Responsive yani duyarlı tasarım, son dönemde çevrimiçi pazarlamada sıkça konuşulan bir konu oldu, ancak gerçekten bir endüstri standardı haline gelecek mi? Kısa cevap: evet. Responsive tasarım sadece insanların akıllı cihazlardan web sitenizi rahatça görüntülemesini sağlamaz SEO'ya da katkı sağlar. Responsive Web Tasarım ve SEO arasında bir ilişki vardır.

Duyarlı web tasarımı, sitenizin ayrı mobil, tablet ve PC sürümlerine sahip olmadığınız anlamına gelir: site görüntülenecek her boyutta ekrana uyar. Bir ziyaretçinin sitenize erişmek için hangi cihazı kullandığına bakılmaksızın, sunmanız gereken tüm içeriği görürler (sitelerin kısmi içerikli mobil sürümleri olmaz) ve okunabilir bir şekilde görürler.

Responsive tasarım nasıl çalışır?

Gerçek olamayacak kadar iyi gözüküyor, değil mi? Her şey Ethan Marcotte'un " Duyarlı Web Tasarımı " başlıklı 2010 makalesindeki oldukça basit bir teori ile başladı. Duyarlı web sayfaları, 800 piksel çapında tek bir web sayfası oluşturmak ve ekran üzerinde ortalanmak yerine, tarayıcı ekranının genişliğine dayanan, şekillendiren ve yerleştiren öğelerden oluşur. Elemanlar, CSS ortam sorgularını kullanarak ekran boyutunu belirler.

A-I etiketli 9 dikdörtgen eleman kullanarak ızgarada basit bir örnekle göstermek gerekirse, küçük bir ekranda, tablet veya daha az pikseli daha eski bir bilgisayar gibi unsurlar kendilerini 3 x 3 ızgarada görüntülerler:

3x3 tablodaki Web öğeleri

Ekran geniş olduğunda, bu öğeler yayılabilir:

4x2 ızgaralı web öğeleri

Daha dar olduğunda, yığınlayabilirler:

Web içeriği 1x4 tabloda

Şimdi, işte gerçek bir site, karmaşık ve dürüst ancak ustaca bir örnek. Microsoft'un web sitesi bu bölümleri kullanmaktadır:

Microsoft masaüstü düzeni

Ekran azaldığında, öğeler farklı şekilde yığınlanır:

Microsoft sitesi, mobil cihazlar için boyutlandırıldı

Daha etkileşimli bir örnek için, www.microsoft.com adresine gidin ve tarayıcı ekranını değiştirerek eğlenin.

Responsive Web Tasarım ve SEO arasında nasıl bir ilişki var?

Kullanılabilirlik

Google, istediği standartlardaki sitelere ziyaretçi göndermek istiyor. Araştırmacılar sitenize gidip hemen arama motoru sonuç sayfalarına dönünce Google, sitenizin o arama terimi için en iyi seçenek olmayabileceğine dikkat çekiyor.

İçeriği az olan veya normal sitenizden önemli ölçüde farklı görünen bir mobil siteniz varsa, masaüstü sürümünde buldukları bir şeyi arayan geri dönüş ziyaretçilerini boşa çıkaracaksınız. Eğer hiç bir mobil site yoksa, ziyaretçilerin %61'i bir site bulmak için Google'a dönecektir. Her iki durumda da hemen çıkma oranınız artacak ve sıralamalarınız düşecektir. Duyarlı bir web tasarımı sayesinde, ziyaretçiler istedikleri içeriği okudukları bir biçimde alacaklardır.

Yinelenen içerik

Endişelenmeyin, ana site ile aynı içeriğe sahip bir mobil site, Google tarafından vurulmayacaktır. Ancak, webde iki yerde aynı içeriğe sahip olacaksınız, bu da sizin için rahatsız edicidir ve ziyaretçileri sitenizin yanlış sürümüne getirebilir. Duyarlı olarak tasarlanmış bir web sitesi, içeriğin yalnızca internette tek bir yerde bulunması anlamına gelir.

Mobil aramalar için sıralama

Google, mobil aramalarda daha yüksek mobil mobil siteler için optimize edilmiş sitelerden oluştuğunu açıkladı. Google, duyarlı web tasarımını önerir; yani, duyarlı tasarımlı siteniz, mobil arama için özel olarak mobil cihazlar için tasarlanmış bir site olarak derecelendirilir. Bu özellikle yararlıdır.

Bağlantı kurma

Duyarlı bir web tasarımıyla, ana sitenize bir bağlantı, mobil sitenize bir bağlantı oluşturur. Mobil siteler hala yeni, bu nedenle mobil aramadaki rekabetinizde daha az geri bağlantı olacak.  Mobil kullanım arttıkça ve web yöneticileri mobil sitelere bağlanmaya başladığında, hem mobil hem de masaüstü sitelerindeki geri bağlantılarınız daha güçlü bir arka bağlantı profili oluşturmak için birleşecektir.

Sonuç

Muhtemelen tahmin edebileceğiniz gibi, siteniz daha önce tablet ve / veya mobil cihazlar için optimize edilmemişse, o cihazlardan hemen çıkma oranının azaldığını görürsünüz. Ana siteye de yayılan olumlu etkileri gördük.