Logo

Müşteri Sadakati Nasıl Sağlanır?


paylaş
Müşteri Sadakati Nasıl Sağlanır?

Bağlılık sadece tekrarlanan alımlarla ilgili değildir. Müşterilerin ürünleriniz ve müşteri hizmetleriniz ile ilgili sahip oldukları olumlu deneyimlerle ilgilidir. Aynı zamanda, sizden aldığını hissettikleri algılanan değerle de ilgilidir. Peki, Müşteri Sadakati Nasıl Sağlanır? 

Müşterinin istediği bir ürünü rekabetçi bir fiyatla sunmak yeterli değildir. Çok sayıda çevrimiçi mağazayla, bunlardan herhangi birinden kolaylıkla satın alınabilir. Onlara verdiğiniz deneyim, ek bir değer sağlar. Çevrimiçi işletmeler için bu, gelecekteki satışları yansıtmada yararlı bir araçtır.

İşte online mağazanız için sadakati artıracak yöntemler. Bunlar, sadakat oluşturmak ve sürmek için kanıtlanmış geleneksel ve modern yöntemlerin bir karışımını içerir.

 

Müşteri Sadakati Nasıl Sağlanır?

Ücretsiz Hediyeler:

Bir müşteri sitenizden alışveriş yaptığında, ufak da olsa fazladan bir şeyler vermek müşteriyi gerçekten etkileyecektir. Bunun için fazladan harcama yapmanıza gerek kalmayabilir. Stok fazlası ürünler veya elinizde kalan ürünlerden, deneme boylarından hediyeler oluşturabilirsiniz. Böylece müşteri fazladan değer gördüğünü düşünecektir.

Bunun nedeni duygusal bir yanıt olmasıdır. Araştırmalar, bir marka veya satıcı ile olumlu duygusal bağlantıların, satın alma kararını etkilerken aynı zamanda müşteri sadakati oluşturduğunu göstermiştir.

Örneğin satın alma ile ücretsiz hediye kampanyaları olan kozmetik ürünlerini düşünün. Ücretsiz bir örnek veya hediye verdiğinde, bu şirketlerin daha fazla satış hacmine sahip oldukları görülüyor.

 

Bir Deneyim Yarat:

Mutlaka herkese somut bir hediye vermek zorunda değilsiniz. Oyun, müsabaka veya çekiliş ile ödüller, sadık taraftarlara sahip olmanın başka bir yoludur.

Popüler bir ürünü veya öğelerin hediye sepetini kazanmak için bir yarışma düzenleyin. Bu, ürünlerinizi hedef pazarınız olan müşterilerin eline geçirmek için harika bir yoldur. Bu yalnızca müşterileri ödüllendirmekle kalmaz, aynı zamanda bazı değerlendirmeleri ve sosyal medya hesaplarınızın takibini de arttıracaktır.

 

Sonraki Satın Alma Üzerinde Kaydet:

Web sitenizde sürekli indirim yapmak ürün kalitenizin ucuz olarak algılanmasına sebep olabilir.

Müşteri veritabanından sık sık satın alanları izleyebilir ve sizden alışveriş yaptıkları için teşekkür etmek için onlarla doğrudan özel bir indirimle iletişime geçebilirsiniz. Onları, sık alışveriş yaptıklarını onaylayan bir kişiselleştirilmiş e-posta haline getirin ve bir sonraki satın alımlarında onlara tasarruf önererek onlara teşekkür edin. Onların satın alım tutarı hakkında fikir edinmek için sipariş geçmişlerine bakın ve kendileri için özel olarak bir yüzde veya dolarlık bir indirimle gelirler.

 

Arkadaşına Tavsiye Et ve Kaydet:

Alışveriş yapanların bildikleri ve güvendiği birinden satın alma olasılıkları daha yüksektir. Aslında, tüketicilerin %92'si tanıdıklarından gelen tavsiyelere güveniyor ve tüketicilerin % 77'si arkadaşları veya aileleri hakkında öğrenirken daha çok satın alıyor.

 

Ücretsiz Nakliye Teklifi:

Bir çevrimiçi perakendeci olarak nakliye işlemlerinin yürütülmesinin pahalı bir parçası olduğunu biliyorsunuzdur. Müşteriler için, gönderim bedeli, satın alma işlemini tamamlayıp tamamlamadığını etkiler.

Bazı web mağazaları, ücretsiz nakliye hizmetini günlük teşvik olarak kullanabilir. Diğerleri bu masrafları taşıyamayabilir ve bu nedenle sınırlı bir süre ücretsiz nakliye ile özel promosyonlar gerçekleştirebilirler.

 

Kişisel İzlemeyi Sağlayın:

Kişiselleştirmenin yeniden doğuşu, insanların ekranların arkasına gizlenmelerine olanak tanıyan teknolojik çağın bir sonucu olarak geldi (ister istemeseler de). Bir müşteriye bir satın alım için teşekkür etmek için kişisel bir not göndermek de etkilidir. Yine, mağazanızla olan duygusal bağları beslerler.

Tutumlu olmanız gerektiğinde veya kurulmuş bir dükkana ihtiyacınız olduğunda kullanmak için harika bir taktik. Satın alımla özel olarak konuşan el yazısı bir not, müşterinin değerli olduğunu belirten bir mesaj ve bir mesaj gönderir. Bir miktar kaleyle bulaşan bir kalem kullanın, böylece müşterinin, basılı olduğunu düşünerek karşı tarafın orijinal olduğunu görmesini sağlayın.

 

Doğum Günü Kartı gönder:

Biri doğum gününüzü hatırlarsa çok hoş olur. Bir şirketin doğum gününüz olduğunu bildiği ve size iyi dilekler veren bir kart gönderdiği zaman daha da güzeldir.

Bütçenize bağlı olarak, özel bir doğum günü indirim kodu, hediye hediyesi veya onlara bir doğum gününü kutlamak için bir e-posta / kart gönderilmesini seçebilirsiniz. Doğum gününüzde kabul edilmek çoğu insana iyi geliyor.

 

Hediye Kartları Gönderebilirsiniz:

Bazıları, sadakati gerçekten geliştirme kabiliyetini kaybettiğini iddia eden sadakati artırmak için geleneksel bir müşteri memnuniyetidir. Diğerleri, onunla ilişkili bir maliyet olduğundan değerli olduğunu hala görüyorlar. Kendi hediye kartlarını henüz sunamayan küçük ve orta ölçekli bir işletme olabilirsiniz, ancak başka bir şirkete bir hediye kartı sunmak kötü bir fikir değil.

Yüksek değerli müşterileri seçmek veya bir e-posta kampanyasında teklif etmek için göndermeyi seçtiğiniz hediye kartı, hedef pazarınızın davranış / yaşam tarzı / demografik özelliklerini yansıtmalıdır.

 

Sadık Müşterileri İzleyin:

Bu basit yöntem müşteri ile bir ilişki kurmak için çalışıyor. Değerli müşterilerinizi takip etmek için sosyal kanallarınızı kullanın. Bu ücretsiz taktik, hedef pazarınızın kim olduğuna ilişkin pazarlama bilgileri sunabilir, onları umursuyormuş hissettirir ve mağazanızın ve ürünlerinin sosyal etkilenmesine yardımcı olabilir.

Müşteri Sadakati Nasıl Sağlanır? yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

 
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
Etiketler:

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar