Mükemmel Web Sitesi Renk Şeması Nasıl Seçilir?
Renkler, belirli duyguların ve düşüncelerin iletilmesinde önemli bir rol oynar; bu nedenle işiniz için mükemmel renk paletini seçmekle ilgili ciddi bir çalışma yapmalısınız. Seçilen renkler, potansiyel müşterilerin firmanızı araştırmaya başlamadan önce sizinle ilgili duygular oluşturmasını sağlar. Mükemmel Web Sitesi Renk Şeması Nasıl Seçilir?
Sitenizin renk seçenekleriyle ilgili en bilinçli kararı vermek için en iyi ipuçlarımızı okuyun.
Renkler genel işinizi sadece web sitenize değil aynı zamanda yansıtmalıdır
Web siteniz işinizin bir uzantısıdır, bu nedenle seçilen renk paleti marka renklerinize uygun olmalıdır. Bu gibi pazarlama materyallerinde kullanılan logonuzda renk veya renkler olsun kartvizit veya raf kartları, web sitenizde mevcut olanları kullandığınızdan emin olun. Tutarlılık, tanınabilir bir marka oluşturmak için anahtardır ve tüm malzemeleriniz eşleştiğinde veya tamamlayıcı olduğunda, işletmenizin algıyı geliştirir.
Aşağıdaki web sitesi basılı ve dijital pazarlama çabaları boyunca tutarlı marka renklerine sahip bir işletmenin başlıca örneğidir. Aşağıdaki örnekte web sitesi açıkça logoyu içeriyor ve markayla ilişkili renk takımlarını içeriyor: kırmızı, beyaz ve siyah. Diğer renkler de mevcut, ancak sayfadaki markalı renklerin öne çıkmasını sağlamak için yeterli boşluk var. Herhangi bir basılı parçada, bu üç temel renk ön plana çıkacak ve Target’in temel misyon ve kimliğini iletecek.
Web siteniz için renk seçerken işinizin vizyonunu ve marka vaadi göz önünde bulundurun.
Markanız için baskın bir renk seçin
İşletmeniz için markalı veya önceden ayarlanmış renkleriniz yoksa markanızın öne çıktığı renkleri belirleyin. Bu, markanızın işareti olacak ve işletmenizle ilişkilendirilen renktir. Muhtemelen tahmin edebileceğiniz gibi, yukarıdaki örneğin kırmızı renk baskın marka rengidir. Bu, baskın renginizi seçerken oluşturmaya çalıştığınız hızlı hatırlama türüdür.
Renklerin kültüre göre değişen anlamları vardır, bu nedenle işiniz için mükemmel renk düzenini seçmek estetik ötesine geçmektedir. Renk seçiminizden uygun duygu, duygu ve duyguları uyandırmak, sayfanıza koyduğunuz kelimelere eşit önemdedir. Neyse ki hangi renklerin ne anlama geldiğini anlamaya gerek yok!
- Kırmızı : enerji, tutku, heyecan, güç. Aynı zamanda saldırganlık, tehlike anlamına da gelir.
- Mavi : serinlik, maneviyat, özgürlük, sabır, sadakat, barış, güvenilirlik. Aynı zamanda üzüntü, depresyon anlamına da gelebilir.
- Sarı : Hafif, iyimserlik, mutluluk, parlaklık, sevinç.
- Yeşil : Yaşam, doğallık, dinlenme, sağlık, zenginlik, refah; Bazı bağlamlarda, çürüme, toksik anlamına gelebilir.
- Turuncu : Samimiyet, sıcaklık, yaklaşılabilirlik, enerji, oyun oynamak, cesaret.
- Mor : Bilgelik, incelik, kutlama.
- Beyaz : Saflık, temizlik, gençlik, tazelik, barış.
- Siyah : Güç, zerafet, gizlilik, gizem.
- Gri : Güvenlik, olgunluk, güvenilirlik.
- Pembe : Romantizm kadınsı bir renktir.
- Brown : Konfor, güç, istikrar, güvenilirlik.
Web sitesinin ana rengini seçerken bu genel anlamları referans alın.
Web sitenizin renk paletini tamamlamak için 1-2 vurgu rengi ekleyin
Hakim renk seçiminizi esas alarak, web siteniz paleti yuvarlamak için bir veya iki vurgu rengi içermelidir. Bu renkler, gezinme panelleri, Eylem Çağrısı ve izleyicinin dikkatini çekip sitenizde bir şeyler yapmasını istediğiniz diğer yerler için kullanılmalıdır. Vurgu renkleri genellikle Kayıt veya Devam Düğmesi gibi düğmelerde ve açılır menülerde görülür.
Hangi renklerin baskın renginizi tamamlayacağını nereden biliyorsunuz? Estetik açıdan hoşa giden ve marka üzerinde bir web sitesi renk paleti tasarlamanıza izin veren araçlar bulunur.
ColorJack ve AdobeCC , baskın renkleriniz dışında kendi renk paletinizi oluşturmanıza izin verir. Hakim bir renge karar verirken bile bu araçlarla başlayabilirsiniz. Bu kaynaklar, renk tercihlerinize bağlı olarak çeşitli palet seçenekleri sunar ve size tam Hex kodları verir; böylece marka renklerinizi tasarımcılara veya dış satıcılara yönlendirirken istediğiniz kesin rengi alırsınız.
Tasarımın tamamlanması için arka plan rengi
Web sitenizin arka plan rengi, renk düzeninizin son bileşeni. Arka plan renginin diğer renkler ile birlikte çalışması ve her biri için güçlü bir kontrast oluşturması gerekir. İyi bir arka plan rengi kullanıldığında, izleyiciler metni kolayca okuyabilir, logo veya tasarım öğelerini görebilir ve web sitesinin mesajını anlayabilir. Arka plan rengi tamamlayıcı olmalı ve diğer markalı renklerle rekabet etmemelidir.
Beyazın arka plan rengi olarak kullanılması çok yaygındır, çünkü esas beyaz alana inşa eder ve okuyucu için alan illüzyonu yaratır. Beyaz işinize en uygun değilse, daha yumuşak renkler deneyin, böylece baskın renklerinizden ve aksan renklerinden ödün vermezler.
Renklerinizi orantılı olarak kullanın
60-30-10 kuralı web sitesi renk düzeni için oranını sağlayan bir tasarım felsefesidir. Sıralı renklerin web sitenizin alanının yaklaşık % 60’ını, ikincil ve üçünceli aksanlı renklerin sayfanızın sırasıyla % 30’u ve % 10’unu kaplaması gerektiğini iddia ediyor. Hakim renk turkuaz ise, sitenizin % 60’ının o renk olması gerekmez. Bunun yerine, renk paketi kullanırken kural olarak bir oran kullanın. Arka plan renginizi ve sitenize dahil etmek için seçtiğiniz diğer resim ve grafikleri birleştirirken bir dengenin korunmasına yardımcı olur.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
Mükemmel Web Sitesi Renk Şeması Nasıl Seçilir? yazımıza yorum bırakabilirsiniz.