Çevrimiçi İtibarınızı Yönetmenin Yolları
Küçük işletmelerinizi çevrimiçi hale getirmek büyük önem taşıyor! Bununla birlikte, sadece dijital dünyada yer almanız yeterli değil. İnsanlar sizi ve işletmenizi aradıklarında iyi bir şeyler görmeliler. Bu yüzden çevrimiçi itibarınızı etkin bir şekilde yönetmeniz gerekir. Çevrimiçi İtibarınızı Yönetmenin Yolları size bu konuda ilham olabilir.
Çevrimiçi İtibarınızı Yönetmenin Yolları
1. Ticari adınızı tüm sosyal medyada (ve alan adı) güvence altına alın
Her şeyden önce, alan adınızı ve tüm sosyal medya kollarınızı talep edin . İdeal alan adınız varsa, en kısa sürede alın. Müşterilerin, etki alanı adınızı veya e-posta adresinizi yazdıklarında sizi (taklitçi ya da rakip değil) bulmalarını istiyorsunuz. Alan adınızı tam olarak alamazsanız, işletme adınızla yakından alakalı bir alan adı bulun. Dolayısıyla müşteriler çevrimiçi işletmenizi ararken sezgisel olarak bulabilir.
Sonra sosyal medya varlığınız gelir. Facebook, Twitter ve Instagram gibi farklı platformlarda (veya hemen hemen aynı olan) sosyal medya kollarına sahip olmak bir zorunluluktur. Bu, güvenilir bir marka oluşturmak için gerekli ve sosyal medyanız eşleştiğinde online itibarınızı artar. Şimdi, karakter kısıtlamaları verilen aynı kollara sahip olmak her zaman mümkün değildir, ancak sosyal medya isimlerinizi mümkün olduğunca benzer hale getirmeyi hedeflemelisiniz. Marka tutarlılığını eklemenin ötesinde, potansiyel rakipleri sosyal medyadaki yerinizi kaybetmekten alıkoyacaktır.
Bir gün kullanabileceğiniz sosyal medya araçlarını iddia etmenizi, ancak bunları yalnızca platformda yayınlamayı veya hazır olduğunuzda herkese açık hale getirmenizi öneririz. Kullanılmayan sosyal hesaplar iş için iyi değildir, bu nedenle kitlenizin en çok nerede aktif olduğunu düşünün ve bu sitelerde bu sosyal medya profillerini etkinleştirin.
2. Sosyal medyaya katılın ve aktif kalın
Daha önce de belirttiğimiz gibi, sosyal medyanın varlığı, çevrimiçi itibarınızı yönetmenin anahtarıdır. Ancak, bu profilleri canlı yayınlamaya karar verdiğinizde, onlarla birlikte hareket etmeniz gerekir. Bu, günde 20 kez yayınlamanız gerektiği anlamına gelmez! İşletmeniz ve bant genişliği için doğru bir his belirleyip, hesaplarınızı yeni ve aktif hale getirmek için düzenli olarak yayınlayın.
Ne yükleyeceğinizi bilmiyor musunuz? Hedef kitlenize, işinizle ilgili eğlenceli anektorlara veya içeriden güncellemelere yardımcı olmasını sağlayın. Benzersiz ve değerli içerik, takipçilerinizle etkileşime girer ve sosyal profillerinizi (ve çevrimiçi varlığını) daha insana dönüştürür. Sosyal medya, biraz daha rahat konuşma ve kitlenizle doğrudan sohbet etme ortamıdır. Bu, çevrimiçi itibarınızı nasıl etkiliyor? Eskimiş veya etkin olmayan sosyal medya kolları, işletmelerin profesyonel olmamasına neden olur.
3. Google yerel arama listenizi doğrulayın
İstediğiniz alan adı ve sosyal medya kolları gibi, küçük işletmelerinizin Google yerel arama listelerini talep etme ve doğrulama işlemi, çevrimiçi itibar yönetiminin bir başka ilkesidir. Bir Google listesi, ilgili Google aramalarında ortaya çıkan ve konumunuzu, çalışma saatlerinizi ve iletişim bilgilerinizi tek bir yerde görüntüleyen işletme profilinizdir. Doğru bir Google yerel listesi, sizin gibi yerel işletmeleri aradıkları sırada şirketinizi doğru kitleye ulaştırdığı için küçük bir işletme için harikalar yaratır.
Google yerel listenizde (ve diğer yerel dizin listelerinde ) bulunan bilgilerin kontrol edilmesi, insanların işletmeniz hakkında gördüklerinin doğru olmasını sağlayabileceğiniz anlamına gelir. Tüketicilerin %36’sı çevrimiçi yeni küçük işletme keşfediyor; bu nedenle, çalışma saatleri ve konum gibi alakalı ve güncellenmiş iletişim ve işletme bilgilerini de dahil olmak üzere, otantik bir çevrimiçi itibar oluşturmak gerekiyor. Müşterileriniz, Google ve diğer dizinlerde iş profillerinizi düzenli olarak güncelleyerek işletmeniz için en iyi izlenimi elde edin.
4. Çevrimiçi incelemeleri izleyin ve cevaplayın
İster parlayan bir referans veya yıldızdan daha az ürün incelemesi olsun, çevrimiçi işinizle ilgili yapılan yorumlar için göz kulak olmak gerekli bir taktiktir.
Yeni bir ankette katılımcıların %75’i bir işyerini ziyaret etmeden önce incelemeleri okumanın önemli olduğunu söylüyor. Küçük işletme değerlendirmeleri isteyen her dört potansiyel müşteriden üçünde çevrimiçi incelemenize önem verme sıralamanız, yapılacaklar listesinin başında olmalıdır.
Sektörünüze ve boyutunuza bağlı olarak, müşteriler üçüncü taraf inceleme sitelerinde resmi değerlendirmeler gönderebilir veya yalnızca işletme adınızı bir sosyal medya mesajında belirtebilir. İnsanlar işinizden nerede söz ediyorlarsa bulunmanız gerekir.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, sosyal medya reklamları, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.
Çevrimiçi İtibarınızı Yönetmenin Yolları yazımıza yorum bırakabilirsiniz.