Logo

Sosyal Medyada Markalaşma


paylaş
Sosyal Medyada Markalaşma

Sosyal paylaşım ağlarında markalaşma çalışması yapmak, hemen her iş için zorunluluktur. Bir marka ne kadar alakalı olursa, insanlar o markayı daha çok tanımak isteyecek ve lazım olduğunda ilk o markayla iletişime geçecektir. Sosyal medyada sürekli seviyeli paylaşımlarını gördüleri markalar için "Ben bu markayı tanıyorum, bu markayla çalışmak daha iyi olacak." görüşünü taşıyacaklardır. Sosyal Medyada Markalaşma bu yüzden firmalar için önemli bir faktördür.

Markalaşma, bir firmanın yönetimine, yani hedef kitlesi tarafından takdir edilip, sevilmesini sağlayacak eylem ve stratejilere verilen addır. Sosyal ağlar, Sosyal Medyada Markalaşma ve bir markanın kimliğinin geliştirilmesi için ideal bir mekandır çünkü özgürce kendini halka ifade edebiliyor. Şık fotoğraflar paylaşarak insanların gözünde büyük bir marka imajı oluşturabiliyor.

Bu yazıda, markalaşmanın sosyal ağlar üzerindeki önemi ve bunun nasıl yapılması gerektiği konusunda konuşacağız.

Sosyal paylaşım ağlarında markalaşmayı nasıl yapacağınızı öğrenin!

Sosyal ağlarda markalaşmanın ilk adımı stratejik planlamadır. Markanın, kimlikler, değerler ve tanımlanmış hedef kitleyle halihazırda iyi ilişkiler geliştirildiğini varsayarsak, ekleme için fırsatları araştırıp görmek gerekir.

Sosyal ağlarda marka yaratma fikri, markanın kendisini ifade edebilmesi ve bu konudaki konuşmalarına ya da kitlenin üzerinde etkili olan konularda aktif olarak yer alabilmesidir.

Bu nedenle hangi sosyal ağlarda markanın varlığı daha güçlü ve daha aktif olacak şekilde tanımlanmalıdır. Dünyanın pek çok yerinde Facebook, önde gelen kamu sosyal ağları ve bilgi hacmidir. Bu nedenle, birçok şirket için markalaşma çabalarını bu ortama odaklamak doğal bir tercihtir.

Ancak bu, son derece popüler Instagram veya Twitter gibi seçeneklerin kullanılmasına izin vermemek anlamına gelmez. Buna ek olarak, markanın endüstrisine ve izleyicisine bağlı olarak, LinkedIn veya Pinterest gibi sosyal ağlar da ilginç olabilir. Ağları seçerken sektörünüzü düşünmelisiniz. Yapılan araştırmalar Pinterest'i ülkemizde daha çok bayanların kullandığını ortaya koyuyor. Twitter'da her yaş ortalamasından insanlar var. Instagram ve Facebook ise işyeri sahiplerinin daha çok bulunduğu platformlar.

Hangi sosyal paylaşım ağlarını üzerinde çalışacağınızı belirledikten sonra, markanın kendilerinde nasıl çalışacağını öğrenmenin zamanı geldi. Her sosyal ağ farklı bir dil türüne sahiptir ve özelliklerine uyum sağlamalıdır.

Facebook'ta yapılan bir işlem, Twitter'da aynı şekilde işe yaramayabilir. Genel marka stratejisi ile uyumu sürdürürken, her formata uyum sağlamanız gerekiyor.

Eğilimleri kullanın

Sosyal Medyada Markalaşma için sosyal ağlarda yapılan markanın dinamik ve hızlı olması gerekir. Bir markayı konumlandırmanın en iyi fırsatları, hedef kitle ile çınlayan eğilimleri ve olayları içerir.

Bu şansın avantajlarından yararlanmak için, sosyal ağlardan gelen bilgi akışını izlemek için dikkatli bir göz ve çeviklik önemlidir. Ancak marka değerleriyle doğrudan uyuşmayan tuzağa düşmemeye özen gösterilmelidir. Örneğin TT olmuş bir etikete twit atarken o etiketin hangi amaçla yapıldığını kontrol etmelisiniz. Belki de kötü bir haber veya felaket sonucunda insanlar o twitleri atıyor ve siz o etikete reklam içeren bir twit atarsanız insanlar sizi olumsuz olarak kodlayacaktır.

İyi uygulandığında, sosyal ağlarda markalaşma, yalnızca marka otoritesini ve itibarını arttırmak için değil, aynı zamanda krizlerin çözümünde de yardımcı olur.

Önemli olan markanın, er ya da geç, sosyal paylaşım ağlarında - bağımsız olarak, çoğunlukla kendi iradeleriyle - her zaman olacağını akılda tutmaktır. Buradaki tercih, "konuşma" ya da "konuşma" nın bir parçası olmaktır (ve kesinlikle, iş, ürün veya hizmet hakkında söylenenlerin bir miktar takip edilmesi ve bunların hepsinin sizin imajınız ve sizin için en iyi şekilde uygulanması daha iyidir).

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, Profesyonel Tasarım: Ankara Web Tasarım, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
Sosyal Medyada Markalaşma için 444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.

Sosyal Medyada Markalaşma yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

 

Etiketler:

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar