Logo

Markalaşmada Tutarlılığın Önemi


paylaş
Markalaşmada Tutarlılığın Önemi

İşletmenizi markalaştırmak için araştırmalar yaptıysanız, bir markanın gücünün ölçülebildiği altı kriter olduğunu biliyorsunuz: Tanıma, tutarlılık, duygu, benzersizlik, uyarlanabilirlik ve yönetim. Markalaşmada Tutarlılığın Önemi ise en çok ilgi çekenlerden biridir.

Bu yüzden bugün tutarlılığın önemine odaklanacağız. İşletmeniz için en iyi sonuçları elde etmek ve marka kimliğinizin tutarlı kalması için dört temel nedeni aşağıda açıkladık:

Farklılaştırma

İşletmenizin, müşterilerin sektöründe bir ürüne veya hizmete ihtiyaç duyduklarında düşündükleri ilk şey olmasını istiyorsunuz. Sıkı ve tutarlı bir marka kimliğiniz yoksa, bu hedefe ulaşmak çok zor olacak. Örneğin, renklerinizi veya logonuzu sürekli değiştirirseniz, insanların birkaç farklı seçeneğe maruz kaldığında işinizi hatırlaması zorlaşacaktır. Sizin, rekabet dışında bırakan ve hatırlamayı kolaylaştıran renkler ve bir logo seçmeniz gerekiyor.

Meşruluk

Tutarlı bir marka kimliği, işletmenizin daha meşru görünmesini sağlar. Chevrolet ve McDonald's gibi çok uluslu markaların çok belirgin logo ve renklere sahip oldukları şaşılacak bir şey değil. Bu marka kimlikleri, yalnızca logoyu gösterdikleri takdirde şirketin kimliği belirlenebilecek kadar iyi biliniyor. Bunu şirketinizle taklit etmeye çalışın. Logo, renkler, yazı tipi ve düzeninizin tüm markalı malzemeler arasında tutarlı olduğundan emin olun.

Genel izlenim

Müşterilerinizin işletmenizi nasıl algıladıklarını bilmek için, insanların ilk etapta markayla nasıl etkileşime girdiğini bilmelisiniz. Potansiyel bir müşteri markanızla her zaman görüş alışverişinde bulunursa, aynı marka kimliğini görür ve işletmenizle bağlantı kurar.

Müşteri Açıklığı

Önceki bölümle aynı şekilde, marka kimliğinizin tutarlı olması gerekir; böylece herkes aynı iş fikrinize sahip olur. Örneğin, kartvizitlerdeki logolar ve renkler el ilanlarıyla farklıysa, bilmeden bile işinizi kaybediyor olabilirsiniz. Bir müşterinin satın alma kararı çok kırılgan bir işlemdir ve bunu kolay bir karar haline getirmek için mümkün olduğunca çok şey yapmalısınız.

Kendi küçük işletmelerinizde şimdiye kadar markanızın tutarlılığını elde etmek ve sürdürmek için ne yaptınız? Aşağıdaki yorumlarda Markalaşmada Tutarlılığın Önemi yazımıza marka bilinci oluşturma ipuçlarınızı bize verin!

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

Markalaşmada Tutarlılığın Önemi yazımıza yorum bırakabilirsiniz. 

Etiketler: kurumsal kimlik marka markada tutarlılık

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar