Blog Yazılarımız

Editörlerimiz tarafında sizlerin bilgi alması için hazırlanmış yazılarımızı inceleme unutmayın.
Pazaryeri E-ticaret İçin Ürün Bilgisi Yönetim Sistemi

Pazaryeri E-ticaret İçin Ürün Bilgisi Yönetim Sistemi

Pazaryeri e-ticaret çok karlı bir model olmasının yanında birçok satıcının ve ürünün kontrol altında tutulması gerekliliği nedeniyle biraz karmaşık olabiliyor. Pazaryeri E-ticaret İçin Ürün Bilgisi Yönetim Sistemi  kullanarak pazaryeri web sitenizi daha organize ve daha kolay yönetebilirsiniz. Ürün bilgi ve yönetim sistemi ürün listelemeleri ve kataloglar için pazarlama ve teknik bilgilerinizi bütünleştirir ve bunlarla uyumlu hale getirir.

Çok satıcılı pazarda Ürün Bilgisi Yönetim Sistemi kullanırken, kalite standartları gömülebilir ve otomatik olarak uygulanabilir, tedarikçilerinizin performansı kolayca izlenebilir ve başarısız satıcılar kolayca düzeltilebilir veya sonlandırılabilir.

Ürün Bilgisi Yönetim Sistemi, farklı rollerini yerine getirirken hem Satıcı Yöneticisi hem de Ürün Yöneticisinin farklı ihtiyaçlarını desteklemektedir.

  • Satıcı Yöneticisi, mevcut satıcıları desteklemeye ve yeni satıcıları desteklemeye odaklanır ve bu ilişkilerde derin etkileşime girer.
  • Ürün / Kategori Yöneticisi, yeni ürünleri tanıtmak ve ürün kalitesini artırmak için yönetir. Bu, ürün tanımlamalarını  kendi vizyonu ve markası ile geliştirmeyi ve bu verileri hedef kitleye uyarlamayı içerir. Ürün yöneticisinin satıcı ilişkisi, yeni bir koleksiyonun tanıtımı, pazarlama promosyonları vb. gibi mikro anlara dayanır.

Ürün Bilgisi Yönetim Sistemi, satıcıların portföyünde stratejik satıcı yönetimi ve son alıcılar için daha iyi bir ürün deneyimi sunarak artan trafik ve dönüşümle daha düşük getiri elde etmeyi desteklemektedir.

Pazaryeri E-ticaret İçin Ürün Bilgisi Yönetim Sistemi 

1. Yeni Ürün Kategorileri veya Coğrafi Genişleme Deneylerinde Riski Azaltın 

Pazaryeri, yeni ürün kategorilerinde ve / veya coğrafi pazarlarda hızlı büyümeyi tetikleyebilir. Pazaryeri satıcısı ile ortak çalışma, bu yeni pazara giriş hızını arttırabilir. Ortaklıklar doğal riski de azaltır.

Ortakların ilave envanter ve lojistik yükünü taşımasına izin verilmesi, test edilmemiş bir pazara yoğun yatırım yapma ihtiyacını azaltır ve nispeten düşük riskli yeni pazarlar keşfetme olanağı sağlar. Pazar talebi kanıtlandıktan sonra, marka yatırım riski önemli ölçüde düşer.

2. Gelir Akımının Net Katılması ve Çeşitlendirilmesi

Bir pazar stratejisinin yaygın göz ardı edilen bir yararı, gelir çeşitlendirmesidir.

“Akıllı bir pazar yaklaşımı, sponsor markanın doğrudan satışları kadar karlı olabilir.”

Marjlar direkt satışlar için daha yüksek olsalar bile, bir pazar yaklaşımındaki gelir artışı, pazar satışlarının yamyamlık etkisini bastırabilir. Alıcının istediği bir ürünü / hizmeti sunmuyorsanız, istedikleri yerde ve doğru sevkıyat teklifiyle … satışı kaybedeceksiniz. Marketler, müşteri memnuniyetini geliştirirken bu gelirin bir kısmını korumanıza yardımcı olur.
 
3. Pazaryeri stratejisinin riskleri nelerdir?
 
Çok satıcılı bir pazara ev sahipliği yapmanın en büyük riski, performansı olmayan satıcıların marka itibarına verdiği zarardır. Araştırmalar gösteriyor ki bir üçüncü parti satıcı ile yapılan işlemlerde bir şeyler yanlış giderse, müşterilerin %85’i satıcıyı değil de pazarın kendisini suçluyor.
 
İkinci büyük risk, satıcıların yüksek kaliteli ürün bilgisi sağlamadığı zaman kötü müşteri deneyiminden kaynaklanmaktadır. Bu, alışveriş deneyimini düşürür ve işlemi takiben müşteri memnuniyeti ile aşağı akış sorunlarının sayısını ve ciddiyetini arttırır.
 
 
4. Başarılı Bir Pazaryeri Stratejisi için Kritik Araçlar
 
Bir pazarın piyasaya sürülmesindeki marka riskini çözmek için ihtiyaç duyulan iki önemli araç şunlardır:
  • Online Pazar Yeri Yönetimi yazılımı
  • Ürün Bilgisi Yönetimi yazılımı
 
Online Pazar Yeri Yönetimi yazılımı
İyi Online Pazar Yeri Yönetimi yazılımı bir pazar başlatmak için kilit bir gerekliliktir.
 
Online Pazar Yeri Yönetimi yazılımı, hizmet seviyeleri, yanıt süresi, lojistik, müşteri derecelendirmeleri vb. için kalite üzerinde tam kontrol sağlamalıdır. Bu, zaman kaybı olmadan markanızın performansını düşürmeyen satıcılardan korumak için kalite düzeylerini kolayca korumanıza, elle raporlama ve yönetim görevleri tüketir.
 
Ürün Bilgisi Yönetimi yazılımı
Ürün Bilgisi Yönetimi (PIM) yazılımı, gelişen bir pazar yaratmada bulmacanın son parçasıdır.
 
Bir piyasa stratejisi uygulamanızdaki en büyük riskiniz, standart dışı ürün listelemelerinden (ve sağlayıcılardan) dolayı itibar kaybı oluşturuyorsa, bu riski azaltmanın en iyi yolu, pazarınızdaki her ürün listelemesinin ürün açıklaması ve ayrıntısı için kalite standartlarınızı karşılamasıdır. Daha iyi ürün tanımları, düşük getiri ve daha yüksek müşteri memnuniyetine eşittir.
 
“Ürün Bilgisi Yönetim Sistemi  ile, kendi ya da pazaryeri satıcılarından biri olsun, sitenizdeki her ürün açıklamasının eksiksiz, doğru ve güncel olmasını sağlayabilirsiniz.”
 
Ürün Bilgisi Yönetim Sistemi, kalite standartlarını uygulamayı kolaylaştırır. Halihazırdaki ürün bilgileriniz için Ürün Bilgisi Yönetim Sistemi kullanıyorsanız mevcut ürün bilgisi kalite standartlarınızı pazar ortağınıza kolayca genişletebilirsiniz.
 
 
5. Sonuç 
 

Çok satıcılı pazarlar, ürün sunumlarını genişletmek ve müşteri memnuniyetini ve gelirleri artırırken coğrafi erişimi genişletmek için mükemmel bir strateji olabilir. Piyasanızın kazançlarını elde edebilmek için, iki önemli araçla kendinizi temin edin: çevrimiçi pazar yönetimi yazılımı ve Ürün Bilgisi Yönetim Sistemi.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
 444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.

Pazaryeri E-ticaret İçin Ürün Bilgisi Yönetim Sistemi  yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

About Author

Medanis Destek