İyi Görünen Değil İyi Çalışan Web Tasarıma Odaklanın
Web sitenizle yapabileceğiniz çok güzel şeyler var. Web teknolojisi inanılmaz. Ancak görünüş web sitesi yaptırmak isteyenler için her zaman ön planda tutuluyor. Tabi ki bir web sitesinin görünümü önemli ancak özellikle günümüzde sadece iyi görünen değil düzgün çalışan web siteleri de olmalıdır. İyi Görünen Değil İyi Çalışan Web Tasarıma Odaklanın ve 2018’e hazır olarak başlayın.
Hedef kitle, SEO ve web tasarımı yapmak isteyen girişimciler. Bir girişimci olarak, çok farklı çalışmalar yapmanız gerekir. Belki bunu kendiniz yapmaya çalışıyorsunuz. Belki web tasarımınızı birine yaptırıyorsunuz ve SEO’yu kendi başınıza düzeltiyorsunuz.
Girişimciler ve çalıştıkları web tasarımcıları temel bir yasayı anlamanız gerekir: Web sitesi kullanışlılığı web sitesi güzelliklerinden daha önemlidir.
İşte nedenleri:
İyi Görünen Değil İyi Çalışan Web Tasarıma Odaklanın
Form Takip Fonksiyonu
Mimarlık alanında bir deyim var: Form işlevi takip ediyor.
İşte fikir: Bir şeyin biçimi / şekli / görünüşü bir şeyin işlevi / amacı / kullanışlılığına hizmet etmelidir.
Fonksiyon ve sonra form için tasarım, tersi değil.
Çoğu web tasarımcısı yanlışlıkla bu paradigmayı ters çevirdi. Fonksiyonun kendine bakacağını umarak form / görünüm için tasarım yapmaya başladılar. Ne yazık ki, fonksiyon kendi başına ilgi görmüyor. Tek bir piksel tasarlamadan önce, web sitesinin amacını, temel işlevi ve kullanıcının onu nasıl kullanacağını belirlemelisiniz.
Ardından, bu temel işlevsellik etrafında güzel bir şey tasarlayabilirsiniz.
Güzel Bir Web Sitesi Kullanıcıların Dikkatini Dağıtmamalı
Güzellik dikkati dağıtabilir.
Hayatta doğrudur ve web tasarımında da geçerlidir.
Bir web sitesine bakıyor ve ‘vay!’ Düşünürken, sonra ‘nasıl kullanacağım?’ diye düşünüyor olabilirsiniz. Çoğu zaman tasarımcılar, kullanıcıların o siteyi nasıl kullanacaklarına değil, sitenin görünümüne odaklanırlar.
Bir kullanıcı sitenize gelirse ancak ne yapacağını veya nasıl aradığı şeyi bulacağını bilmiyorsa, web siteniz size zarar veriyor, size yardım etmiyor demektir.
Neyse ki, yetkili web tasarımcıları, geliştiricileri ve kullanıcı tasarımcıları, güzelliği ve işlevi nasıl bir araya getireceğini bilirler.
Estetik ve fonksiyonun harmanlanması zor değildir, ancak geliştiriciler, tasarımcılar ve pazarlamacılar arasında bir miktar eşgüdüm gerekir.
İşlevsellikten yoksun olan web siteleri yüksek hemen çıkma oranlarına sahiptir
Kullanıcılar web sitenizde ne yapacaklarını bilmiyorsa ne olabilir? Web sitenizden çıkabilirler.
Yüksek hemen çıkma oranları, SEO’nuza zarar verir. Yüksek hemen çıkma oranları, bir şeylerin yanlış olduğunu gösterir ve muhtemelen nedenini öğrenmelisiniz.
Genellikle, yüksek çıkma oranlarının nedeni, tasarım üzerinde işlevin önceliğidir.
Mobil hemen çıkma oranlarını unutmayın; masaüstü hemen çıkma oranları kadar önemlidir.
Web siteniz mobil cihazlar için optimize edilmişse, o zaman sadece iyi görünmekten daha fazlasını yapar. Çok iyi çalışması gerekiyor.
Güzel Bir Web Sitesi Genellikle Yavaş Yüklenir
Bunu görmekten bıktınız mı?
İki dakika önce ziyaret ettiğimiz bir web sitesinin gerçek bir ekran görüntüsü. Yüklemek için uzun süre beklemek zorunda kaldık.
Sonuç çarpıcıydı. Tam ekran sürgüleri, retina görüntüleri ve gerçekten harika tasarımlar vardı.
Ancak tüm bu gösterişli tasarımları görmeden önce kullanıcıların çoğu web sitesini kapatarak beklemeden çıktı.
Çünkü yüklemesi sonsuza kadar sürdü.
Yükleme süresi SEO için çok önemlidir. Siteniz ne kadar hızlı olursa, Google da o kadar çok ister.
Ama yavaş yüklemenin tümü nereden geliyor? Cevap: fantezi tasarımlar.
Sana kanıtlayayım. Yavaş yüklenen bir web sitesi seçtim ve Google PageSpeed Insights’da inceledik.
İşte sonuçlar:
Bu yavaş yüklenen özelliklerin çoğu göz gösterişli tasarımından kaynaklanmaktadır. İyi görünüyor, ancak tüm siteyi onunla birlikte yavaşlatıyor.
Sadelikten Vazgeçmeyen Bir Web Sitesi, İşlev Kaybına Neden Olur
Milyonlarca web sitesi gereksiz yere karmaşıktır.
Bilimsel araştırmalar göstermiştir karmaşıklık karışıklığa yol açar içinde web sitesi tasarımı alanında da bu geçerlidir. Bir kullanıcı web sitenizi gördüğünde şaşkına dönerse, açıkçası o web sitesinde etkili bir şekilde çalışamaz.
Tasarımcılar, yaratıcılık özelliklerini ön planda tutuyor ancak web sitesinin işlevsel amacını yitirmişler.
Görsel Tasarım Denklemin Sadece Bir Kısmıdır
Web sitesi çok karmaşık bir şey. “Görsel tasarım” ın geniş bir dizi web sitesi özelliklerinin bir bileşeni olduğuna dikkat edin.
Web sitesinin özelliklerinin merkez noktası kullanıcıdır. Web sitesini kullanan kişi bu denklemin tek önemli maddesi.
Bu nedenle, kullanıcı için tasarım yapmalısınız sadece gözleri değil, aslında web sitesinde yapması gereken şeyi yapıyor.
Orta Nokta Yok mu?
Bu makale boyunca iki kavramı birbirine karşı çukurdayordum: güzellik ve işlev.
Açıkçası, ikisi mükemmel bir uyum içerisinde var olabilirler. Binlerce web sitesi, görsel açıdan çekici ve uygulanabilir web sitelerinin bağlantısının inanılmaz örnekleridir.
Bu tatlı mekanı bulmak için şu şeyleri aklınızda tutun:
- Form işlevi takip eder: Görünümü tasarlamadan önce web sitenizin amacını planlayın.
- Basit, görsel ve işlevsel olarak daha iyidir .
- Yükleme Süresi Önemlidir: Web sitesini yavaşlatırlarsa, gereksiz tasarım özelliklerini ortadan kaldırın.
- Web sitesinin amacını açıkça belirtin: Kullanıcılar, sitenin tam olarak neden mevcut olduğunu öğrenmelidir.
- Web sitesinin sonraki adımlarını belirgin yapın: Kullanıcılar daha sonra ne yapacaklarını bilmelidir.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.
İyi Görünen Değil İyi Çalışan Web Tasarıma Odaklanın yazımıza yorum bırakabilirsiniz.