müşterinin aklına adım atarken, Google’ın kurallarına uymak ürün açıklaması başarısı için mükemmel bir tariftir.
E-ticarette çalışan diğer kişilerin aşağıdaki açıklamalarda ürün açıklamalarını nasıl kullandıkları konusunda bazı ipuçları paylaşması gerçekten hoşuma gider.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
Ürün Açıklaması Yazarken Nelere Dikkat Etmelisiniz? yazımıza yorum bırakabilirsiniz.