Logo

Sosyal Medya Stratejinizi Geliştirmek İçin İstatistikler


paylaş
Sosyal Medya Stratejinizi Geliştirmek İçin İstatistikler

Sosyal medya pazarlamanızdan iyi sonuçlar elde etmek için, hedef kitlenizin hoşlandığı veya hoşlanmadığı konuları anlamanız gerekir. Markanızla iletişim kurarken sevdikleri şeyleri anladığınızda sosyal medya stratejinizi bu temeller üzerine kurabilirsiniz. Peki, kitlenizin nelerden hoşlandığını nasıl anlayacaksınız? Sosyal Medya Stratejinizi Geliştirmek İçin İstatistikler size bu konuda yol gösterecektir.

1.000'i aşkın sosyal medya kullanıcısı ile yapılan yakın tarihli bir çalışma, sosyal medya stratejinizi geliştirmeye yardımcı olabilecek bazı ilginç istatistikleri ortaya çıkardı. Sosyal Medya Stratejinizi Geliştirmek İçin İstatistikler :

Ürün veya hizmetle ilgilendikleri için insanların %73'ü sosyal olarak markaları takip ediyor.

Çoğu kişi, esas olarak arkadaşlarınızla ve ailenizle bağlantı kurmak için sosyal medya kullanıyor olsa da veriler, ilgilendikleri markalarla bağlantı kurmaya çok açık olduklarını gösteriyor.

Değeri markanızın sunduğu şeyle bu avantajı değerlendirebilirseniz, büyük olasılıkla sizinle iş yapmak isteyen bir topluluğu çekeceksiniz.

İnsanların %46'sı çok fazla tanıtım mesajı yayınlayan bir markanın üyeliğinden çıkmak isteyecek.

İnsanlar sosyal medyada ilgilendikleri markaları izlemeye karar verdikten sonra, markanın çok fazla yayın yaptığını fark ettiklerinde yarısına yakınının takipten çıktığı görülüyor.

İçerik stratejiniz, bilgilendirici, eğlenceli ve eğitsel içeriğin bir karışımını promosyon serpiştirerek yapılmasına ihtiyaç duyar. Satış odaklı içeriğe sahip olmak tamam ama bunu abartmadan yapmaya çalışmalısınız. Daha çok bilgilendirici içerikler hazırlamaya çalışın.

Bir marka komik olmaya çalışınca insanların %32'si  rahatsız oluyor

Biraz zeka ve espri mükemmeldir, ancak markalar komik olmak için çok çalıştıklarında can sıkıcı bir hal alabilirler.

Eğlenceli gözlem yapmaktan çekinmeyin veya markanıza uyduğunda biraz saçmalayabilirsiniz. Markanız komik olmak için çok uğraşsa, yorumlarda muhtemelen tepki görürsünüz. Yapmacık olmadan bu işi yapmaya çalışın.

İnsanların %75'i sosyal medyada gördükleri bir şeyi satın alıyor.

Sosyal medyada ürünler satabilirken, farkındalık yaratmak sosyal medyanın mükemmel avantajlarından biridir.

İnsanların açık bir çoğunluğu yeni markaları keşfeder ve sosyal medyada tükettikleri içeriğe dayalı satın alma kararları verir. Bunu aklınızda tutun.

Kullanıcıların %61'inde bir satın alma işlemi yapmadan 2-4 kez bir şeyler görmesi gerekiyor.

Popüler düşünceye rağmen, çok az kullanıcı tıkladı ve ilk gördükleri anda bir sosyal medya mesajına dayanılarak satın aldı.

Sosyal medya ile satışları artırmaya çalışırken tutarlılık anahtardır. İçeriğinizi yayınlardaki doğru canlı yayınlama ve takvime yükseltme yoluyla canlı tutun.

Sosyal olarak markaları izleyenlerin %58'inin fazla satın alma olasılığı daha yüksek.

İnsanların markanızla bağlantı kurarak iletişim kurmalarını sağlayabiliyorsanız, istatistiksel olarak sizden daha fazla satın alma ihtimali yüksektir.

Kapsamlı bir sosyal medya stratejisi sayesinde, markanıza iş sonuçlarını yönlendiren bir ilgi alanına sahip bir topluluk büyütebilirsiniz.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.

Sosyal Medya Stratejinizi Geliştirmek İçin İstatistikler yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

Etiketler: sosyal medya dijital pazarlama

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar