Logo

Mevcut Müşterilerinizi Nasıl Korursunuz?


paylaş
Mevcut Müşterilerinizi Nasıl Korursunuz?

Var olanları korumak yerine yeni bir müşteri edinmek istediğinizde 5 ile 25 kat arasında daha fazla harcama yapmanız gerekir. Bunun üzerine, müşteri tutma oranındaki yüzde 5'lik bir artış karları %25 oranında artırıyor ve % 95'e varır. Bu bulgular ışığında, küçük işletmeler, yeni müşteri edinmenin yanında mevcut müşterilerini de ellerinde tutmaya çalışmalıdır. Peki, Mevcut Müşterilerinizi Nasıl Korursunuz?

Bir müşteri sadakat programı oluşturarak.

Basitçe müşterilerinizi sizinle çalışmaya devam etmeleri konusunda ikna etmek için; firmayla müşteri arasındaki iletişimi arttırmak ve ödüller, özel teklifler, indirimler, kuponlar vermek gibi yöntemleri kullanabilirsiniz.

Mevcut Müşterilerinizi Nasıl Korursunuz?

Etkili müşteri sadakati programı yaratmak için bir kontrol listesi

Başarılı bir müşteri sadakat programı yaratmak için, stratejinize aşağıdaki faktörleri dahil edin:

1. Araştırma ve planlama

Bir müşteri sadakat programının geliştirilmesinde ilk adım araştırma ve planlamayı içermektedir. Mevcut müşterilerinizin alışkanlıklarını, onlara ilham veren şeyleri ve işletmeniz hakkında ne düşündüklerini keşfedin. Bu bilgi, online anketlerin yürütülmesinden satın alma geçmişinin analiz edilmesine kadar çeşitli taktiklerle toplanabilir. Değerli bilgileri bir araya getirdikten sonra, uygun bir sadakat programı ile ulaşabileceğiniz en değerli müşterilerinizi tanımlamak için daha iyi bir konumda olursunuz.

2. Bir çeşit sadakat programı seçme

Bağlılık programlarının çeşitli biçimlerde gerçekleşmesi nedeniyle, mevcut müşterileri ilgilendiren maliyet etkin, yönetmesi kolay bir müşteri sadakat programı kurabilirsiniz. İşte birkaç seçenek:

  • Üyelik ödül programı: Web sitenizde ve ürün sayfalarınızda bir kayıt formu görüntüleyebilirsiniz. Müşterilerin e-postalarına karşılık olarak, sadece sadık müşteriler tarafından kullanılacak düzenli bültenler ve ödüller gönderebilirsiniz.
  • Puan biriktirme programı:  Müşteriler, mağazanızdan belirli bir süre alışveriş yaptıktan sonra hediye kazanmak için puan biriktirebilirler.
  • Sosyal medya katılım programı: Bir sadakat programının gerçek alışverişe dayalı olması gerekmez. İşletmeler sosyal medyadan faydalanabilir, müşterilerin katılım puanı kazanmasına izin verilebilir; bu miktar, paylaşım sayısı ve yorum sayısı ile ölçülebilir. Daha sonra en çok puanı kazananları (sadık taraftarları) onlara önemli faydalarla ödüllendirebilirsiniz.
  • Katman tabanlı bir program : Bu tür bir program, satın alma işlemlerini sadakat ölçütü olarak izler. Müşterilere ilk satın alımlarından dolayı ödül verilir ve sadakat merdivenlerini yukarı kaldırdıkça ödülleri artabilir. İnsanlar, yaptıkları satın alma sayısına göre farklı seviyelere yerleştirilir ve her seviye farklı ödüller alır.

3. İşinizi koruyan kurallar

İşletmenizi korumak için müşteri sadakat programınız için kuralları tanımlayın. En iyisi, birkaç basit kural belirlemek ve müşterilerin kafalarını karıştırmamaktır. Örneğin, ödemelerin devredilebilir olmadığına veya puanların yalnızca ürünler için (nakit değil) itfa edilebileceğini belirtebilirsiniz.

4. Programın tanıtımı

Müşterilerinize ödül programınız hakkında bilgi verin ve onların geribildirimlerini isteyin. Örneğin, bülteninizi ilan ederek e-posta pazarlaması yoluyla sadakat programınızı tanıtabilirsiniz. Kullanıma hazır tüm çevrimdışı ve çevrimiçi kanalları kullanın.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, sosyal medya reklamları, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz. 

Mevcut Müşterilerinizi Nasıl Korursunuz? yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

Etiketler:

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar