Psikoloji Temelleri Kullanılarak Güçlü Web Tasarım Nasıl Yapılır?
Reklamları izlemişinizdir. İnsanlara kendini iyi hissettiren, olmadıkları kişilere dönüşebileceklerini bilinçaltlarına ileten psikolojik yöntemlerin kullanıldığını biliyorsunuz. Kırmızı son model arabayı kullanan güzel bir bayan çoğu reklam görselinde kullanılmıştır. Web siteniz de firmanızın reklamını yapan bir araç olduğuna göre neden reklam psikolojisinden yararlanmıyorsunuz? Psikoloji Temelleri Kullanılarak Güçlü Web Tasarım Nasıl Yapılır? yazımızı okuyarak web sitenizde insan psikolojisini etkilemek açısından nelere dikkat edeceğinizi öğrenebilirsiniz.
Web sitenizin tasarımına gelince basit açıdan bile web siteniz için hiç toplantı yaptınız mı veya oturup kendiniz değerlendirdiniz mi? Web sitenizin insanların gözüne nasıl geldiğine, insanları rahatsız edip etmediğine dikkat ettiniz mi?
Doğru psikolojik ipuçları, müşterileri anlamlı şekillerde markanızla etkileşime girmeye ve etkileşime sokmaya yönlendirir. Yanlış olanlar, yavaş bir yükleme sayfasından daha hızlı çıkmalarına neden olabilir.
Doğru renkleri seçmekten doğru dili kullanmaya kadar her şey marka tecrübenizi bozabilir veya zarar verebilir. Web sitenizin tasarımının, düzeninin ve tonunun psikolojisinin markanızın itirazını nasıl güçlendireceğine bakmak gerekirse:
Psikoloji Temelleri Kullanılarak Güçlü Web Tasarım Nasıl Yapılır?
Psikoloji ve İkna
İkna edici dilin temellerini oluşturmasıyla ünlü Aristo, içeriği maksimum etki için çerçevelemek için bize birkaç önemli yönerge verdi:
- Mantıklı olun – Eğitmek için bilgi kullanın.
- Duygusal olun – Duyguyu ortaya çıkarın.
- Etik olun – Ahlak.
Her markanın, ilgi üretmek için iyi yapılandırılmış bir satış yelpazesine sahip olması gerekir. Priming, müşterilerin teklifinizdeki değeri görmesine yardımcı olmak için kritik ilişkileri yerleştirir. Hazırlama, mantıklı, duygusal veya etik olabilir. Genç kadınlara yönelik bir ayakkabı perakendecisi, kilit kullanıcı gruplarını etkilemek için çarpıcı ürünlerin resimleri veya bir yaşam tarzı fotoğrafı olan “En Sevilen” ve “Yeni Stil” gibi kelimeleri kullanabilir. Kadınlar bu kelimeleri görür ve “evet, bakmak isterim” derler. Ardından marka bu sonuçla ilişkilendirilir.
Teklifinizin yararlarını vurgulamanız, markanızı daha cazip hale getirmeye yardımcı olacaktır. Kıtlık teknikleri (sınırlı süre veya ürün), müşterilerinize teklifinizin yüksek talep aldığını anlamasını sağladığı için satın alma işlemi için daha küçük bir zaman diliminde gerçekleşmesini sağlar. Bir müşteri, iyi bir şeyi kaçırabileceğinden korkarak, bu koşullar altında teklifinizin değerini görmek ve harekete geçmek için daha eğilimli olabilir.
Arkadaşlarının, ailenin ve akranların etkisi, insanların satın almalarındaki diğer büyük faktördür. Yetişkinlerin %65’inin sosyal paylaşım ağı web sitelerini kullanmasıyla, insanlar bir marka hakkında diğerlerinin söyleyeceklerini görmek ve duymaktan hoşlanıyor. Müşterilerin markanıza güvenmeleri için teşvik sağlamak için pozitif referanslar, yorumlar, sosyal paylaşımlar, beğeniler ve yeniden tweetlerinizi web sitenizde gösterin.
İkna Edici Web Sitesi Tasarımı
Gestalt İlkeleri ve Renk Teorisi web tasarımcıları tarafından oldukça iyi bilinebilir ancak bu görsel yaklaşımların web sitenizin psikolojisini nasıl etkilediğinin farkında mısınız?
Gestalt İlkeleri öğeleri bir bütün olarak görsel olarak algılamanın bir yoludur. Bu ilkelerin uygulanması, web sitenizi daha uyumlu hale getirir, daha kolay dolaşmanızı ve kullanıcı dostu olmanızı sağlar. Simetri, boşluk yerleştirme ve beyinlerin rakamları ve renkleri nasıl yorumladığı temelli fikirlere dayanarak, Gestalt İlkeleri, müşterilere sunduğunuz şeyin, onlara niçin yarar sağladığının ve nasıl edinileceğinin daha net bir fikrini almasına yardımcı olur.
Renk Teorisi’nin psikolojisi, müşterilerin web sitenizin sayfalarını da daha kolay okumasını sağlar. Birleştirmeyi sağlayacak, ilgi yaratacak ve web sitenizin genel tasarımını hassaslaştıracak şekilde birincil, ikincil ve vurgulu renkleri dağıtmak için geçiş belirtmek veya 60-30-10 kuralını uygulamak için değişen renk tonlarını kullanabilirsiniz. Web üzerindeki araştırmalar ayrıca rengin farklı cinsiyetlere ve insan duygularına nasıl hitap edebileceğini inceler. Örneğin, insanlar maviyi güvenle ilişkilendirir; sarı sevinç ve mutluluk ve kırmızı yoğunluktur.
Değer
Web sitenizin tasarımının psikolojisi, genel performansı için bir nimet olabilir. Deneyimli web sitesi tasarımcıları, müşterilere hitap eden görsel kavramları kavrayacaklardır, ancak web sitenizi, psikolojik ipuçlarının marka mesajlaşmasını artıracağına dair bir anlayışla planlamanız yararlıdır. Bu yaklaşım müşterileri istemediklerini satın almak için yönlendirmek değildir. Bunun yerine, markanın avantajlarını, müşterinin istediği ve ihtiyaçlarına yönelik bir çözüm belirleyebilecek bir şekilde sergilemekle ilgilidir.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, sosyal medya reklamları, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.
Psikoloji Temelleri Kullanılarak Güçlü Web Tasarım Nasıl Yapılır? yazımıza yorum bırakabilirsiniz.