Logo

Klasik E-ticaret ve Pazaryeri E-ticaret Arasındaki Farklar


paylaş
Klasik E-ticaret ve Pazaryeri E-ticaret Arasındaki Farklar

Son dönemdeki araştırmaları incelediyseniz daha fazla kar etmek, riski azaltmak ve 2018 sonrasına hazır olmak için firma ürünlerinizi veya hizmetlerinizi internet üzerinden pazarlamanız gerektiğini biliyorsunuzdur. Perakende alıcılara kolaylık sağlamak amacıyla çevrimiçi sipariş verme yeteneği kazandırmak, yakında bir endüstri standardı haline gelecektir. Bununla birlikte, dikkate almamış olabileceğiniz şey, bir Pazaryeri Piyasası Modeli veya Klasik E-ticaret aracılığıyla çalışma kararıdır. Klasik E-ticaret ve Pazaryeri E-ticaret Arasındaki Farklar neler?

Bir B2B pazaryeri e-ticaret (işletmeden işletmeye) tam olarak şu şekilde çalışır: markalar, ürünlerini rakiplerinin hemen yanında çevrimiçi bir pazarda toptan satar. Öte yandan Klasik E-ticaret Modeli, sadece ürünlerine ayrılmış bir B2B e-ticaret portalı oluşturan bir markayı içerir. Bu iki e-ticaret modeli arasındaki farkları daha ayrıntılı olarak incelersek:

PAZAR ALANI MODELİ: ARTAN GÖRÜNÜRLÜK, AŞIRI REKABET

Keşfedilebilirlik ve Rekabet

Daha küçük toptancılar arasında, pazaryeri modelini kullanmanın markanız için görünürlüğün artmasına neden olacağına dair bir inanç vardır. Birçok senaryoda bu doğrudur. Bununla birlikte, bir pazardaki rekabet, daha büyük, daha iyi bilinen markaları destekleme eğilimindedir.

Bir pazarda, tüm markalar, boyutlarından bağımsız olarak birbirlerine doğru yığılırlar ve rakiplerin önüne geçme şansı sınırlıdır. Perakendecilerin satın almak için bir pazara göz attığı bir senaryoda, büyük markalar, yalnızca marka tanıması sayesinde küçük rakiplerine karşı önemli bir rekabet avantajı oluşturuyor.

Bu durumda, küçük bir marka bir çevrimiçi pazaryerinde rekabet etmek ve diğer markalardan üstün olmak için ne yapabilir? Küçük markaların kullanmaya çalıştıkları bir strateji, rakiplerini dışa vurmak için benzersiz pazarlama stratejileri kullanmaktır, ancak bir pazarın katı şablonları genellikle belirli reklamları, videoları ve diğer markaya özgü varlıkları karşılayamaz.

E-Ticaret Modelleri: Farklar

Fiyatlandırma Oyunu

Birçok küçük marka, fiyatları keserek rakiplerine karşı (özellikle daha büyük olanlara karşı) şeffaf bir şekilde karşılaştırma baskısına tepki verir. Bununla birlikte, fiyat genellikle ürün kalitesinin bir göstergesidir. Küçük markalar marjları düşürdüklerinde yenilik ve pazarlama yatırımları için daha az para ayırırlar.

Bu durum, markalarının gücü ve ürünlerinin algılanmış kalitesi ile rekabet edebilecek daha büyük markalar için onları daha da büyük bir dezavantaja sürükler. Buna ek olarak, diğer markaların pazara girmesi ve benzer bir fiyatlandırma stratejisi izlemesi nedeniyle fiyat indirimi etkinliği daha da azalmaktadır.

Ürününüzü agresif fiyatla rekabet ederek değerini düşürmek, hiçbir markanın optimizasyon yapmak istemediği, ancak genellikle pazaryeri modelinde gerekli bir dezavantaj olarak kabul edilen bir senaryondur.

Ölçek

Ölçeklerin verimliliğinden yoksun olan markalar, karmaşık pazaryeri modelleri, alıcıları için üstün bir müşteri hizmetleri deneyimi sunarken, pek çok küçük marka pazarınkinden daha karmaşık ve uygun maliyetli gerçekleşme süreçleri oluşturmadığını görebilir.

Markalar, nakliye ve gerçekleştirme süreçlerini kendi bünyelerinde iyileştirmek için sürekli çalışmalarda bulunsa da, bu yetenekler oluşturulurken karmaşık pazaryeri modellerinin skalasından yararlanılabilir.

Yeni Müşteri Edinimi

Markanızın sahip olduğu en iyi, en yüksek değerli müşteri ilişkileri, sık sipariş veren, ürünlerinizi iyi satan ve buna karşılık yüksek ömür boyu bir değere sahip olan müşterilerdir. Amacınız bu yıldızlı müşterilerin çoğundan daha fazla bulmaktır. Sizi bir pazaryeri web sitesinde keşfeden müşteriler şanslarını deniyor ve buna göre daha küçük siparişler veriyorlar. Bu, çekirdek müşteri ilişkinizden çok farklı bir işlem ilişkisidir. Eğer siparişleri sorunsuz sonuçlanırsa daha sonra daha fazla ürün almak için web sitenize dönüyorlar.

Pazar yerlerinden edinilen yeni müşteriler, işletmenizin desteklemesi için başarılı ve ekonomik olarak uygulanabilir olmasını sağlamak için yakın izlemeyi gerektirir. Güçlü ve yüksek kalitede ilişkilere dönüştürülemeyen tüm müşteriler, ürettikleri satış miktarına oranla desteklemek için orantısız bir yatırım düzeyi gerektirebilir.

Marka değeri

Marka eşitliği ve sadakat, müşterilerinizin şirketinizle olan tecrübelerinden ve etkileşimlerinden olumlu bir çıktı olarak ortaya çıkmaktadır.

Ürünlerinizin bir pazarda sergilendiği bir senaryoda, müşteri tarafından oluşturulmakta olan marka eşitliği, aslında pazaryeri sağlayıcının marka değeri olduğu anlamına gelir. Onların şablonu, kullanıcı deneyimi ve piyasanın yerine getirilmesine sahip olması durumunda, bunlar müşteri hizmetleri ekibidir. Müşteri deneyimini kontrol etmeden yeni müşterilere ulaşmak ve ek satışlar üretmek mümkün olsanız da, pazaryeri modelinde B2B e-ticaret'i marka oluşturma için kullanma beceriniz azaltılır.

Pazar sağlayıcınız, yüksek kaliteli ürünler için saygın bir forum ve olağanüstü bir kullanıcı arayüzüne sahipse, markanızın ilişkilendirmeden fayda sağlaması olasıdır.

Klasik E-ticaret: Tam Hizmet, Marka Kontrolü

 Serbest Alış

B2B e-ticaret portalınız markanızın parlayacağı bir yerdir.

Tek kişilik bir programın yıldızı olarak markanız, rakiplerinizin önerisine doğrudan bir karşılaştırma yaparak yönlendirilen fiyatlandırma ve konumlandırma kararları vermeye zorlanmadığınız anlamına gelir. Size mallarınızı bir fiyatla fiyatlandırma şansı verir ve müşteri hizmetleri için rekabet etme fırsatı yaratır.

Tam Hizmet ve Mülkiyet

Müşterilerinizle olan her etkileşimde, örneğin uzun vadeli güven ve iş yerindeki kapasite yetenekleri gibi yararları elbette fayda sağlamakla birlikte, bazı küçük markaların perakendecilere tam olarak hizmet etmek için operasyonel gerekliliklerde yetersiz kalması gibi sorunlar oluşabilir.

Kişiselleştirme

B2B elektronik ticaretinin klasik e-ticaret modeli altında, perakendeciler markanızın portalına girdikten sonra ürün grubunuzla, müşterilerin özel ayarlarını uygulamanıza izin vererek, özellikle hesapları için özel olarak tasarlanmış şekilde etkileşim kurarlar:

  • Fiyatlandırma ayarları
  • İndirimler ve promosyonları uygula
  • Belirli ürünleri / üreticileri gösterin veya gizleyin
  • Son sipariş edilen öğeleri sağlayın

Bu ayrıntılı düzeylendirme, perakendecilere, sahip olmak istediklerinde tam bir deneyim sunmanıza ve satış ekibinizin sunduğu kişisel hizmete tutarlı kalmanıza olanak tanır. Bu, bazı pazaryeri modellerini kullanarak giriş yaptıktan sonra başarılabilirken, markanızı keşfeden bilinmeyen müşterinin bu daha özelleştirilmiş deneyimden yararlanamaması durumudur.

Müşteri ilişkileri

Pazaryeri modeli, müşteri edinimi biçiminde avantajlara sahipken, Direct model, müşteri ilişkilerini güçlendirmek ve uzun vadeye odaklanmak için yararlıdır.

Doğrudan B2B e-ticaret portalına erişen müşteri, yüksek değerlerden biridir; sizinle uzun süreli işler yapmış, sizin ve satış ekibinizin e-ticaret portalına davet ettiği ya da portalınıza erişmiş bir perakendecidir. Web sitenizde ürününüzün markasını ve markasını bilin.

Marka Deneyimi Üzerinde Kontrol

B2B elektronik ticaretinin doğrudan yani klasik e-ticaret modelini benimseme konusundaki en büyük yeniliklerden biri pazarın şablonunun kısıtlamalarına zorlanmak ve pazarın sağlayıcısı için marka değer kazanmasına yardımcı olmak yerine markanız, ürünleriniz ve perakendeciniz için oluşturmak istediğiniz deneyimdir.

Yarattığınız marka deneyimi gerçekten portalınızın keşfinden başlar müşterileriniz kendi web sitenizden portalınız üzerinden kişisel bir davet alır veya baştan kumandanızın marka yolculuğunu başlatır.

Portal, yalnızca ürün grubunuz için kalıcı bir vitrin değil, aynı zamanda satışları artırmanıza ve markanızı büyütmesine yardımcı olan diğer önemli pazar varlıklarını dağıtabileceğiniz bir merkez. Mağazacılık rehberleri gibi mal varlığı, perakendecilerin kendi mağaza yerlerinde satış yapmalarına yardımcı olur. Tanıtım videoları ürünlerinizi en iyi ışıklarıyla sergilemektedir. Öğretim videoları müşterilerinizin daha fazla teknik ürün hakkında sahip olabilecekleri soruları açıklığa kavuşturur ve perakende müşterilerin ürünün rekabet üzerindeki değeri ve özelliklerinden ödün vermeyen materyallere ulaşmasını sağlar.

Son düşünceler

Sonuçta, her model için artı ve eksiler vardır. Pazaryeri modeli daha fazla görünürlük sağlar, aynı zamanda artan rekabet ve daha az esneklik sunar. Klasik model, hizmette toptancıdan daha fazla çaba gerektirir, ancak aynı zamanda müşteri deneyimi üzerinde tam kontrol imkanı sunar.

Pazaryeri modeli bazı avantajlar sunarken, yüksek maliyetli müşterilerinize hizmet etmek ve uzun vadeli ilişkiler geliştirmek için nihai olarak yeterli bir yol değildir.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
 444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.

Klasik E-ticaret ve Pazaryeri E-ticaret Arasındaki 

Etiketler: e-ticaret pazaryeri e-ticaret fark

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar