Logo Web Tasar覺m

Pazaryeri E-ticaret Size Uygun Mu?


paylaş
Pazaryeri E-ticaret Size Uygun Mu?

Amerika'da Amazon ve Alibaba ülkemizde Gittigidiyor ve Letgo, alıcıların  istedikleri herhangi bir yerden satın almalarını sağlayan büyük pazarlar oluşturdu. Varlığını internete taşıyan birçok şirket rekabette avantajlı konuma gelmek için e-ticaret mağazalarına pazaryeri e-ticaret ekleyerek ürün yelpazesini ve coğrafi alanı genişletmeyi düşünüyor. Bu stratejide risk var, ancak uzmanların çoğu potansiyel yararlarının risklerden daha fazla olduğunu düşünüyor. Peki, Pazaryeri E-ticaret Size Uygun Mu? Pazaryeri e-ticaret işinize ne katabilir? Size daha fazla kazandırabilir mi?

Pazaryeri E-ticaret Size Uygun Mu?

 1. Sizi rahatsız eden şey nedir? 

Günümüzün çevrimiçi e-ticaret pazarındaki en büyük rekabet, pazaryeri modelidir. Ülkemizde ilk olarak gittigidiyor.com e-bay'ın ortaklığıyla ülkemizde pazaryeri modelini hayata geçirdi. Ama bugün, bu denge değişti. Şimdi, e-ticaret yöneticileri, pazaryeri web siteleriyle rekabet edebilmek için bir stratejiye ihtiyaç duyuyor veya çok daha az risk istiyor. Pazaryeri ürün, fiyat ve hacim bakımından büyük bir rekabet avantajına sahip. Ayrıca neredeyse sınırsız bir ürün yelpazesi vardır.

 

2. Bir ürün kalitesinde odaklanarak çok satıcının pazaryeri modelini benimsemesi: 

Birçok büyük ve orta ölçekli şirketin rekabet gücünü korumak için ticarete daha akıllı yaklaşımlara ihtiyacı var. Umut verici bir yaklaşım, envanter, lojistik veya hizmet yatırım riski olmaksızın daha yüksek kaliteli ürünler sunarak geleneksel bir e-ticaret sitesini çok satıcılı bir pazar haline getirmektir. Bu yaklaşım büyük firmalara karşı benzersiz bir rekabet avantajı sağlar. Bir başka yaklaşım, değer zincirini kısaltmak, toptancıları atlamak ve doğrudan markalardan satın almaktır.

Başarılı bir pazaryeri için iki teknolojinin anahtarı vardır: satıcıları yerleştirmek ve yönetmek için bir pazar yönetimi platformu ve bir ürün bilgisi yönetimi uygulaması. Bir ürün bilgisi yönetim uygulaması, ürünlerin doğru karışımının müşterilere her ürün kategorisi için en iyi değeri vererek mümkün olan en etkin ve etkili biçimde sunulmasını sağlar. Maksimum verimlilik sağlamak için, pazar platformu ve ürün bilgisi yönetim uygulaması entegre edilmelidir.

Ürün bilgileri neden başarılı bir pazar için kilittir?

  • Kişiselleştirme, yüksek kaliteli ürün bilgisi gerektirir
  • Tüm dokunmatik noktalarda tutarlı olan ürün verisine ihtiyaç duyulur
  • Chatbots gibi yeni kaynaklardan gelen istihbarat doğru ürün verilerine dayanır
Bir pazar yaklaşımının başarılı olabileceğini gösteren iki örnek:
 
İlk örnek Deco.fr web sitesi. Bu web sitesinin hedef kitlesi 25-45 yaş arasındaki bayanlardı. Web sitesinde ev eşyaları satılıyordu ve bunların %40'ı lüks denilebilecek eşyalardı. Web sitesinin iyi bir trafiği vardı. Deco.fr web sitesi klasik bir e-ticaret sitesinden ürün bilgisi yönetim uygulaması da kullanarak pazaryeri e-ticaret modeline geçmeye karar verdi. Deco.fr bugün Fransa'da başarılı pazaryeri e-ticaret sitesi hatta yeni ülkelerde satışlara başladı.
 
 
Delamaison başarılı bir pazaryeri yaklaşımı için ikinci bir örnektir. Delamaison, ev dekorasyonu ve bahçe ürünleri de dahil olmak üzere ev eşyalarını içeren özel bir mağazadır.
 
Blog Resmi 2.png
 
 Delamaison, müşterilerine yüksek oranda seçilmiş envanter seçimleri sunar ve bu da daha yüksek dönüşüm oranları sağlar. Bu nedenle, birçok e-ticaret kullanıcısı için, büyük başarı getirecektir ve kaliteli ürün bilgileri bu başarı için kritik öneme sahiptir.
 
3. Çok Satıcılı Marketlerin tüketici avantajları nelerdir?
 
Pazarlar, müşterilere daha fazla ürün teklifi, uygun fiyat ve uygun müşteri deneyimi sunarlar. Çok satıcılı pazarlar hem tüketici ürünleri hem de B2B ürünleri için satın alma sürecini kontrol eder. İşletmeleri kazanmak için, ürün teklifleriniz, alıcıları düşünerek hazırlanan, doğru, eksiksiz açıklamalarla, son derece çekici bir biçimde sunulan çeşitli ürünler içermelidir. Ürün tanıtımınız alıcı beklentilerini karşılamıyorsa, rakiplerinizden alışveriş yapacaklardır. Daha da kötüsü, onlara sürekli olarak arzu ettikleri bilgilerle üstün bir ürün tanıtımı yapamazsanız, geri gelmeyeceklerdir.
 
Pazaryeri ürün çeşitliliği hızlı ve radikal artışlara izin verir. Doğru bir yazılımla, bir pazaryeri yöneticisi geleneksel satıcı sayısının 10 kat fazlasını yönetebilir ve her biri daha geniş ürün yelpazesi sunabilir.
 
 
Tipik bir satıcı ilişkisinde, Pazaryeri Yöneticisi aşağıdakileri yapmak zorundadır:
  • Yeni satıcılar ve ürünler bulmak
  • Sözleşme koşullarını müzakere etmek
  • Yerleşik satıcılar ve ürünler
  • Minimum veri kalitesi standartlarını tanımlamak için kurallar oluşturmak
  • Sergileme organizasyonu
  • Satıcıları gözden geçirme, askıya alma ve tanıtma
  • Şartları periyodik olarak yeniden görüşün ve yeni bir tedarikçiyi ziyaret ederken tüm süreci yeniden başlatın.

Bununla birlikte, bir pazarda bir ürün yelpazesini, yalnızca satıcının ürün verilerini entegre edebilirsiniz. Görevlerin %90'ı (siparişler, ödemeler, faturalar, sözleşmeler) otomatikleştirilebilir.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.

Pazaryeri E-ticaret Size Uygun Mu? yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

Etiketler:

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar