Logo

Pazaryeri E-ticaret Müşterileri Sizden Ne Bekliyor?


paylaş
Pazaryeri E-ticaret Müşterileri Sizden Ne Bekliyor?

Pazaryeri e-ticaret yakın zamanda klasik e-ticaretin yerini alacak gibi duruyor. Bu alanda rekabet edebilmek için pazaryeri e-ticaret sitenizin çevrimiçi alışveriş yapanların yani müşterilerinizin beklentilerini karşılaması gerekiyor. Fiziksel mağazalardan alışveriş yapan o eski müşteri profili artık yok. İnsanların çoğu internetten alışveriş yapmaya alıştı ve bu da müşteri beklentilerinin değişmesine neden oldu. Pazaryeri E-ticaret Müşterileri Sizden Ne Bekliyor? Bunları nasıl karşılayabilirsiniz?

Pazaryeri e-ticaret modelinde başarılı olmak istiyorsanız geniş bir seçim yelpazesine, adil fiyatlara ve yüksek kaliteli, kullanışlı bir alışveriş deneyimine sahip olmalısınız. Tüketiciler, bu güce sahip olduklarını biliyor ve sürekli kullanıyorlar. Çünkü çok fazla seçenekleri olduklarının farkındalar.

Alışveriş yapan kişiler çevrimiçi araştırma yapmak istiyorlar

Satın alan müşterilerimiz şimdi araştırma yapmak, satın almak, incelemek ve satın alma deneyimlerini tamamlamak (ya da mağazadaki ürünü almak için) önce çevrimiçi duruma geçiyor. Aslında, PwC tarafından incelenen tüm alışveriş yapanların %80'inden fazlası elektronik, bilgisayar, kitap, müzik ve film satın almadan önce çevrimiçi araştırma yaptıklarını belirtiyor. Bu ürün kategorilerine ek olarak, küresel çapta alışveriş yapanların% 60'ı, giyim, ayakkabı, oyuncak ve sağlık ve güzellik ürünleri satın almadan önce benzer çevrimiçi araştırmaları yapıyor.

"Çevrimiçi araştırma yalnızca çevrimiçi satın alımları sağlamıyor, diğer kanallarla alımlara yönelmek ve fiziksel satış noktalarına trafik çekmek için de kritik bir unsur." - PwC

 

Müşteriler, istedikleri kanaldan satın almak isterler

Aynı perakendeci satın alsa bile, alışveriş yapan kullanıcılar birden fazla kanaldan mal satın almak istiyorlar. Küresel alışveriş yapanların %86'sı  şu anda en az iki kanalda alışveriş yaparken, küresel katılımcıların %25'i alışveriş yapmak için dört veya beş kanal kullanıyor. Yani bir pazaryeri e-ticaret sitesine bağlanmaktansa araştırmalarına göre en iyi seçenekleri sunan web sitesinden alışveriş yapıyorlar.

Çok kanallı alışverişin bu artan eğilimi, alıcıların alışveriş yapma biçimini kökten değiştirdi ve teslim edilmesi gereken perakende müşteri deneyiminin türünü tanımlıyor.

Alışverişçiler kontrol altında olmak istemiyor

Y jenerasyonunun %46'sı X jenerasyonunun  %36'sı bir satış görevlisinden yardım istemek yerine telefonlarından araştırma yapmayı tercih ettiklerini belirtiyor. Bu, perakendeciliğin nasıl yürüdüğü konusunda mutlak bir değişim ve bu yeni müşteri davranışına hızlı bir şekilde uyum sağlamak için iş çevikliği gerektiriyor.

E-ticaret alışverişinde bulunanlar, istedikleri zaman, en uygun seçenekte arama, analiz etme ve karar verme araçlarına sahiptir. Bu, nelerin satın alınacağına, onu kimden satın alacağına ve onlara sunulan diğer tüm seçeneklere daha fazla sahip oldukları anlamına gelir ve istedikleri kararları kimseye sormadan kendileri vermek ister.
Alışverişçiler seçenek istiyor

Çevrimiçi alıcılarımız herhangi bir kısıtlama olmaksızın geniş bir ürün yelpazesinden seçim yapmar. Ürün envanterinin genişletilmesi , işletmeniz için çok yararlıdır. Bu, alışveriş yapanların istediklerini, hızlı ve doğru fiyat arayışında seçenekleri aradıkları anında tatmin edici bir çağda önem taşır. Bu çağda, perakendecilere tüketicilere daha fazla seçenek sunma, alışveriş deneyimini iyileştirme ve düzene koyma ve artan geliri artırma fırsatı hem net yeni satın alımlar hem de memnun müşterilerin tekrar ettiği işler ile sunuluyor.

Bu yüzden klasik e-ticaret siteleri yerine pazaryeri e-ticaret modeli öne geçiyor. Stok sınırı olmadan istenilen her ürün veya hizmet satışa sunulabilir.

Alıcılar pakete ayak uydurmanızı istiyor

Beklentiler çok yüksek - Uber, Airbnb, Amazon ve TripAdvisor gibi tüketici markalarının popülaritesine bakın. Bu markalar, istedikleri zaman müşterilere, verdikleri hizmeti normalize ettiler. Bu şirketlerin kullanıcı deneyimi, sundukları ürün veya hizmetler kadar başarıları açısından da önemlidir.

Bu markaların çoğu çevrimiçi perakendeciler için yaptıkları, hedefi yüksek ayarlamaktır. Bu hizmetleri kullanan alıcılarınız, çevrimiçi deneyim sayesinde aynı kolaylığı, kaliteli ürünleri, kaliteli hizmeti, hızlı sevkıyatını ve doğru fiyat noktasını beklemektedir.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.

Pazaryeri E-ticaret Müşterileri Sizden Ne Bekliyor? yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

 
Etiketler:

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar