Logo

Kötü Olaylarda Firmanız Nasıl Bir Sosyal Paylaşım Stratejisi İzlemeli?


paylaş
Kötü Olaylarda Firmanız Nasıl Bir Sosyal Paylaşım Stratejisi İzlemeli?

Herkes gibi biz de her sabah haberleri dinliyoruz. Arabada veya ofise geldiğimizde, her molada, gündemi takip etmek için ya Twitter'a bakıyoruz ya da herhangi bir haber kanalı açıyoruz. Sadece ülkemizde değil diğer tüm ülkelerde afet, terör saldırısı veya büyük bir kaza olabiliyor. Gündem son on dakikada defalarca değişebiliyor. Peki, Kötü Olaylarda Firmanız Nasıl Bir Sosyal Paylaşım Stratejisi İzlemeli?

Sosyal medya ekibiniz olabilir veya kendiniz paylaşımları yapıyor olabilirsiniz ancak ne olursa olsun bir şirket hesabı yönetiyorsunuz. Yapacağınız en ufak bir hata veya aksine tepkisizlik bile firmanızın zedelenmesine neden olabilir. Şunu unutmayın sizin de bir firma olarak endişe ve kaygılarınızın olması çok doğal.

Kötü Olaylarda Firmanız Nasıl Bir Sosyal Paylaşım Stratejisi İzlemeli?

Çok büyük bir kaza olduğunu ve sosyal medyada herkesin bu kaza hakkında bilgi almaya çalıştığını düşünün. Siz ise hala "SEO İçin 7 İpucu" veya "En iyi ruj markaları" gibi paylaşımlar yapmaya devam ediyorsunuz. Siz bunu yaparken herkes trajediye odaklandığı için markanız otomatiğe bağlamış bir bilgisayar gibi görünecektir. Duygusuz ve empati yoksunu bir firma gibi.

Markanız insanlardan oluşur ve müşteriler kendileriyle benzerlik ve bağ kurdukları markaları tercih ederler. Trajedi zamanlarında bir insan gibi tepki vermek pazarlama kitaplarından sıyrılarak insan yönünüzü ön planda tutmanızı sağlayacaktır.

Topluluğunuzdaki acıyı kabul ederken, yine de bir markanız olduğunuzu hatırlayın

Firma olarak kendinize bir yöntem geliştirebilirsiniz. Örneğin herhangi bir trajik olay yaşandığındı 2-3 saat veya olaya göre bir gün paylaşımlarınızı durdurabilirsiniz. Daha sonra tekrar Tweet atabilir veya Facebook paylaşımları yapabilirsiniz. Tabi ortamın sıcaklığına göre bu süreyi uzatıp kısaltmaya siz karar vermelisiniz.

Amerika'nın önde gelen SEO ajanslarından birisi olan Moz bu konuda bir deneme yapıyor ve trajik bir olay olduğunda üzüldüklerini belirten bir Tweet atıyor. Bu defa insanların bunu yapmacık, etrafa iyi görünmek için atılan bir Tweet olduğunu düşündüklerini görüyorlar. Ayrıca ekip içi tartışmalar yaşadıklarını belirtiyorlar.

Moz'un Ferguson empati tweet'i

Kısacası bu konuda uzman olan Moz bu tarz durumlarda sessiz kalmayı tercih ediyor. Ancak özel hesaplarından kendilerinin ve tüm çalışanların hislerini paylaştığını belirtiyor.

Tüm ekibi eğitmek ve güçlendirmek

Bu çağrıları vaka bazında yapmak gerek. Ekibinizdeki herkes sosyal paylaşımları duraklatmak için harekete geçmede yetkili olmalıdır. Bunu yapması için patrondan emir beklenecek olursa tren çoktan kaçabilir. Sosyal medyanın ne kadar hızlı olduğunu söylemeye gerek yok. Bir olay olduğunda anında, ilk fark eden kişi sosyal paylaşımları durdurmalı.

 

Şöyle düşünün herkes üzgün ve kızgın paylaşımlar yaparken siz köpek maması indirimi paylaşıyorsanız insanların kızgınları size dönecektir. Bu bir linç kampanyasına bile dönüşebilir.

Sosyal medyayı nasıl duraklatırsınız?

Çoğu marka gibi, siz de sosyal medya yönetim yazılımı kullanabilirsiniz. özellikle birden fazla çalışanınız varsa bu size büyük bir kolaylık sağlayacaktır.

Otomatik olarak hazırladığınız ve durduğunuz paylaşımları daha sonraki günler düzenleyerek kullanabilirsiniz.

Bu süre zarfında sizinle iletişime geçmek isteyen, sorular soran insanlara tabi ki cevap vermelisiniz. Sadece sosyal medya paylaşımlarınızı durdurmalısınız.

Sosyal medya reklamlarını da duraklatın!

Reklamları duraklatmayı da unutmayın veya bunu yapmak için ücretli yöneticinizle birlikte çalışmayı unutmayın. Reklamlar genelde konuyla daha çok satış yapar. Büyük bir deprem olduğunda ve insanlar ölürken kim çok güzel SEO yazılımı satın almayı düşünür. Oldukça serin kanlı olduğunu düşünsek bile?

Hayatı durdurma düğmesi yok

Her birimiz topluluğumuza ve markaya karşı sorumluluk taşırız. Beklenmedik olaylar bazen geceleri olabilir ve uyumadan sosyal medya paylaşımlarını yeniden düzenlemeniz gerekebilir.

Bazen Twitter'a sadece bir saat girmezsiniz ve geri geldiğinizde insanların bir konuda hakkında hararetli şekilde konuştuklarını görürsünüz. Olayı anlamanız bazen bir saat sürer. Bu yüzden sosyal medyada bulunuyorsanız sürekli sosyal medyayı takip etmelisiniz.

Trajediden faydalanmayı sakın düşünmeyin

Bu sağduyuya herkes sahip gibi geliyor değil mi ancak ne yazık ki trajik bir olayda açılan hashtag için marka paylaşımları yapan firmalar var. Bu çok hassas bir konu. Bunu bazen bilmeden de yapabilirsiniz. örneğin paylaşım yapmadan önce en çok ilgi çeken hashtag araştırması yapmanız normal. Ancak bazı başlıklar trajik bir olay için açılmış olabilir. Araştırmadan bir hashtag'i sakın kullanmayın.

Örneğin Amerika'da büyük Sandy Kasırgası olurken Gap Firması bunu reklam aracı olarak kullanabiliyor ve bunun üzerine büyük tepkiler çekiyor.

Gap sadece alışveriş yapmanı istiyor

Ve daha da kötüsü, trajediden etkilenen topluluğunuza indirim ve indirim kodu sunmayın:

American Apparel's Sandy Satılık

Bir topluluğu yönetiyorsanız zor kararlar vermeniz gerekebilir. Geri adım atarak ve kötü zamanlarda markanızı yönetmeniz için yardım almanızda utanç verici bir şey yok. Bu tarz durumlarda ekibinizle konuşun, fikir alışverişi yapın ve önceden bir planınız olsun. Olabilecek olaylarda nasıl tepkiler verilmeli, ne yapılmalı gibi kararlar alın ve olay olduğu an uygulayın.

Web siteniz için içerik oluşturma, SEO çalışmaları yapma gibi konularda sıkıntılar yaşıyorsanız sizin için profesyonel ekibimizle bunu halledebiliriz. Bizimle iletişime geçerek web site trafiğinizi arttırarak gelen ziyaretçilerin müşteriye dönüşüm oranlarını arttırabilirsiniz. 

Kötü Olaylarda Firmanız Nasıl Bir Sosyal Paylaşım Stratejisi İzlemeli? yazımıza yorum bırakabilirsiniz. Sizce trajedi zamanlarında firmalar sosyal medyada nasıl davranmalı?

 

Etiketler: sosyal medya paylaşımları

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar