Pazaryeri E-ticaret Size Uygun Mu?
Amerika’da Amazon ve Alibaba ülkemizde Gittigidiyor ve Letgo, alıcıların istedikleri herhangi bir yerden satın almalarını sağlayan büyük pazarlar oluşturdu. Varlığını internete taşıyan birçok şirket rekabette avantajlı konuma gelmek için e-ticaret mağazalarına pazaryeri e-ticaret ekleyerek ürün yelpazesini ve coğrafi alanı genişletmeyi düşünüyor. Bu stratejide risk var, ancak uzmanların çoğu potansiyel yararlarının risklerden daha fazla olduğunu düşünüyor. Peki, Pazaryeri E-ticaret Size Uygun Mu? Pazaryeri e-ticaret işinize ne katabilir? Size daha fazla kazandırabilir mi?
Pazaryeri E-ticaret Size Uygun Mu?
1. Sizi rahatsız eden şey nedir?
Günümüzün çevrimiçi e-ticaret pazarındaki en büyük rekabet, pazaryeri modelidir. Ülkemizde ilk olarak gittigidiyor.com e-bay’ın ortaklığıyla ülkemizde pazaryeri modelini hayata geçirdi. Ama bugün, bu denge değişti. Şimdi, e-ticaret yöneticileri, pazaryeri web siteleriyle rekabet edebilmek için bir stratejiye ihtiyaç duyuyor veya çok daha az risk istiyor. Pazaryeri ürün, fiyat ve hacim bakımından büyük bir rekabet avantajına sahip. Ayrıca neredeyse sınırsız bir ürün yelpazesi vardır.
2. Bir ürün kalitesinde odaklanarak çok satıcının pazaryeri modelini benimsemesi:
Birçok büyük ve orta ölçekli şirketin rekabet gücünü korumak için ticarete daha akıllı yaklaşımlara ihtiyacı var. Umut verici bir yaklaşım, envanter, lojistik veya hizmet yatırım riski olmaksızın daha yüksek kaliteli ürünler sunarak geleneksel bir e-ticaret sitesini çok satıcılı bir pazar haline getirmektir. Bu yaklaşım büyük firmalara karşı benzersiz bir rekabet avantajı sağlar. Bir başka yaklaşım, değer zincirini kısaltmak, toptancıları atlamak ve doğrudan markalardan satın almaktır.
Başarılı bir pazaryeri için iki teknolojinin anahtarı vardır: satıcıları yerleştirmek ve yönetmek için bir pazar yönetimi platformu ve bir ürün bilgisi yönetimi uygulaması. Bir ürün bilgisi yönetim uygulaması, ürünlerin doğru karışımının müşterilere her ürün kategorisi için en iyi değeri vererek mümkün olan en etkin ve etkili biçimde sunulmasını sağlar. Maksimum verimlilik sağlamak için, pazar platformu ve ürün bilgisi yönetim uygulaması entegre edilmelidir.
Ürün bilgileri neden başarılı bir pazar için kilittir?
- Kişiselleştirme, yüksek kaliteli ürün bilgisi gerektirir
- Tüm dokunmatik noktalarda tutarlı olan ürün verisine ihtiyaç duyulur
- Chatbots gibi yeni kaynaklardan gelen istihbarat doğru ürün verilerine dayanır
- Yeni satıcılar ve ürünler bulmak
- Sözleşme koşullarını müzakere etmek
- Yerleşik satıcılar ve ürünler
- Minimum veri kalitesi standartlarını tanımlamak için kurallar oluşturmak
- Sergileme organizasyonu
- Satıcıları gözden geçirme, askıya alma ve tanıtma
- Şartları periyodik olarak yeniden görüşün ve yeni bir tedarikçiyi ziyaret ederken tüm süreci yeniden başlatın.
Bununla birlikte, bir pazarda bir ürün yelpazesini, yalnızca satıcının ürün verilerini entegre edebilirsiniz. Görevlerin %90’ı (siparişler, ödemeler, faturalar, sözleşmeler) otomatikleştirilebilir.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.
Pazaryeri E-ticaret Size Uygun Mu? yazımıza yorum bırakabilirsiniz.