Logo

İşletmeniz İçin Facebook Live Nasıl Kullanılabilir?


paylaş
İşletmeniz İçin Facebook Live Nasıl Kullanılabilir?

Videonun çevrimiçi dünyayı fethetmesi uzun sürmedi. Son 10 yılda, hareket içeriği yaratmak endüstriye ayak uydurmak isteyen küçük işletmeler için zorunluluk haline geldi. 2017 yılının sonuna dek, video, tüm internet kullanıcı trafiğinin %69'unu oluşturacaktır; bu, bir senaryonun yazarlığın bir sonraki pazarlama planınızın baskın bir parçası olması gerektiğini teyit eder. Peki, İşletmeniz İçin Facebook Live Nasıl Kullanılabilir?

Video içeriği markanıza büyük ölçüde yardımcı olacak, ancak bu başarıya giden yolda yalnızca bir adım. Güçlü bir işletme yönetimi, çarpıcı bir web sitesi oluşturmanın yanı sıra sosyal medya varlığınızın olması gerektiği anlamına gelir.

Küçük işletmelerin çevrimiçi trafiğini neredeyse masrafsız olarak arttırma fırsatı veren platformlardan birisi Facebook'tur. Ücretsiz özel şirket sayfalarını, uygun fiyatlı reklam planlarını ve en son Facebook Live sürümünü düşündüğümüzde, bu sizin için olması gereken platform.

Neden Facebook Live'ı işinizde kullanmalısınız?

Oyunu oynamak (ve kazanan tarafta olmak) istiyorsanız, trendi takip etmeli ve işinizi tanıtmak için canlı yayın videolar kullanmalısınız. Şampiyon olmak için, mümkün olduğunca çok hayrana ulaşacak ve bu etkileşim düzeylerini (beğeniler, reaksiyonlar, yorumlar ve paylaşımlar) çatıya getiren bir içerik oluşturmanız gerekecek. Burada eğlenceli bölüm geldi çünkü Facebook'un, canlı videoları, haber akışına, özellikli diğer içeriklerden daha fazla artırdığı bildirildi. Bu sizin için ne anlama geliyor? Biran önce canlı videolar yayınlamalısınız!

Canlı içerik oluşturmanın eşsiz bir başka nedeni var mı? İnsanlar saydamlığa saygı duyuyorlar. Facebook Live, takipçilerinize gerçekte kim olduğunuzu göstermek, istediklerinizle onlarla iletişim kurmak ve işinizin kaba, düzenlenmemiş bir sürümünü sunmak için bir fırsat sunuyor. Hayal ettiğiniz kıymalı böreği hatırlıyor musunuz?

Nasıl yayınlar yapmalısınız?

Canlı içerik oluşturmak, işletmeniz için normal bir reklam üretmekten biraz farklıdır. İçeriğinizin uzun bir süre heyecanlı olduğundan ve takipçilerinizden katılımı teşvik ettiğinden emin olmalısınız.

Hayranlarınızı daha fazla istemek için ana içerik fikirlerini topladık:

Sahne Arkasında: Takipçileriniz işinizin ardındaki yüzleri görmek ister. Şirket çalışanlarınızın bir spot ışık altında ürün anlatımlarını veya şirketteki işlerin nasıl yürüdüğünü anlatan videolar çekebilirsiniz. Hatta şirkette unutamadıkları bir anılarını anlatmalarını isteyebilirsiniz. Artık insanlar eğlenmek ve gülmek istiyor.

Eğitici: Bu, ilgi çekici ve izleyicilerinizin ilgisini çekmek için yeterince uzun olacak bir videonun mükemmel bir örneğidir. İşinde gerçekten uzman olan birini bulun ve insanlara ilgi duydukları bir konu hakkında konuşmasını isteyin. Örneğin sağlıklı beslenme bu aralar en ilgi çeken konulardan. Eğer sektörünüze çok uzak değilse bu tarz konuları seçebilirsiniz.

Röportaj: Başarılı bir Canlı yayın için mükemmel bir örnek, küçük bir soru-cevap için sektörünüzden önemli bir kişiyi davet ediyor. Görüntüleyenleriniz görüşülen kişiyle bağlantı kurma şansını sever. Facebook kısa süre önce iki kişilik bir ekranı yayınlamanıza izin veren bir araç başlattı; bu, görüşme yaptığınız konukla aynı yerde bulunmanız gerekmediği anlamına geliyor.

Yarışma: Daha fazla görüş sağlamak için en iyi yol nedir? Bazı  ödüller verin ve görüşlerin ortaya konmasını bekleyin.

 

Etkinlik: Canlı bir etkinliğe veya konferansa ev sahipliği yapıyorsanız, konumun sizi kısıtlamasına izin vermeyin! Facebook Live, takipçilerinizin hepsine katılmanızı sağlar. Konferansınızı yapın veya standınızı gösterin ve kamera üzerinde olan her şeyin bir patlama benzediğinden emin olun.

Rahat olun: Gerçekten kim olduğunuzu göstermek için bir şansınız var. İzleyicilerinizi güldürmek için bu fırsatı kullanın.

 

Nasıl kurarsınız?

Facebook, herkesin kullanması kolay bir platform oluşturdu, ancak mümkün olan en iyi içeriği üretmek isterseniz şu adımları izleyin:

1. Dikkatle düşünün: Bir fikir edinin ve videonun amacına karar verin. Hedef kitlenizin kim olduğunu ve sonucunuzun ne olmasını istediğinizi kendinize sorun. Bir senaryo yazın ve başarılı olmak için ihtiyaç duyacağınız tüm öğeleri içeren bir kısa metni ekleyin.

2. Ekipmanınızı seçin:  Facebook, hangi cihazın üretiminiz ve bütçeniz için en iyi seçim yapmanıza izin verir:

  • Cep telefonu: düşük maliyetli ve yaklaşılabilir bir açı oluşturmak.
  • Masaüstü: bir kamera bağlayın ve daha gelişmiş bir şey oluşturmak için mevcut ücretsiz yazılımlardan birini kullanın.
  • Gerçek üretim: Bütçenize izin veriyorsa, daha sonra büyük silahları getirin ve birkaç kamera kullanın, bir stüdyoda çekim yapın ve izleyicileriniz için tam bir deneyim sağlamak için efektler yerleştirin.
  • Ses: çekim yapmaya karar verdiğiniz video türüne bağlı olarak, cihazınızın mikrofonunu kullanın.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz. 

İşletmeniz İçin Facebook Live Nasıl Kullanılabilir? yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

Etiketler: facebook live kullanma facebook dijital pazarlama

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar