Otellerde Sosyal Medya Kullanımı
Oteller ve tatil köyleri, iyi gelişmiş ve uyumlu bir sosyal medya stratejisi ile birçok yeni müşterinin dikkatini çekebilir. Bu tür işletmeler, sosyal medyanın gücünü anladıklarında ve konuk deneyimini nasıl etkilediklerini gördükten sonra, genellikle doğal içerik oluşturmaları gerektiğini anlarlar. Otellerde Sosyal Medya Kullanımı için nelere dikkat etmelisiniz?
İnsanlar tatil yapmadan önce internette birçok araştırma yaparlar, bu deneyimleri kaldırabilmek ve daha fazla rezervasyon yapmak için seçebilecekleri farklı fırsatlar var. Otellerde Sosyal Medya Kullanımı ile daha fazla misafir çekebileceği farklı yollarla karşılaşmadan önce, birkaç önemli şeyi anlamamız gerekir.
- Arama motorları, otel veya tatil köyü arayan ziyaretçiler için her zaman baktıkları ilk yer olacak.
- Otellerde Sosyal Medya Kullanımı, yolculuğun bir parçasıdır ve nadiren dönüşüm öncesi son dokunuştur bu nedenle sosyal medya pazarlaması, rezervasyon kararındaki etkisi nedeniyle genellikle kredi almaz.
- Birçok otel, ulusal bir markadan destek aldıkları için (ya da yeterli olduğunu varsaymak için) Otellerde Sosyal Medya Kullanımı stratejilerine odaklanmazlar ya da bir konuk deneyiminin diğerini nasıl etkileyebilecekleri ve / veya bir başka konuk deneyimini nasıl değerlendirebileceklerini anlamazlar. Oteller için Otellerde Sosyal Medya Kullanımı pazarlaması, sadece eğlenceli plaj resimleri veya ‘Motive Edici Pazartesi’ ile ilgili değildir. Doğru strateji ile daha fazla iş yapabilirsiniz.
Otellerde Sosyal Medya Kullanımı
1. Sahip Olduğunuz Verileri Kullanın
Her başarılı otel veya pansiyon sağlam bir CRM’e sahip olmalıdır. Bu sistemle yakaladığınız misafir verileri, yeni işletmeleri umutlamak, geçmiş konukları korumak ve yalnızca mülkünüzü akılda tutmak için güçlü bir araçtır.
Bu kullanıcılara özel olarak pazarlamak için sosyal medya sitelerindeki hemen hemen tüm reklam sistemlerine misafir e-postaları yükleyebilir veya orijinal listesini en yakın %1 kullanıcıyla eşleşen Hedef Kitleleri oluşturabilirsiniz.
CRM’iniz kalış sıklığına, rezervasyonu yapılan gecelere veya diğer niteliklere göre bölümlere ayrılmışsa, ilginç sosyal reklam kampanyaları yayınlayabilirsiniz. Daha fazla rezervasyon kazanmak istiyorsanız, sahip olduğunuz en güçlü varlığı kullanarak başlayın – veriler.
2. Daha Az Konuşun, Daha Fazla Dinleyin
Otellerde Sosyal Medya Kullanımı stratejisini düşündüğümüz zaman, genellikle ne tür bir içerik göndermek istediğimizi düşünüyoruz. Ama size otellere yönelik sosyal medya pazarlaması söz konusu olduğunda konuşmaktansa daha fazla dinleme değeri olduğunu söylesek?
Sosyal ses dinleme araçları ile, mülkünüzün katılabilir olduğu coğrafi pazarda ilgili sosyal sohbetlerde sekmeler bırakabilirsiniz.
Bir gezginin son dakikada bir oda ayırmasına yardımcı olmasını veya birine bir tweet’e yanıt göndererek bir rüya tatilini planlamasına yardımcı olduğunu düşünün.
Seyahat edenler, seyahat planlarını sosyal medyada paylaşmayı sever, bu nedenle bu tür konuşmalar için bir değer kaynağı olmak için inisiyatif kullanmaya özen gösterin. Otellerde Sosyal Medya Kullanımı için bu tarz kişileri takip edin paylaşımlarına yorum yaparak katılmaya çalışın.
Aynı zamanda dikkatli olmalısınız. Açıkça satış yapmaktan kaçınmak için konuşmalara ne zaman katılacağınızı bilmelisiniz.
3. Oteli değil, Hedefi Teşvik Edin
Otelin caddeden aşağıdaki otellere kıyasla önemli ölçüde farkı olsun.
Her ikisinde de ferah odalar, açık menü ve muhtemelen birinci sınıf oda servisi var, değil mi? Ancak yarışmada öne çıkmanız gerekiyor veya çevrimiçi alışveriş tarayıcılarına fiyatla alışveriş yapmaktan kurtulacaksınız.
Hedefinizin ve yerel alanınızın en iyi ve en parlak yönlerini teşvik ederek, mülkünüz bölgedeki olaylar için bir başlangıç kaynağı haline gelir. Bu inanılırlığı kurabilir.
4. Otelinizle İlgili Paylaşımlara Tepkisiz Kalmayın
Konukların dinamiklerini anlamak, tekrar rezervasyonlar hazırlamaya çalışırken anahtardır.
Seyahat edenler gezileri sırasında bir ton heyecan yaşarlar (ve bir ton içerik oluştururlar) ancak konaklama bittikten sonra oteller genellikle konuyla bağlantısını kaybeder, belki de bir bülten veya arada bir e-posta gönderebilirsiniz. Otellerde Sosyal Medya Kullanımı arttırmak için bu kişilerle iletişim kurmalısınız.
Oteliniz konuk deneyimini uzatmaya yardımcı olan, kalmanın ötesinde içerik oluşturabilirse, bu ilişkiyi yoğunlaştırabilir ve içeriği görebilecek olanlara daha fazla bilinç oluşturabilirsiniz.
Örneğin, Instagram’daki konum etiketlerini kontrol edin, otelinizde kalarak paylaşım yapan kişileri tespit edin ve bu kişilere teşekkür ederek yine beklediğinizi belirtin. Bu insanların hoşuna gidecek ve sizinle ilgili daha fazla paylaşım yapmalarını sağlayacaktır.
5. Etkileyicileri Etkinleştirme
Otelinizi kimin ziyaret edebileceğini asla bilemezsiniz, bu nedenle Otellerde Sosyal Medya Kullanımı ekibinizin ziyaretçilerin misafirleri tarafından oluşturulan içeriği göz önünde bulundurduğundan emin olun.
Otelinize önemi veya çok takipçili kişileri davet edebilirsiniz. Üzerinde anlaşmaya varıldığınız programa bağlı olarak, otelinize bilinç kazandırmaya yardımcı olacak harika içerik kazanabilirsiniz. Sonuçta, sosyal medya kullanıcıları, markalara güvenmekten çok diğer kullanıcılara güveniyor.
Otellerde Sosyal Medya Kullanımı pazarlaması, otellerle çalışarak kazandığınız tecrübelerden yola çıkarak rezervasyon yaptırmanıza ve farkındalık yaratmanıza yardımcı olabilir. Böyle bir dikkatin sosyal medya yoluyla üretilmesi, genellikle bir arama motoru aracılığıyla yapılan rezervasyon işlemi olsa bile, başlangıç noktasına geldiğinde bir tonda yardımcı olabilir.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
Otellerde Sosyal Medya Kullanımı konusunda daha fazla bilgi için 444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.
Otellerde Sosyal Medya Kullanımı yazımıza yorum bırakabilirsiniz.