SEO Kuralları
Pazarlamacılar, yaptıkları yatırımları pekiştiriyor, ancak bu yatırımlardan yararlanabilmek için SEO Kuralları ‘nı öğrenmeleri lazım ve bunun için zaman harcamaları gerekiyor. Uzmanlar, anahtar kelimeler içeren başlıkları paketleyerek sitenize trafik çekme günlerinin çoktan gittiğini söylüyor. Uzmanlar, yeni SEO Kuralları ‘nın başka bir büyük para pazarlama odağı etrafında döndüğünü belirtiyor: deneyim.
1. Niyet her şeydir.
Alakalı bir arama sonucunu sunmak için tam bir anahtar kelime ihtiyaç duymak eskiden tıklama almak üzerineydi. Artık arama motorları insanların web sitenizle nasıl bir etkileşime girdiğini görüyor: Geri dönüyor ve sonuçlara tıklıyorlar mı yoksa aradıkları cevabı sitenizdeyken buluyorlar mı? SEO Kuralları günümüzde değişti. Bugün, tıklama sonrası etkinlikler daha çok önem taşıyor. Sadece tıklamalardan yararlanmak yeterli değil, aynı zamanda kullanıcı niyetini de karşılamalısınız. “
Anahtar Kelimeler her şey değil.
Başlıklara anahtar kelimeler eklemek her ne kadar önemli olsa da yavaş yavaş önemi azaltılıyor. Google yapay zeka sayesinde, anlamı yorumlama konusunda daha iyi hale geldi. Eskiden, “en iyi restoranlar” için sıralamak istiyorsak, ‘en iyi restoranları’ yazmalıydık. Başlıkta ‘En iyi restoranlardan’ bahsetmek gerekirdi ancak bu biraz itici gelebiliyordu. SEO Kuralları değişti, artık sadece harika yemek deneyimlerinden bahsedebilirsiniz ve arama motorları bunun üstesinden gelecektir.
Geçmişte, gövde kopyasında veya meta açıklamalarında bir anahtar kelime olması gerekirdi. Şimdi hepsi pencereden çıktı. Arama motorları daha akıllıca geliştiğinde, o makalede olması beklenen diğer kelimeleri düşünmeye başlarlar; bunun, bu konu hakkında otoriter bir yazı olduğunu neyin işaretleyeceğini. Apple Watch hakkında bir makale yazıysanız, “Apple”, “iPhone”, “Watch”, “apps” ve “zaman” sözcüklerine sahip olabilirsiniz. Bunlar gövde kopyasındaysa, arama motorlarına bu oldukça iyi bir yazı olduğuna dair sinyaller gönderir. “
Arama sorgularının yüzde yetmiş beşi üç ila beş kelime arasında olduğundan, buna göre başlık yazmalısınız. “Arama motorları, insanlar ‘pazarlama’ kelimesini veya herhangi bir veya iki kelimelik sorguyu ararlarsa, istedikleri sonuçları alamadığını düşünüyorlar. Sorularına cevap verme olasılığı yüksek kaliteli sonuçlar elde etmek için üç, dört veya beş kelimeli sorgulara gitmeleri gerekir. İçerik yaratıcıları olarak, optimizasyonu düşünürken SEO Kuralları içinde bunu düşünmek zorundasınız.”
3. Kullanıcı deneyimine odaklanın.
Orijinal içerik her zamankinden daha önemli hale geliyor. İnsanlar hızlı bir şekilde sindirebilecekleri şeylerden hoşlanıyorlar, son günlerde moda olan “Para kazandıracak 8 yol” gibi listeler tıklama alıyor ancak bu maddelerin hepsinin mantıklı ve tutarlı olduğundan emin olmalısınız.
4. Boyut önemlidir.
1.200 ila 1.500 kelime arasındaki daha uzun makaleler, arama yaparken daha iyi performans gösterir. “İki ya da üç yıl önce, 300 kelime oldukça işe yarıyordu ancak artık ilk sıralarda çıkmak zorlaştı ve bu yüzden uzun yazılar yazmalısınız. Daha uzun makaleler daha fazla trafik alıyor ve özellikle rekabet koşulları için SEO’da daha yüksek sırada çıkıyor. Google’ın SEO Kuralları için yaptığı değişiklikler ve bu değişiklikleri yapıyor olmalarının nedeni, insanları memnun eden sayfalara trafik gönderdiklerinden emin olmaktır.
5. Mobil cihazlar için optimize edin.
İçeriklerin aranabilir olmasını sağlamak için akıllı telefonlarında daha fazla haber okuyoruz. Bu yüzden web siteleri mutlaka mobil uyumlu olmalıdır.
SEO Kuralları çalışmalarında yardıma mı ihtiyacınız var? Medanis Bilişim AŞ SEO ekibiyle web sitenize herhangi hileli bir yola başvurmadan organik trafik çekme çalışmalarınızı yürütebilir.
SEO çalışmalarınız için bizimle iletişime geçebilirsiniz.
SEO Kuralları yazımıza yorum bırakarak yazımızın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.