İşiniz İçin Doğru Pazarlama Araçlarını Bulun
Küçük işletmeleri yönetmek dışarıdan göründüğü kadar kolay değildir. Birçok işle kendiniz ilgilenmek zorunda kalırsınız ve bu da bazı işlerin aksamasına neden olabilir. Bir işe başlarken veya işinizi geliştirirken farklı yöntemleri ve araçları kullanmanız gerekir. Sürekli büyümek, yanınıza yeni elemanlar almak, dijital pazarlamayı kullanmak gibi yeni görevler yükleyecektir. Peki hangi pazarlama aşamasında hangi araçları kullanmalısınız? İşiniz İçin Doğru Pazarlama Araçlarını Bulun ve işlerinizi kolaylıkla halledin.
Bugün, hangi pazarlama stratejilerinin küçük bir işletme için doğru olduğunu inceleyeceğiz.
İşiniz İçin Doğru Pazarlama Araçlarını Bulun
Yavaş ilerleme
Küçük bir işletmeye başladığınızda, şirketinizi çalıştırmak için ihtiyaç duyduğunuz temel pazarlama araçları bulunmaktadır. Pazarlama, geleneksel olarak promosyonlar için başka bir kelime olarak bilinirken, yeni bir iş reklamcılığa başlamadan önce meşrulaştırmak için belirli pazarlama araçlarını gerektirir.
Intuit QuickBooks
İşletmenizi başlatmanızın bir parçası verimli bir muhasebe sistemidir. Intuit QuickBooks, küçük işletmelerin faturalarını uzlaştırma giderlerine, hepsini tek bir yerden, gönderdiklerine kadar finanse etmelerini sağlar. Müşterilerinize ve tedarikçilerinize zamanında ve profesyonel faturalar göndererek, işinizi güvenilir olarak pazarlarsınız. “Pazarlama” yapmayı düşündüğünüz zaman bu hemen akla gelmez; bu küçük hareketler zamanla birikir ve profesyonel bir iş imajı yaratır.
Logo yapımcısı
Kartvizit yazdırma veya bir web sitesi yayımlama hakkında düşünmeden önce, bir logoya ihtiyacınız var! Bir logo, renk, imaj, yazı tipi seçimi ve grafikler aracılığıyla işle ilgili değerleri ve duyguları sergilediği için bir markanın temel taşıdır. Bununla birlikte, profesyonel bir grafik tasarım olmadığında nereden başlayacağınızı bilmemek yıldırıcı olabilir. Bir online tasarım aracı kullanmayı deneyin logosu yapımcısı kolaylıkla logo tasarım sürecinde size rehberlik. Çok özel, benzersiz logosunu birkaç dakika içinde oluşturabilirsiniz!
Web sitesi
“Bir web sitesi hazırlamadan önce bir kartvizit yaptırmalıyım.” diye mi düşünüyorsunuz. On yıl önce durum böyleydi, ancak şimdi web siteleri kartvizit kadar hatta daha da önemlidir. Küçük bir işletme web sitesi inanılmaz bir pazarlama aracıdır, çünkü potansiyel müşteriler sizinle çevrimiçi olarak arayabilirler, ister şahsen sizinle etkileşime girmiş olsunlarsa işinizi ağızdan ağız yoluyla duymuş olsunlar yine de bir web siesine ihtiyacınız var ve en önemlisi, işiniz hakkında bilgi sahibi olmayan insanlar sizi çevrimiçi olarak arama sorguları yoluyla bulabilir. Göreviniz, değerleriniz ve kişilikinizle konuşan profesyonelce tasarlanmış bir web siteniz olduğunda, erişiminiz katlanarak daha büyüktür .
Kartvizitler
Yukarıda belirtildiği gibi, logonuz tasarlandığında, özel alan adınızı güvence altına almış ve iş e-posta adresiniz varsa, kartvizitler için hazırsınız demektir. Kartvizitler küçük işletmeler için nihai pazarlama aracıdır. Ağınızla iletişim kurmak ve işinizle ilgili kelimeleri duyurmak için harika bir yoldur. Profesyonel bir kartvizit, potansiyel bir müşterinin işiniz hakkında daha fazla bilgi edinmesine veya sizinle iletişime geçmesine yardımcı olacak tüm ilgili işletme bilgilerini içerir.
Başlarken, aşağıdaki unsurların kartvizitinizde olduğundan emin olun :
- Adresiniz (varsa)
- Telefon numarası
- Çalışma saatleri
- E-posta
- Web site adresiniz
- Varsa bir slogan
Kurulduktan bir süre sonra, küçük işletmelerin, çoğunlukla tanınma ve marka bilinirliği oluşturmaya dayanan yeni pazarlama ihtiyaçları vardır.
E-posta pazarlama
Müşterilerinizi yeni ürün ve hizmetler hakkında güncellemek ve olası potansiyel müşterilere ulaşmak hakkında ne yapıyorsunuz? Tahmin ettiğiniz gibi: e-posta pazarlaması. E-posta pazarlaması, işletmelerin bültenleri, promosyonları ve diğer iletişimlerini profesyonel bir şekilde göndermelerine olanak tanır.
Bazı e-posta sağlayıcılarıyla, küçük işletmeleriniz için özel şablonlar oluşturabilir, böylece e-posta kampanyalarınız renklerinizi, logolarınızı, tercih ettiğiniz yazı tiplerini vb. kullanarak markanızı yansıtabilir. E-posta, son derece etkili ve son derece uygun maliyetli olduğu için mükemmel bir dijital pazarlama aracıdır. . Her küçük işletme için bütçe önceliklidir ve e-posta pazarlaması masraflı değildir.
Anket
İşiniz büyüdükçe müşterilerinizin ürünlerinizi ve hizmetlerinizi nasıl düşündüğünü bilmek şarttır. Bu nedenle, görüşlerini ve geri bildirimlerini almak, mevcut müşterilerinizi mutlu tutmanın diğer önemli bir yoludur. Geribildirimlerini kullanarak tekliflerinizi geliştirebilir ve daha sonra yeni potansiyel müşteriler ve nihayetinde yeni müşteriler çekebilirsiniz.
Bunu yapmanın kolay bir yolu anketlerdir. Survey Monkey gibi sağlayıcılar, anket sonuçlarını ve verileri bir esinti olarak derlemektedir. Bir anket sistemi kullanarak, müşteri geribildiriminiz merkezi bir konumda yer alır ve veriyi dilimlemek ve zar zor kolaydır. Müşteri memnuniyeti, başarılı bir küçük işletme için bir ayağıdır ve anketleri bir pazarlama aracı olarak kullanmak, parmağınızı müşterilerinizin görüşlerinin nabzını tutmanın kesin bir yoludur.
Küçük bir işletme, kanatlarını yaymaya ve hedef kitleyi, çalışanları ve gelirini artırmaya karar verdiğinde, aşağıdaki pazarlama araçlarından yararlanabilir.
Sosyal medya pazarlamacılığı
Sosyal medya her yerde ve bu iyi bir neden! Sosyal medya pazarlaması, potansiyel müşterilerinizle ve mevcut müşterilerinizle işiniz hakkında bir şeyleri paylaşmak için diğer geleneksel pazarlama taktiklerinden daha insani bir yolla uygulanabilir bir yöntemdir. Sosyal medya, bağlantı ve etkileşimle ilgilidir, bu nedenle konuşmalar oluşturmak ve yorumları ve paylaşımları gerçek zamanlı olarak yanıtlamak, küçük işletmelerin takipçileriyle daha geniş bir kitleyle olumlu bir marka eşitliği elde etmelerini sağlamaktadır. Tıpkı e-posta pazarlama kampanyalarında olduğu gibi yayınlarınızı markanıza benzeyecek şekilde tasarlamak saygın ve gerçek bir iş iletmek için önemlidir.
Google Analitik
Bildiğimiz tek bir şey varsa, pazarlama araçları metrikleri kadar iyidir. Yatırım getirisi, pazarlama dalında düşündüğünüzde oyunun adıdır. Neyin çalıştığını ve her pazarlama kampanyasında nelerin olmadığını bilmek gerekir. İster web sitenizin trafiğini, sosyal medya tavsiyelerini veya e-posta açık fiyatlarını izlemek olsun, pazarlama çabalarınızın nasıl performans gösterdiğini anlamak, en önemli öncelik olmalıdır.
Web sitenizin trafiğini, hemen çıkma oranını, sayfadaki süreyi ve e-posta veya sosyal medya gibi yönlendirme kaynaklarını izleyen mükemmel bir pazarlama aracı Google Analitiktir . Bu bilgi birikimi, küçük işletmelerin gelecekteki pazarlama çabalarına ilişkin kararlar alacakları bir temel sağlar. En iyi performansı gösteren ya da en kötü olanı bilerek bir işletme yineleme yapabilir ve pazarlama kampanyalarını iyileştirebilir.
Küçük işletmelerinizin hangi aşamada olduğunu bilmek, sizin için en iyi pazarlama araçlarını belirlemenize yardımcı olacaktır. Unutmayın, her işletmenin çalışması gerekmez, ancak büyümeyi istiyorsanız, bu daha gelişmiş pazarlama stratejilerine geçmeden önce bir profesyonel gibi dolaştığınızdan emin olun.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.
İşiniz İçin Doğru Pazarlama Araçlarını Bulun yazımıza yorum bırakabilirsiniz.