Logo Web Tasar覺m

Pazaryeri E-ticaret ve Aggregator E-ticaret Modeli Farkları


paylaş
Pazaryeri E-ticaret ve Aggregator E-ticaret Modeli Farkları

Pazaryeri İş Modeli ve Aggregator İş Modeli, çok benzer olmasına rağmen belirgin farklılıklar göstermektedir. Fakat bu fark hakkında konuşmadan önce, önce bu modellerin ne oldukları hakkında bilgi vermek iyi olacaktır. Pazaryeri E-ticaret ve Aggregator E-ticaret Modeli Farkları ile hangi iş koluna yatırım yapmanız gerektiğine daha rahat karar verebilirsiniz.

Bir çevrimiçi pazar temelde bir e-ticaret web sitesi veya ürün ve farklı şirketler / satıcıların hizmetlerini düzenler ve kendi web sitesinde bunları satmak bir uygulamadır. Firma yalnızca arabuluculuk yapıyor ve sağlanan ürün veya hizmetleri kendi adına kullanmıyor. Dolayısıyla fiyatlar satıcıların kendileri tarafından belirlenir. Satıcılar satmak için bir platform (büyük bir ağa sahip) sağladıkları için pazarda bir komisyon ücreti alınır. Çevrimiçi pazara örnek olarak Amazon.com, Flipkart.com, Hotels.com vb. örnek verilebilir.

Aggregator İş Modeli -Türkçe karşılığı olarak toplayıcı iş modeli diyebiliriz- genellikle otel, taksi gibi örgütsüz ve kalabalık bir sektörü düzenlemek ve onların markası altında hizmet sağlamaktır. Aggregatorler, tıpkı bir pazar gibi, kendi adlarına mal / hizmet sağlayan büyük markalardır. Satıcılar kendi ortaklarıdır ancak pazar yerine, satıcılar kendi adlarına satmazlar. Mallar / hizmetler toplayıcı adı altında satılmaktadır ve bu nedenle fiyat / fiyat bandı toplayıcı tarafından belirlenir. Çevrimiçi toplayıcıların örnekleri Uber, Ola, Oyo, Munchery vb.

Pazaryeri E-ticaret ve Aggregator E-ticaret Modeli Farkları

Marka imajı

Bir pazarın kendi markası vardır ancak ortaklar (satıcılar) mallarını kendi markaları altında satarlar. Yani, İş Ortakları'nın marka imajı da önemlidir. Örneğin, amazon'da ürün satan A marka bilgisayar firması müşterilerinin kafasında kendi markası imajına sahiptir.

Toplayıcılarla çalışan tüm ortaklar tek bir marka, yani toplayıcının markası altında çalışırlar.

Standart Kalite

Bir pazarda çalışan farklı ortaklar farklı ürün niteliklerine sahiptir. Farklı üreticilere farklı müşterilere hizmet veren bir pazar. Farklı üreticiler tarafından sunulan benzer ürünler farklı niteliklere sahip olabilir.

Agregatörler benzer ve standardize bir kaliteye inanırlar. İş ortakları tarafından sunulan malların / hizmetlerin benzer ve standartlaştırılmış kalitede olduğunu görüyorlar. Bazı takımlara, ortaklar tarafından sağlanan kaliteyi kontrol etmek için görev verilir.

Standart Fiyat

Pazaryeri e-ticarette ortaklar fiyatları kararlaştırmaktan sorumlu olduğu için benzer ürünler piyasada farklı fiyatlara sahip olabilir. Aynı ürün, bir satıcı tarafından 'x lira' ve başka biri tarafından 'y lira' olarak satılabilir. Kullanıcının fiyatı gereksinimini karşılayan bulması gerekiyor.

Aggregatorler fiyata kendileri karar verir. Ortaklar sözleşmenin yapıldığı tarihte kararlaştırılan fiyat üzerinden malları servis / satarlar.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
 444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.

Pazaryeri E-ticaret ve Aggregator E-ticaret Modeli Farkları yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

Etiketler:

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar